Alla inlägg under mars 2011

Av Linda Lindqvist - 31 mars 2011 14:07

ÅH!


Det är så mycket som jag vill säga & få ur mig, det är så mycket jag önskar att jag kunde påverka.. det är så mycket jag måste få säga och måste få göra!

Vad hindrar mig?

Jo, rädslan att jag ska behöva avsluta någonting innan det ens börjat.

Jag spricker.


Jag hatar "..du har väl inte?"


Ibland önskar jag att jag kunde stoppa in dig i ett rum, sätta silvertejp runt truten på dig och bara få dig att lyssna! Jag önskar att jag kunde överföra mina känslor och mina tankar.. för ord räcker tydligen inte. Varför är du både blind och döv? Varför? Varför? Alla dessa varför. Ge mig svar, jag vill inte ha något annat.


guida mig, led mig, håll mig i handen och visa mig din väg, för jag vill inget hellre än att se din verkliget, dina drömmar, din värld.

släpp in mig i ditt rike & jag lovar att vårda det som guld.


du är värdefull, den käraste vän jag har -

försök att se utanför ramarna och försök att släppa alla måsten ett tag.

det finns inget nu, ingen här, inget tid och rum .

just try !

Av Linda Lindqvist - 31 mars 2011 07:03

Godmorgon!


Sitter och väntar på att kaffet ska bli färdig, så jag kastar in ett inlägg! :)


Ska vara i skolan klockan 9 och se på en film. Därefter ska jag knata upp till hemmakväll för att lämna tillbaka lite filmer jag lånat tidigare i veckan.

Efter det så ska jag gå hem till Lena för att dricka lite kaffe och prata strunt! :)


Sedan kommer jag sitta bänkad hela dagen och kvällen och plugga! Har ett jätte-prov som jag måste fixa imorgon! Håll tummarna.


Nu ska jag ta och klä på mig och göra mig färdig, så jag hinner.

Bloggar mera i eftermiddag!

Av Linda Lindqvist - 30 mars 2011 18:43

Godkväll!
Det börjar lida mot kvällning ´ skönt! :)


Efter att jag hade hämtat Hugo på skolan så drog vi oss iväg till Ica Maxi. Köpte en termos & lite annat smått & gott. Sedan hem & Hugo drog iväg ut för att leka!


När han var ute så varvade jag plugg med att baka tekakor. Dom blev galet goda! Har ätit så jag spricker snart ´ det där ska jag göra flera gånger, minsann!


När Hugo kom in så blev det matfix, och nu sitter Hugo och äter kvällsfika ! Han ska i säng 19.30 Imorgon ska vi båda iväg till skolorna´ och så ska jag till skolan på fredag också. Blä! Är egentligen ledig, men det är en massa som måste göras nu innan jag går ut på praktik. Bättre att ligga steget före istället för att hamna efter !


När kärleken har somnat så ska jag kika på en film, sedan (som vanligt) titta på bigbrother klockan 22 - sedan sängen! Är så trött om kvällarna så det är ett under att jag orkar hålla mig vaken så sent, men jag älskar BB så ;)


- - -


Jag ser fram emot en redig myshelg tillsammans med Hugo. På lördag ska han på kalas mellan 16-18, men vi hinner med både fredags och lördagsmys tillsammans!


- - -


Förstår inte hur en människa kan vara så trångsynt och egoistisk.

Försök att förstå hur mycket du sårar och hur mycket du gör illa -

ingen vill vara så'n, inte ens du.. om du tänker efter lite till !

Av Linda Lindqvist - 30 mars 2011 13:53

Hallå igen!


Nu har jag pluggat, pluggat och åter pluggat! Har betat av en hel del, och jag ska fortsätta senare idag. Hugo kommer att tycka att jag är grymt tråkig, men jag måste! "/ Han brukar dock vara duktig på att roa sig själv, antingen ensam eller utelek med polarna! :)


Gud, vad många det är som är sjuka nu! Flera av mina vänner ligger antingen magsjuka, förkylda med feber eller något annat. Hugo är lite snorig men har ingen feber/hosta eller är klen. Tur! Själv har jag lyckats hålla mig frisk bra länge nu.. men en rejäl förkylning eller halsfluss väntar nog runt hörnet! Brukar bli rejält dålig när det blir vår.. vet inte varför, men blir alltid jätte sjuk varje vår!


Om en timme ska jag knata ner till skolan för att hämta hem min kärlek! Önskar jag kunde stanna tiden, som sagt. Imorgon är det redan torsdag, sedan fredag & helg.. och när helgen är över så ska han åka tillbaka till sin pappa igen!

kärlekshjärtat mitt.


Nu ska jag sätta mig på balkongen en stund och njuta av solen & en kopp kaffe..

..med vård&omsorgs boken i handen! Huh!


  

Av Linda Lindqvist - 30 mars 2011 09:31

                               

Av Linda Lindqvist - 30 mars 2011 07:45

Godmorgon!
Inatt har jag sovit som en gud! Inga hemska drömmar, inget "legat vaken & stirrat i taket", inget toabesök. Härligt! Det var ett tag sedan.


Jag har precis skickat iväg lillhjärtat mitt till skolan. Det är så mysigt att stå i fönstret och titta på när han spatserar iväg med skolväskan på ryggen för att möta upp grannpojkarna vid hörnet av huset. Nu för tiden måste jag tänka "har jag packat ner idrottskläderna åt honom?". Det känns som att det inte var länge sedan jag stoppade ner honom i ligg-vagnen & behövde tänka "har jag packat ner blöjor i skötväskan?" Tiden går, mina vänner.. tiden går!


Jag har gjort om designen litegrann. Självklart är jag inte helnöjd, men en liten förändring är alltid trevligt! Eller hur? :)


Jag ska slänga på mig lite kläder & knata ner på ICA strax för att posta två paket, sedan gå en promenad och därefter hem och plugga! Jag har lite arbeten i vård&omsorg, etik och medicinsk grundkurs som ska göras! Jag är inte ett dugg taggad, men det är lika bra att ta tjuren vid hornen och sätta igång!


Om två veckor går jag ut på praktik & blir ute i fyra veckor. Jag ska vara på Tallen, där jag även jobbar på somrarna, så det ska bli kul! Måste ringa chefen idag & prata om både praktiken och om sommarjobbet, kom jag på! :-)

Gött att arbeta på ett ställe där man verkligen stor trivs!! :)


Nä, nu ska jag inte tröka på med en massa svammel!

Jag ska lägga in bilderna från förra helgens bravader i nästa inlägg, så håll utkik lite senare! :-)


Puss /

Av Linda Lindqvist - 29 mars 2011 19:53

Godkväll, godkväll!

 


När jag hade hämtat Hugo på skolan så tog vi oss en tur till ICA, som sagt. Sedan stannade Hugo kvar ute för att leka med grannpojken. Efter en stund kom dom upp & lekte här hemma tills klockan blev 18.


Mitt lilltroll ligger i sängen och kikar i en bok & jag ska snart gå in och bädda om honom och säga godnatt. En skoldag väntar honom imorgon, och plugg väntar mig! Men jag hoppas att solen vill titta fram imorgonbitti, för jag tänkte ta en morgonpromenad innan jag bänkar mig framför datorn och pluggar :)


Idag har jag och Rossa planerat semestern inför sommaren litegrann.

Vissa somrar har vi haft fortsatt varannan vecka, och vissa somrar har vi honom två veckor i sträck på Rossas semester.


För mig spelar det ingen roll hur vi gör, eftersom jag ändå jobbar mestandels av tiden. Men eftersom Rossa har fyra veckors semester så vill jag ha honom två veckor i rad så att Rossa och Satu kan ge sig iväg på någonting tillsammans, barnlediga, om dom vill :).

Så vi kom fram till att jag har Hugo vecka 29 & 30, och Rossa har honom vecka 31 & 32, eftersom jag sticker iväg till Rättvik och blir borta hela vecka 31.


Så.. då var det planerat & klart. Långt till sommaren, men det är lika bra att planera & dona innan :)


Nu ska jag bänka mig i soffan framför en film jag har hyrt, sedan blir det bigbrother och sen sova :)

Av Linda Lindqvist - 29 mars 2011 14:11

Hallå igen!

Städningen är färdig, och jag har hunnit med en stödvila på en timme :)


Idag var det rugg-väder ute också! Usch, vad tråkigt. Sol & värme får gärna fortsätta! Imorgon ska det iallafall bli sol, enligt vädret :)


Jag ska snart trippa ner och hämta Hugo på skolan. Sedan ska vi ta oss en tur förbi ICA för att handla hem lite "behöva-ha" saker. Mjölk, bröd och sån't tråk!

Sedan vet jag inte alls vad som händer & sker. Antingen springer väl Hugo ut och leker, eller så har vi en inne-mys dag.


Det är svårt för Hugo att förstå att det är kväll om kvällarna eftersom det är ljust fortfarande. Haha! Igår sa han "jag kan väl inte lägga mig MITT på dagen?" när klockan vad 19 och det började bli dags för kvällsrutinerna!

Ska köpa en rullgardin till hans sovrum nästa vecka.


Är sådär galet sugen på stuvade makroner, köttbullar & rårivna morötter idag!

Så det får det minsann bli till middag idag! :) Enkelt & gott.


//

Skapa flashcards