Alla inlägg under februari 2015

Av Linda Lindqvist - 13 februari 2015 12:13

Jag har flyttat min blogg. Kika in på mitt nya place! :)

www.nouw.se/lindapernilla

Av Linda Lindqvist - 12 februari 2015 20:35

Kommer inom kort flytta bloggen! Mer info kommer ^^

1196666529

Av Linda Lindqvist - 9 februari 2015 07:17

Godmorgon!

Myser med min sjukling framför barnkanalen. Igårkväll kräktes han två gånger & jag slet fram handsprit och såg framför mig hur Matthias också skulle bli sjuk och att vi skulle behöva skjuta på att Hugo skulle komma hem pga smittan. Men natten har varit kräkfri så förmodligen var det något tillfälligt. Tack & lov!
Däremot så har han vaknat flera gånget inatt och varit törstig och febern hänger kvar. Så nu blir det några dagars vab & mys hemma, trots att rastlösheten kommer att krypa i mig. Jag blir knäpp av att vara "instängd" och inte kunna ta mig någonstans. Tur att feber inte smittar så man kanske kan lura hit någon på kaffesällskap ^_^.

I fredags kom syster hit och sov kvar. Jag jobbade fm i lördags & Matthias skulle på rally så hon var hemma med junior. Åkte till järbo i lördags em för att köra hem henne och hälsa på pappa. Då märkte jag att Ponta var klen & febern kom..

Idag då. Ny vecka! Imorgon väntar ett besök på bup med Hugo & han är ledig från skolan. Ser fram emot besöket då jag har några frågor kring hans medicin & lite annat. Angelica är bäst & kommer hit och är med Pontus sålänge.

Nästa helg (21:a) har jag planerat in en kväll med tjejerna. Massa gotta, dricka, sällskapspel & mys! Behöver en kväll med brudarna. Det ser jag fram emot!

I skrivande stund så somnade Pontus här bredvid. Pluppis <3

Av Linda Lindqvist - 8 februari 2015 19:43

Sjukstuga. Hög feber & spyor.
Låt mitt lilla gryn bli frisk!

Av Linda Lindqvist - 5 februari 2015 11:45

Hej & hå.


Här hemma har mamman i familjen åkt på årets första dängförkylning. Kroppen orkar ingenting & iprenen flödar. Känns dock bra att det har brytit ut ordentligt så man slipper gå och vara smårisig i flera veckor. Snart är jag på G igen!


Om en timme ska jag dock börja göra mig iordning & kila iväg på utvecklingsamtal med Hugo. Det var först meningen att hans pappa skulle gå utan mig, men jag känner att jag får samla krafterna ändå, jag vill inte missa viktiga samtal när det är svårt för Hugo i skolan. Han var hos frissan igår med sin mormor & blev därefter bortskämd med ny jacka, mössa & vantar så det ska bli spännande att se hur fin han blev i barret också nu när det är pappavecka! :)


Imorse fick jag ett SMS om att brud & tärnklänningarna är på ingång, tidigast imorgon/senast måndag ska dom vara levererad hem till oss & jag längtar!! Eftersom att vi måttbeställde dom så ska dom provas direkt så att vi kan lämna dom till skräddaren utifall det behövs göras någon justering på dom. Jag hoppas verkligen att dom hinner komma till imorgon, då ska lillasyster sova här & vi kan prova! Men jag har en känsla av att dom dyker upp på måndag.


När Matthias slutat idag så ska han & Pontus åka hem till Matte och Liam så barnen får leka. Då ska jag passa på att i liggande ställning göra en lista med vad som ska införskaffas till bröllopet. Dekorationer, googla runt på fotografer och lite annat. En checklista har jag med vad som ska göras när, men kontrollfreak & listälskare som jag är så ska jag ordna ännu en med det som ska fixas.


Dags att fylla på kroppen med kaffe & värktabletter!

//

Tidigare månad - Senare månad
Skapa flashcards