Direktlänk till inlägg 25 december 2014

Jul, jul..

Av Linda Lindqvist - 25 december 2014 20:24

Godkväll & god fortsättning!


Julafton var väldigt mysig, trots att jag ogillar julen. Eller julen & julen.. men alla "krav" som ställs och perfektionist som jag är så vill jag ge familjen en sån bra/perfekt jul som möjligt, vilket gör mig stressad och panikslagen när det inte blir som jag egentligen tänkt. Men jag måste ställa dom där perfekttankarna åt sidan ibland och bara vara i lugnet.


Vi åkte till mormor vid lunch och åt god mat, fick fina klappar och bara myste. Sedan vidare hem runt 17 för att invänta Matthias sida av familjen och mysa vidare med glögg, gotta och paketöppning. Det var två nöjda och glada barn som somnade i sina sängar (lite väl sent).


Idag åkte Hugo till sin pappa för att fira lite där samt gå på bio. Nu är han hemma igen. Jag befinner mig dock på jobbet och slutar 22, sedan blir det hem & ta en snabbdusch innan det blir en film med min kära gubbe! Det känns som att vi får så lite tid ihop. Jag jobbar & han är hemma och är julledig med barnen. Men imorgon är jag ledig och då ska vi ta oss en ride upp till järbo hem till pappa och byta lite klappar och umgås! :)


Snart är det nyårsafton också. Vi ska spendera våran nyår med barnen, Matte & Amanda och deras Liam. Känner inte alls för att lämna bort barnen och ha något hattiraj, och det ville inte dom heller så då passade det utmärkt att vi slog ihop oss för lite nyårsfirande. God mat, efterrätt och en massa gotta och sedan kila ut vid 12-slaget för att kika på raketer. Jag spenderar hellre högtiderna nykter tillsammans med barnen! Det är så gött att se dom små glittrande ögonen och att få mysa ordentligt!


Nä, dags att jobba vidare!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda Lindqvist - 13 februari 2015 12:13

Jag har flyttat min blogg. Kika in på mitt nya place! :) www.nouw.se/lindapernilla ...

Av Linda Lindqvist - 12 februari 2015 20:35

Kommer inom kort flytta bloggen! Mer info kommer ^^ 1196666529 ...

Av Linda Lindqvist - 9 februari 2015 07:17

Godmorgon! Myser med min sjukling framför barnkanalen. Igårkväll kräktes han två gånger & jag slet fram handsprit och såg framför mig hur Matthias också skulle bli sjuk och att vi skulle behöva skjuta på att Hugo skulle komma hem pga smittan. Men ...

Av Linda Lindqvist - 8 februari 2015 19:43


Sjukstuga. Hög feber & spyor. Låt mitt lilla gryn bli frisk! ...

Av Linda Lindqvist - 5 februari 2015 11:45

Hej & hå.   Här hemma har mamman i familjen åkt på årets första dängförkylning. Kroppen orkar ingenting & iprenen flödar. Känns dock bra att det har brytit ut ordentligt så man slipper gå och vara smårisig i flera veckor. Snart är jag på G igen! ...

Ovido - Quiz & Flashcards