Alla inlägg under juni 2011

Av Linda Lindqvist - 30 juni 2011 21:56
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Linda Lindqvist - 29 juni 2011 09:11

Godmorgon!

Ursäkta min frånvaro i bloggen, men jag har haft fullt upp + att jag varit sjuk.


Igår hade jag en ledig dag, och det tackar jag för! Värmen var olidlig & jag höll på att smälta bort. Hade lite ärenden på stan igår, som var mindre rolig i denna värme.

En tur till banken, som kändes som ett träningspass för både kropp och själ.

Gamla tanter som segar vid insättningsautomaten som om dom hade hela jävla dagen på sig (och verkar tro att alla bakom njuter av att fint stå bakom dom och vänta, när man helst vill stoppa in tanten i automaten & stänga locket).

Och där började min irritation att växa. Vad är det med mig?


Efter den turen så gjorde jag lite fler ärenden, som naturligtvis också gick åt helvete. Jag har anledning att tro att jag är ett provexemplar för gud och att han använder mig att jävlas med när han har tråkigt där uppe.

"Nu ska vi se vad vi ska utsätta Lindqvist för för jävelskap idag".


Jag lessnade & gick hem till Lena istället för några koppar kaffe & skitsnack.

Kaffet övergick sedan istället till några glas vin & jag kunde slappna av.

Tacka fan.


Idag har jag också en ledig dag.. värmen sägs bli olidligare idag. Fick frågan om jag ville följa med till stranden idag. Jag sa rakt nej.

Vad ser man för njutning i att ligga där och knö? En massa ungar som springer omkring och skvätter sand, mammor och mormor som skriker på sina barn/barnbarn att komma & fika/dricka saft/ta det försiktigt, medan dom själva ligger och steker, folk som pissar i vattnet & en jävla massa alger.

Stranden är inte min grej - men njut gärna ni andra!


Så.. min lediga dag & det finns inga planer. Kanske lika bra?


Sitter & hinkar kaffe för att överhuvudtaget vakna till liv idag.

Har sovit rätt OK inatt, hade förberett mig på att Matthias skulle hosta sig genom hela natten & jag skulle få psykbryt. Men icke, han sov som en stock & tillochmed snarkningarna höll sig borta för honom. Lycka!


Nu ska jag bädda & jävlas, sedan får vi se vad dagen bjussar på!

// Pessimistkonsulten.

Av Linda Lindqvist - 27 juni 2011 05:44

Godmorgon!


Gah, vad trött jag är! Ändå kom jag i säng i bra tid igårkväll. Äh, man kommer igång så fort man kommer utanför dörren!


Idag är det ett jobbpass som gäller mellan 7.00 - 16.00. 6.40 ska jag möta upp Angelica, så går vi tillsammans till jobbet. Lär ju visa henne till rätta & greja litegranna :) Efter jobbet ska jag förmodligen trippa ner på stan och fixa lite saker som måste fixas.


Min hals tok-strejkar idag! Tjock i halsen & ont när jag sväljer. Så det blir ännu en dag med ipren.. och denna gång även halstabletter! Puh, jag vill inte bli kanonsjuk nu.


Näe, dags att göra mig iordning.

Av Linda Lindqvist - 26 juni 2011 18:41

Jo..

Dagen idag har gått finfint! Vad annars? Jag har världens goaste jobbarkompisar!

Vi har ap-kul ihop & jag älskar't!


Knallade hem vid 13-ti'n, och fick besök av Angelica. Delade våra åsikter om Sandviken som stad - staden som tråkar ut dom döda, inprincip. Åh, vilken jävla stad. Vad gör man här? Vill man ha ut något av livet så blir man då fan tvungen att dra tummen ur röven & masa sig iväg någonannanstans.


..anyhow! När hon gick så blev det matfix, ännu ett besök, och sedan har vi inte gjort mycket mer. Nu har jag precis hällt upp badvatten åt junior som verkar tycka att allt annat är intressant än att bada. Vill inte skicka iväg trollungen såhär lortig efter en dag av utelek hem till sin pappa. Då får jag förmodligen frågan om jag inte badat honom på en vecka´ trots att det var i förrgår.


Efter imorgon är jag ledig två dagar, somsagt.. så imorgon efter jobbet tänker jag slå ner röven på balkongen & dricka en grogg eller förtiofyra.. lär fan lugna ner nerverna lite. Huvudet under armen är ett lindrigt uttryck nu! Mhm.


Näepp, kanske ska packa väskan som Hugo ska ha med sig.. när han har åkt så ska jag softa ihjäl mig och invänta min karl, sedan blir det fan hopp i säng så man orkar upp & jobba imorgon!


Näehedu. Tja!

Av Linda Lindqvist - 26 juni 2011 05:57

Godmorgon!


Vaknade innan klockan ringde och kunde inte somna om. Hur irriterande är inte det? Iallafall när det bara handlar om 20-30 minuter innan klockfan ringer.


Idag blir det jobb 7 - 13. När jag slutat jobba så kommer fina Angelica över på besök! Min stumpa. Och imorgon börjar även hon på samma jobb som mig, så det blir gött att ha henne i närheten även när jag jobbar! :-)


Sedan jobbar jag bara imorgon, och därefter har jag två lediga dagar att njuta av! På tisdag har jag lite ärenden nere på stan. Banken, en sväng förbi andra banken för att lämna papper, titta på en lägenhet, förbi kyrkogården.

Ja, lite sånt.


Usch, jag är trött som bara den!

Dags att röra mig mot jobbet snart & hinka lite kaffe ;-)


//

Av Linda Lindqvist - 25 juni 2011 22:15

Godkväll!


Gårdagen var mysig! Jobbade först fram till 12.15 & knatade sedan iväg till stensätra för att tillbringa kvällen tillsammans med Matthias & Sebastian. En mysig kväll, trots att jag var lite off efter en tuff dag på jobbet.

Fick somna i armarna på min älskade iallafall, och det är fantastiskt!


Gick hem vid lunch & förberedde mig för ett nytt arbetspass. Dagens arbetspass gick smidigt & bra utan några större hinder - tack och lov. Nu har jag varit hemma en timme & ska strax hoppa in i en dusch, därefter krypa ner i sängen och invänta klockan som ringer 05.20 imorgonbitti! Huga.

Men jobbar bara 07 - 13 imorgon.


Hugo åker hem till pappa sin redan imorgonkväll - och nu känner jag bara att jag kommer att längta ihjäl mig efter honom! Brukar alltid längta, men denna gång känns det värre än det brukar. Kanske för att jag knappt träffat honom på hela helgen. Är det såhär det kommer vara när det riktiga arbetslivet sätter igång?

Usch, säger jag bara.


Hugo är hostig & snorig. Vill bara ta över hans elände! Tycker så synd om honom.

Min fina.


Nej, dags att dejta duschen.. sedan studsa i säng, som sagt!


Godnatt.

...

Av Linda Lindqvist - 25 juni 2011 13:25

   


 


..jag älskar er!

[v]

Av Linda Lindqvist - 24 juni 2011 08:56

Godmorgon!


Sitter i vanlig ordning med kaffekoppen bredvid mig och försöker vakna till liv. Det blev sent inatt, trots att jag trodde att jag skulle somna i tid. Jag låg och surfade omkring på datorn utan vidare mål.. suck!


Idag kommer pappa och hämtar oss 13.30 Mig släpper han av vid jobbet, och Hugo följer med vidare till järbo för att tillbringa sin midsommar där med pappa.

Vädret ser så osäkert ut, så det känns faktiskt gött att vara "fast" på jobbet ikväll. Men hoppas dock på finväder så alla andra midsommarfirande folk får det nice! :)


Hugo är lite snorig ännu, och jag hoppas verkligen att han inte blir sjuk! Nästa vecka, på pappaveckan, så ska dom åka på semester. Så jag hoppas han är piggelin då & kan njuta av semestern med sin pappa :).


Nu ska här ätas frukost, packas väska, göras iordning & vikas tvätt!

Får se om det blir ett till inlägg innan jobbet, annars - vi hörs imorgon!


Skapa flashcards