Alla inlägg under oktober 2011

Av Linda Lindqvist - 31 oktober 2011 17:10

Tänk vad livet har förändrats, tänk vad lite jag förstod.
Tänk så mycket som har hänt mig för att jag älskar dig.


Tänk vad du gjort mig lycklig, jag kan vara den jag är -
det är mig du håller av.
Men det dina ögon ser, kan ingen annan se.


Du är allt när solen går ner - när skuggor faller är det dig som jag ser.
Dig vill jag ha med mig i nattens drömmar.
Du är allt jag, lovar och svär - dig vill jag följa dit där vindarna bär.
När skuggorna faller är det dig jag tänker på.


Som att se för första gången, som att födas om på nytt
I din blick som höll mig fången blev allt så uppenbart.


Det finns inget som jag ångrar - inga ord att sudda ut.
Alla tårar har jag glömt.
Men det dina ögon ser kan ingen annan se.


jag älskar dig, matthias.

  

Av Linda Lindqvist - 31 oktober 2011 07:27

Godmorgon!

Har trixat & fixat lite med bloggens utseénde, men är inte riktigt färdig ännu. Får sätta mig och pyssla vidare någondag när jag har ork & lust.


Igår hade vi en såndär klassisk tröksöndag. Vi tog tag i storstädningen på dagen, sedan slutade det med att jag låg i sängen och spelade på telefon, Matthias spelade på datorn & Hugo spelade på tv:n. Effektivt! Haha. Ibland blir det så.

Natten var mindre trevlig. När vi gick och la oss igårkväll så fick jag en fruktansvärd smärta i magen/mellangärdet. Föda barn? Lätt som en plättjävel! Detta gjorde fan så mycket ondare. Efter ett samtal med en sjuksköterska nu på morgonen så fick jag bekräftat att jag har gallsten. Nu får jag bestämma själv om jag vill opereras eller inte.. jag får fundera lite.


Hugo kikar på barnprogram & har precis ätit frukost. Ska skicka iväg honom till fritids om en stund. Hade viljat ha honom ledig idag pga att han har höstlov, men jag har skola idag "/. Och så är det "byte" idag. Han ska hem till pappa sin.

Blir sådär tomt & tyst igen nu då. Men jag har en del att göra i veckan, så det går nog bra.


Idag ska jag iväg till skolan och ha mattelektion. Sedan ikväll vid 18 kommer Angelica och hämtar mig. Vi ska iväg på tjejkväll inom hud&nagelvård hos en tjej i valbo. Blir kanonkul!

Imorgon har jag ingen skola, men Tanja & Monika (som jag jobbar ihop med i missbruksarbetet) kommer hit klockan 10 imorgon för att lägga upp arbetet och planera lite inför redovisningen.

På onsdag går jag i skolan & har lektion i Omvårdnad mellan 9.30 - 11.00

På torsdag mellan 13.00 - 16.00 har vi redovisning med vårat arbete.

På fredag kommer syster Ida och hennes pojkvän Marcus hit för lite dricka & lyssna på gammal skitmusik. Såndär musik som bara jag & syrran gillar ;-) Har gjort en playlist på spotify - runkmusik al'a lindqvist/kristiansen.

På lördag ska jag och Matthias hem till Marcus på födelsedagsfest, som förmodligen avslutas på krogen.

Söndag...?


Så - veckan i det stora hela!


Nu ska jag göra mig iordning.

Tjing.

Av Linda Lindqvist - 29 oktober 2011 18:25

Godkväll i stugan!


Idag har vi somsagt varit iväg till Gävle på kalas. Fikade lite & donade. Blev inte långvariga då vi inte åt lunch innan vi åkte, så vi drog oss hemåt och åt sen lunch & pysslade runt lite.


Nu har Matthias precis dragit iväg för att träffa en polare. Hugo tittar på film och äter popcorn & jag ska joina honom :)

Bloggar mera senare ikväll.

Av Linda Lindqvist - 29 oktober 2011 09:13

Godmorgon lördag!

Verkar bli skapligt väder idag. Fina höstdagar går an, men inte regnet & rusket!


Igår hade vi myskväll här hemma. Åt lite gotta & bara slappade. Junior somnade sent, och när han hade somnat så blev det soffmys med Matthias & ett glas vin. Vi firade ju fem månader igår ^^.

Hugo fick ett sjujävla humör igår. Varken jag eller Matthias var särskillt pigga på det, men efter ett tag så blev han världens goaste igen.


Hade även besök av Angelica & flickorna igår. Hugo lyckades tappa en bayblade ute i löven & blev ledsen och arg pga det. Så jag och Angelica knallade ut och hjälpte honom att leta, utan resultat! Var inte populärt när vi inte hittade den, kan jag säga. Men hur lätt är det att hitta en lite grunka som förövrigt är brun, mitt i lövhögarna ute? Hmpf.


Idag.. lördag. Jag sitter med kaffekoppen, Matthias sover sött fortfarande och Hugo äter frukost framför disneydags.

Dagen kommer bjussa på lite mys & kul. Vid 13-tiden ska vi befinna oss i Gävle på barnkalas. Loke 3 år.

Kvällen kommer att bestå av mys med lilleman ikväll också, förståss. Matthias ska nog ut på galej, om jag minns rätt ^^. Eller om det inte blev så? Äh, jag minns fan inte vad han sagt!

 


Så.. jag ska strax studsa in i en dusch & sedan göra mig iordning för dagen.


Av Linda Lindqvist - 28 oktober 2011 07:17

Godmorgon!

Idag är vi på bra humör här hemma. Det är ju fredag!


Hugo ska kila iväg till skolan om ett tag. Själv ska jag göra mig iordning för att trippa iväg till skolan. Mattelektion mellan 9.00 - 10.00. Därefter ska jag ge mig ut på födelsedagspresent jakt på stan, och så ska jag inhandla lite gotta & grejer till det berömda fredagsmyset ikväll! Ikväll ska vi bara vara tillsammans hela lilla familjen & ha det gott.

  


Inatt blev det knäppt! Morgontidningen kommer vid 04-tiden, och jag vaknade till när den kastades i brevlådan. För mig lät det som att Matthias åkte till jobbet och låste dörren så jag var helt hundra på att min väckarklocka snart skulle ringa. Men när jag hörde hur någon vände sig bredvid mig i sängen så höll jag på att få hjärtsnörp och var redo att knuffa den jäveln i golvet.. tills jag insåg att det var Matthias som låg kvar & det bara var tidningen som kom. Haha!


Så.. morgonkaffet försöker väcka mig till liv. Idag är det en sån där dag där jag känner att jag inte har ett dugg lust att göra mig iordning och gå iväg. Vill bara ligga på soffan hela dagen med chipspåsen på magen. Men, näe.


 


Hugo är så go! Har tjatat ett par gånger på honom nu om att han ska få av sig pyjamasen & klä på sig kläderna!

Fick nyss som svar ;

"Meeeeen.. sluta tjata! Pyjamas är också kläder & du går ju för tusan omkring i morgonrock. Och förresten hör jag ingenting när jag tittar på tv för jag är OKONTAKTBAR just då!! SÅ ÄRE!"

Trollunge.


Näe, dags att göra lite nytta.

Tjingalong.


5 månader med min älskade Matthias idag.

                                    

jag älskar dig, mer än ord kan beskriva!

Av Linda Lindqvist - 27 oktober 2011 07:15

Godmorgon!


Gårdagen var mysig! Vid 18-tiden kom Angelica och hämtade mig. Vi åkte till ica maxi för att handla massor med godis, och sedan vidare till American Pizza Place för att köpa pizza. Åkte hem till Angelica och åt tillsammans med Fredrik och barnen & knölade sedan ner oss framför skräckfilm! Kikade på två stycken, men den sista var ganska kass & jag slumrade till en stund. Angelica körde hem mig efter 23-tiden någongång.. hem & krypa ner tillsammans med mitt stora hjärta!

 

Tack Angelica för en supermysig kväll!


Idag skulle jag haft Social Omsorg, men läraren är på semester den här veckan så det blir hemmaplugg istället. Ska plugga lite omkring missbruksuppgiften, och så ska jag även sätta mig & plugga lite matte. Börjar på ett nytt kapitel nu, så det är bara att sätta igång!


Idag får vi se om vi tar oss en tur till valbo när Matthias slutat. Hugo vill åka till BR-leksaker för att handla något roligt för pengarna han fick i födelsedagspresent, och då ska jag passa på att köpa en present åt Loke!

Sedan återstår inte så mycket av dagen. Matlagning, lite kvällsmys & ett bad för Hugo - sedan är det kväller igen!


   

Jag älskar er!

 


Nu ska jag packa Hugos gympakläder!

//

Av Linda Lindqvist - 26 oktober 2011 07:48

 


Tänk att jag/vi har skapat något så fantastiskt vackert´

han är det finaste jag vet, det bästa man kan ha & min största skatt här i livet .


Jag älskar dig.

Av Linda Lindqvist - 26 oktober 2011 07:18

Godmorgon!

Idag känns allt bättre än vad det gjorde igår. Idag är det endast lederna som bråkar med mig & jag känner mig halvt invalid. Men det är sån't man får räkna med när man har en kropp som en 90-åring.


Kaffekoppen i högsta hugg som vanligt. Jag blir inte människa utan mitt morgonkaffe, alltså!


Igårkväll färgade Matthias håret på mig - tack & lov! Nu slipper jag den där fula utväxten. Jag ska nog ta och boka en tid hos frissan också för att klippa topparna & snygga till luggen lite. Håret är som en risbuske.

 


Så.. Hugo ska iväg till skolan om 20 minuter, ca. Jag ska ta och göra mig iordning, och så ska jag förbereda mig det sista inför redovisningen idag. Klockan 10.45 ska jag vara där och det håller på till 12.15 jag ska prata i en halvtimme ungefär, och det ska nog gå kanonbra! Lite smånervös, men det är lugnt ändå.

Sedan ska jag förmodligen träffa tjejerna jag ska arbeta med den andra uppgiften med.. ena tjejen skulle höra av sig idag på förmiddagen om hon kunde, eftersom hennes barn var sjuka igår. Så vi får se.


Vid 14-tiden kommer Christel hit & lämnar vovvarna! Vi ska passa gotrollen ikväll tills pappa slutar. Men det blir Matthias som blir hemma. Ikväll blir han både hund & barnvakt ;-) Jag ska iväg till Angelica och titta på skräckis & möla gotta när barnen somnat. Läääänge sedan vi hade en skräckfilmskväll nu.


   


Helgen blir en riktig myshelg!

På fredag ska vi ha fredagsmys, såklart! :) Tänkte att vi skulle dra oss ner på stan imorgon eller fredag eftermiddag för att hyra film också, och köpa godis på hemmakväll. Och så ska vi ge oss ut på födelsedagspresent jakt, för på lördag ska vi åka in till Gävle på kalas! Loke fyller år :-)

Lördagskvällen spenderas också med mys. Helgerna är underbara!


Näe, påfyllning i kaffekoppen & sedan skicka iväg lilleman till skolan!


Puss.

Skapa flashcards