Alla inlägg under augusti 2013

Av Linda Lindqvist - 24 augusti 2013 08:50

Godmorgon!

Sitter med morgonkaffet framför mig för att vakna till.


När jag klev upp med Pontus för en timme sedan så var det dimma ute. Det känns verkligen att hösten är på ingång. Kvällarna och mornarna är kyliga och det värmer inte alls lika gott på dagarna längre. Det var den sommaren det! Vad fort det har gått. Dock så har vi haft en väldigt fin sommar & lite har vi nog hunnit njuta trots att jag jobbat större delen av sommaren. Men som vanligt så önskar man ju att man hunnit liiiite till ;-)


Hugo har hunnit börja i tredje klass. Nu är vi igång igen! Idrotter, simskola, läxor och friluftsdagar. Jag trivs bra med rutin och vardag, när man liksom får längta tills det blir helg & ledighet. Dock så lägger jag mig tillgänglig för jobb vissa helger, jag vill ju inte lägga av helt trots heltidsstudier. Nästa helg ska jag befinna mig på jobbet lördag & söndag. Jag trivs ju så bra!


Om ca två månader börjar Pontus på dagis. Jag har införskaffat lite sånt som behövs. Dagiskläder, namnlappar att märka kläderna med, nappar med namn på är på ingång och så ska det ordnas med regnkläder, stövlar och dyligt. På torsdag fyller han ett år & igår blev det bullbak för att fylla upp frysen till den stora dagen. Tårta är beställd och mer ska bakas! Våran lilla kille.. ett år!? Herregud.


Veckan som kommer är verkligen knökfull med saker att göra. Lektioner & jobb. Har bokat tid för synundersökning (äntligen!) och så har jag fixat tid för tatuering (också äntligen!), födelsedagsfirande, städ & bakning och en massa annat jox. Varje dag i almenackan är kladdad på & det är ändå ganska skönt. Hugo ska spendera några dagar hos sin pappa i veckan också. Behövligt då han saknar sin pappa!


//

Av Linda Lindqvist - 11 augusti 2013 20:06

Godkväll i stugorna!


Hoppas att ni haft en fin helg. Vi har inte gjort särskilt mycket egentligen.

I fredags jobbade jag kväll och igår så åkte Hugo iväg till sin morfar och spenderade natten där. Pontus somnade sent pga en sen tupplur på eftermiddagen så han somnade inte förän efter 22. Jag och Matthias försökte oss på att se en film, men jag är ingen kvällsmänniska och somnar oftast framför filmen, vilket jag också gjorde igår *s*.


Idag passade vi på att storhandla, något som är bland det värsta jag vet! Dock bättre att handla nu än vid löning. Jag blir så stressad av att handla utan att egentligen veta varför. Att strosa i valbo funkar, det är en helt annan grej. Men mataffärer.. njaee. Inte min grej då jag inte kan hantera stress alls.

När vi kom hem så kom ovädret ganska direkt. Regnet öste ner och det dundrade på! Otäckt, men lite mysigt att krypa ner i sängen med en bok och balkongdörren liiiiite på glänt och höra hur regnet smattrar :-) Lagom tills vi skulle åka och hämta hem Hugo så lugnade det ner sig. En fikasväng & skitprat hemma hos pappa fick det bli!


Imorgon är det ny vecka - min sista jobbvecka. Jobbar kväll imorgon och sedan dag onsdag och torsdag. Sedan är det bara att börja göra sig redo för hösten! Lite studier blir det för min del och lägga mig tillgänglig för extrajobb. Jag har tidigare blivit nedstämd och orkeslös på hösten, men nu ser jag faktiskt fram emot det! Det blir ändå som en liten "nystart" tycker jag. Komma igång med lite rutiner igen och "börja om" :-)


Den här terminen börjar Hugo i tredje klass & i November ska Pontus skolas in på dagis.


Nu blir det kvällsmat & sedan slötitta på tv innan jag tackar för mig för idag!

//

Av Linda Lindqvist - 9 augusti 2013 09:03

Godmorgon!


Vilket regnväder vi har fått! Känns redan som att hösten är på G, men jag håller tummarna för att vi kan få njuta av liite fler soliga dagar ännu. *Peppar peppar*


Idag är det fredag, men den där fredagskänslan infinner sig inte hos mig. Jag ska iväg och jobba ikväll så det blir inte mycket till fredagsmys för mig inte. Men sedan väntar en ledig lördag & söndag, så då ska jag se till att få lite gjort! Igår städade jag bottenvåningen och tänkte försöka ta mig an övervåningen innan jobbet idag.


Imorgon ska Hugo sova hos pappa om allt går som det ska. Dom har besök av min farbror och hans dam från Norge, så vi åker och lämnar Hugo där och stannar ett tag för att umgås lite :-). Sedan tänkte jag försöka fixa barnvakt några timmar till Pontus också. Jag och Matthias behöver gå igenom förrådet och skrubben på övervåningen. Vi har ingen som helst ordning där & jag skulle behöva gå igenom kartonger med höst & vinterkläder för att se vad vi behöver handla till barnen innan det blir kallt. Så vi får se om någon kan ha Pontus några timmar. Han blir liksom lite i vägen om vi ska springa ut och in, och så har vi ingen grind till trappen på övervåningen så det känns lite riskabelt ;-)


Just nu sover allihopa & jag ska hälla upp min andra kopp kaffe och äta frukost. Sedan försöka få lite gjort!

//

Av Linda Lindqvist - 1 augusti 2013 19:48

Godkväll!


Shit vad dagarna går. Det är redan första Augusti och det är inte långt till hösten. Vad hände, liksom?

Känns inte riktigt som att man hinner med, och eftersom jag jobbar hela sommaren så hinner man inte riktigt njuta av dom (få) varma dagarna som finns. Ser dock fram emot en helg som lovat sol och värme, och jag jobbar förmiddagar med skapligt korta pass så jag hinner njuta lite.

  


Idag fick jag hem ett superfint kakfat med 3 våningar som jag suktat efter länge. Har inte riktigt hittat något som jag gillat, men nuså! Är ju en massa födelsedagar på gång.. Pontus, jag och Hugo fyller år tätt så ett fint kakfat satt på sin plats! :-)

Kikar också efter söta muffinsformar till våran blivande 1-åring. Matthias tycker att jag är lite överdriven, men fan.. man blir faktiskt bara 1 år en gång ;)


Dagen idag har bestått av jobb med härliga arbetskamrater. Jag kommer att sakna dom enormt när sommarviket är över. Hoppas att vi ändå kan hålla kontakt & att det går fort tills det blir sommar igen och vi ses! Så himla sköna, fina och härliga allihopa så det kommer att kännas hemskt tomt när vi tackar för den här sommaren.


Annars så har min kusin varit här en stund och lekt med Hugo. Själv dönade jag av på soffan ett tag på eftermiddagen. Jag är så trött jämt! Pontus är hemskt klängig nu, antagligen pga tänder och värk och febern som dyker upp som en ovälkommen gäst titt som tätt, så man blir trött. Tur att en av våra pojkar är självgående iallafall ;-) Tänk att ha två små! Vad tufft.. jag beundrar verkligen dom som har tvillingar & orkar med!


Nä, dags att städa undan efter dagen. Det blir lätt.. mycket grejer överallt :P


//

Skapa flashcards