Alla inlägg under februari 2012

Av Linda Lindqvist - 28 februari 2012 15:30

..och så hamnade jag här!


Det blev en trip till stan! Fika på Selmas bland en massa pensionärer.. haha. Lugnt och skönt iallafall! Och så blev det en tur in på KappAhl på byxjakt åt Hugo. Köpte ett par vind & vattentäta överdragsbrallor och ett par skitsnygga jeans! Hade också viljat ha sånaaaa, men fanns ju naturligtvis inte i min storlek! Hugo skulle nog skämmas också om vi kom i lika brallor.. + att jag är för tjock för att överhuvudtaget kunna se bra ut i någonting! Så det sket sig.


Solen skiner och det värmer. Här sitter jag.. har precis fixat kaffe, så jag ska sätta mig på balkongen istället! Snart ska vi ge oss ut ändå så.


Kvällen kommer bestå av en massa slappande! Jag är verkligen skittrött.


 


..typ.. hundra år sen?

  

Av Linda Lindqvist - 28 februari 2012 08:47

godmorgon ´


Vad underligt det är att vara ledig såhär mitt i skolveckan! Men skönt. Hugo vaknade strax efter 7 men gick och la sig på soffan framför barnprogrammet och halvslummrade lite till. Själv klev jag upp för en timme sedan ungefär. Frukostfix & kaffeintag!


Det kändes underbart att få hem Hugo igår! Han har dock börjat med (eller ja, hållt på ett tag) med en ful ovana! I en mening så kan han säga "va' hette re'" 5-6 gånger! Försöker påminna honom om att det inte alls låter bra, men han tänker nog inte på att han säger det! Får se om man lyckas vänja av honom med det där.


Efter lunch ska vi iväg till gamla lägenheten för att vara med på städbesiktningen. Hoppas dom är nöjda! :-P

Sedan får vi se vad vi hittar på! Kanske tar oss ner på stan en tur.. måste köpa nå överdragsbyxor till Hugo, och så kanske vi tar oss en fika och en tur förbi gravarna? Vill kika till mats och lilly .


Idag har jag och min älskade Matthias varit ett par i 9 månader.

..det här är bara början.

  


Av Linda Lindqvist - 27 februari 2012 12:25

Hallååååådär!


..och här ekar det ganska fint!


Vi är färdiga med flytten och har kommit iordning! Det känns äntligen som ett hem och det är verkligen kanonfint! Lite småtjafs ska upp på väggarna & lite byråer/förvaring, hallmöbel och småsaker ska inhandlas när tillfälle ges. Man måste ju hitta det där snygga som känns rätt i hemmet också! På den fronten är vi dock väldigt överens. Vilket förvånar mig jävligt mycket. Haha!


Idag kommer Hugo hem! Hem till nya hemmet. Han har varit hos Rossa förra veckan och kommer i eftermiddag att komma till nya placet för första gången. Eller ja, han var ju med och tittade på lägenheten förut när den var tom. Men det är ju inte samma grej! Jag hoppas att han kommer att tycka om sitt nya rum!


Sportlov är det den här veckan också. Hugo kommer behöva gå på fritids två dagar den här veckan. Det är inte hela världen. Det är inte långa dagar heller, så vi får sportlov tillsammans ändå!


Magen växer också. Den här veckan går jag in i vecka 17! Känns sjukt att halva tiden snart har gått.



Av Linda Lindqvist - 19 februari 2012 00:04



"Just like a mighty river runs to the sea
My love for you keeps growing
It was meant to be
It will never go away
It's deeper and stronger every day
Like a river to the sea
You know you can count on me."

 



Av Linda Lindqvist - 18 februari 2012 20:29

Gokväll.


Idag kom lillasyster hit på en visit. Mysmysmys! Känner mig dock så tråkig eftersom att jag är så seg och trött jämt. Tacka gudarna för att det inte är lika jävligt som dom första veckorna.. då var jag verkligen sovtrött konstant! Nu är jag istället känslig, gråtfärdig allt för ofta och tänker väldigt mycket onödigt. Jag beundrar Matthias, det gör jag verkligen! Att han orkar mina svängningar mellan skratt och gråt och att han förstår mig. Han är en bra stöttning till en gravid kvinna, det är ett som är säkert. Trots att jag inte är världsmästare på att visa det för honom, så är det verkligen så. Och jag är tacksam över att han står vid min sida, håller om mig när jag gråter och när jag behöver trygghet och hjälper mig i alla lägen!


"Troubled times make it hard to stay
So many lovers take the easy way
But don't go crazy and jump ship too soon
Everday can't be a honeymoon."




Jag och Hugo har haft myskväll. Ätit gotta, skrattat som fan åt allt tok och kikat på film. Han sitter i soffan & jag tog ett break från barnfilm för en stund.. haha! Blir ju dummare i huvudet än vad jag redan är när jag glor på sån't!


Imorgon ska vi roa oss med att packa ihop Hugos rum! Det är sista dagen han är i den här lägenheten imorgon. På måndag åker han hem till pappa sin, och när han kommer tillbaka till mig så bor vi på Sätralinjen! Jag tror att han tycker att det ska bli spännande. Känns också skönt att han fick vara med och titta på lägenheten innan och att han kände att "här vill jag bo" innan vi bara flyttar iväg till ett nytt ställe.


Nu ska jag fortsätta glo film med junior.


Av Linda Lindqvist - 18 februari 2012 10:34

Hej å hå!


Imorse vaknade jag utan någon Matthias i sängen. Han är på Rally (hahaha!).. gud, vad trökigt! Istället vaknade jag av att Hugo knackade på dörren & sa godmorgon. Huh? Har han aldrig gjort förr! Han kom in och gav mig en kram & rusade sedan iväg till tv:n. Det är gött att vakna så & det får gärna ske vareeeenda morgon! Det kör vi på!


Så. Lördag. Perfekt dag för att lalla omkring och inte göra något vettigt. Jag knallar omkring i min kalsongblå morgonrock och tofflor, Hugo går omkring i sin lila randiga onepiece och ser allmänt nöjd ut. Skönt! Men något vettigt måste vi ändå göra. Packa, rensa och fixa vidare. Blir liksom aldrig färdigt känns det som. Man samlar på sig så jävla mycket skit under åren! Varför har jag 5 stekspadar, tillexempel? Onödigt som fan.


Ikväll ska jag plugga också. Skitkul! Men veckan som kommer är proppfull av annat att göra, så jag är tvungen att spendera helgkvällarna till plugg.


Får se om lillasyster kommer förbi och hälsar på sedan.. och imorgon kommer mammsen och hälsar på!


Har kommit fram till att jag måste börja promenera igen! Förr promenerade jag varje dag MINST en timme. Eller förr och förr, det var inte så länge sedan. Men jag har bli'tt så lat! Måste hitta någon som har lust att promenixa med mig oxå!


Nu ska jag stoppa ner junior i ett bad.. sedan dricka kaffe & se allmänt dum ut.

Av Linda Lindqvist - 17 februari 2012 20:04

Godkväll!


Igårkväll for jag in till Gävle för att göra ett nattpass på AVA. Dra åt helvete vad trött jag var imorse när jag satt på bussen hem! Människan är fan inte gjord för att vara vaken på nätterna. Eller.. inte den här människan iallafall! Kände mig lite småkrasslig inatt också.. vet inte riktigt på vilket sätt, men kroppen var inte helt 100! Inte huvudet heller, men det är ju inte direkt några nyheter för löpsedeln.


Kom hem strax efter 07 i hopp om att få sova, men nepp! Då ska samtal ringas pga strul med allt och ingenting. Vid 9.00 fick jag slå ihop ögonen. Vaknade före 14 och kunde inte sova vidare, naturligtvis! Så 10 minuter efter uppvaknandet så kom Angelica hit på kaffe. Att hon inte vände i dörren måste betyda att hon älskar mig oerhört! Jag såg ut som helvete, lägenheten likaså!


Hugo följde med en polare hem efter skolan.. hämtade hem honom klockan 17. Nu ligger han mongotrött på golvet framför tv:n, käkar vindruvor och ställer såna där konstiga frågor som man måste fundera en extra gång på innan man svarar. Hur saker fungerar, hur man gör.. oftast får han svaret "jag vet inte". Som svar tillbaka på det brukar jag få "du är inte vuxen. du kan ju inget." Precis. Stackars lilleman som fått en hjärndöd mor.


Idag går jag in i en ny graviditetsvecka. Vecka 15. Om 5 veckor har havla tiden gått & jag fattar ingenting! Magen växer iallafall & kläderna blir allt mindre.


Dags att stoppa trötter i säng, sedan dags för mig oxå.

Skapa flashcards