Alla inlägg under december 2012

Av Linda Lindqvist - 17 december 2012 08:04

Godmorgon!


Nu ska jag försöka få in ett helt inlägg utan att påbörja skrivandet för att sedan klicka bort sidan. Blogglusten försvann för ganska länge sedan. Jag ska försöka hålla igång bloggen så gott jag kan.

 

Egentligen så händer det inte så mycket just nu. Det närmar sig jul och trots att jag suttit sedan i höstas och planerat med julklappar och annat så är jag ändå ute i sista sekund med allt! Blir så trött på mig själv. Men nu har jag inte så mycket klappar kvar att handla. Det sista ska köpas på torsdag! Då får Matthias vara hemma med barnen så jag kan släpa med mig Angelica in till valbo och få det sista fixat. Sedan kan jag andas ut!

 

Julen i år kommer att se väldigt annorlunda ut i jämförelse med alla andra år. På gott & ont. Jag tänker på hur olika vi ser julafton i familjen. Jag & min lillasyster har växt upp tillsammans & delat alla jular som små. Ändå är vi helt olika. Hon älskar julen, tomtar, gran och allt vad julen innebär. Skulle hon bestämma så skulle eländet fram redan i september ;) Själv är jag lite av en grinchen. Tycker att julen är ett påhitt & en enda lång stressperiod. Jag tycker att tomtar ser ut som skit & granen kan jag gärna skippa! Det hade jag gjort om det inte var för Hugo, som är minst lika "julig" som syrran. Vadfan? När ungarna flyttat hemifrån så flyttar gran & tomtar med dom. Då dansar jag ut julen för gott & spenderar jul och nyår utomlands någonstans.

 

Nog om den skiten.

Sitter med morgonkaffet framför mig och ska försöka vakna till liv idag också. Hugo kom hem till oss i lördags och ska stanna till juldagen! Extra tid uppskattas!!! Han har varit sjuk i veckan men idag var han pigg & kunde kila iväg till skolan. På torsdag har dom skolavslutning och då väntar ett härligt jullov för honom som varar tills 9:e januari.

 

Vet inte alls vad jag & Pontus ska roa oss med fram tills Hugo slutar. En promenad får det bli iallafall. Skulle behöva städa också, men jag tror minsann att jag väntar till helgen (som om vi inte har nog att göra då!) eftersom vi får gäster på julafton. Så slipper det bli dubbelt & jag bjuder inte hem folk om det ser ut som helvete här! ;)

 

Nä, hinka upp kaffet!

Av Linda Lindqvist - 6 december 2012 08:53

Godmorgon!

 

Snön fortsätter att vräka ner. Himlen måste ha öppnat sig helt & glömt hur man "stänger portarna" till snöfallet. Plogbilarna jobbar hårt & alla stackare som handskottar sliter verkligen! Ibland, men bara ibland, är det skönt att bo i lägenhet och slippa fundera så mycket på det där. Dock så verkar det inte skottas utanför porten här, så att ta sig ut med vagnen är nästintill omöjligt nu.

 

Imorgon packar vi in oss i bilen och drar oss emot Stockholm. Eller ja, vi ska inte in i city och härja så vi kanske slipper den värsta kaosen. Har frågat lite på ett forum jag är med i på facebook (Augustibebisar -2012) där dom flesta är bosatta i Stockholm, för att höra hur vägarna ser ut. Stora vägen dit verkar vara skaplig iallafall, så vi får hoppas på det! Vi ska ju på kryssning imorgon. Håll tummarna för att vi slipper ligga och fisåka i 30 km/h!


Jag tog ledigt till Hugo imorgon så vi ska kunna åka i tid. Båten går 17.00, incheckning senast 16.30 så vi behöver fara iväg i tid för att inte missa båten.

 

Inatt har jag sovit som en gud! Jag hade sån huvudvärk igårkväll & gick och la mig redan klockan 20. Matthias tog hand om kvällsrutiner & annat här + att han tog Pontus inatt så jag skulle få sova. Så jag sov till 6.15 imorse! Gissa om jag känner mig utvilad? Jag har verkligen världens bästa man! Den bästa i världen. Och han är verkligen fantastisk på alla vis. Hans engagemang, hans sätt att ta hand om barnen och allt han gör utöver det. Är tacksam över att ha träffat en sån underbaring!

 

 

 

Igår ställde jag mig och bakade lussekatter. Supergoda blev dom! Och på eftermiddagen for vi upp till mamma för att fira henne, hon fyllde år igår. Fika, skitprat & sedan for vi hemåt.

 

Nu ska jag fylla på kaffekoppen & sedan hänga tvätt!

//

Av Linda Lindqvist - 3 december 2012 09:08

Godmorgon!

 

Så har ännu en vecka gått. En ny månad har kommit och vintervädret med den. Rätt mysigt ändå, när man är inomhus. Ute är det kallt & jävligt.


I lördags trotsade jag & Angelica snöstormen och tog oss in till valbo för att strosa. Hon handlade lite prylar till sin nya lägenhet och jag lite smått & gott. Kvällen spenderades med att stryka gardiner & prata skit här hemma, lite varma mackor och tv innan det blev kväller och jag kröp ner tillsammans med lilleman för att sova & hon for hem.


Igår, första advent, gjorde vi inte alls mycket. Städade lite & bara myste runt inne.


Idag kommer äntligen Hugo hem igen efter en vecka hos sin pappa. Vad vi ska roa oss med i veckan vet jag inte. Skola gäller för honom, och så har han sina aktiviteter (scouterna & fotbollsträning) tisdag och torsdag. Men till helgen har vi något roligt att se fram emot iallafall! Igår bokade vi en kryssning, så på fredag far lilla familjen iväg på öppet hav & blir borta till söndag. Ringde till Hugo igårkväll och berättade att resan var bokad & han blev så glad.

"TVÅ nätter på en båt! Och jag som aldrig har åkt båt förut! KUUUUUUL!!!!!!!!" ;)


Idag blir det iallafall lite pepparkaksbak också. Känns som att man får tvinga sig till att tycka om julen litegrann med sånt. Den här julen blir lite annorlunda än tidigare. Vi har alltid "flängt och farit" på julafton, men nu är vi en egen liten familj som ska skapa våra egna traditioner och då känns det som att det blir bättre att vara hemma i jul.

Dagen före så kommer "min sida" hit på julfika och julklappsbyten & på julafton kommer svärmor och svågern hit och firar. Hugo kommer dock av avvika några timmar på julafton för att äta & kika på kalle hemma hos min mormor där alla andra från min sida kommer att vara. Sedan fortsätter vi med en mysig kväll när han kommer tillbaka. Förhoppningsvis kommer pappa hit på kvällen också :)


Jag är ingen julmänniska. Gillar inte stressen inför något som varar en dag. Det kan vara mysigt i sig, att pyssla och dona inför, men jag gillar det ändå inte på något vis. Får se det som en "helt vanlig dag" med mys med våra nära! :)


Pontus växer så det knakar. Han är nu över tre månader gammal. På onsdag är det exakt ett år sedan som det var plus på stickan & vi fick reda på att det låg en liten krabat i min mage. Skum känsla. Nu är han ju här! För ett år sedan gick vi och väntade på att tiden skulle gå fortare så vi fick göra ett test. Minns hur jag gick in till Matthias som låg i sängen med huvudvärk & sa "jag är med barn!!!". Vinglande fram till honom i det mörka rummet & visade honom testet där det tydligt stod "Gravid". Tårarna rann på oss båda & vi var så lyckliga! Och nu är vi ännu lyckligare när vi har våran lilla skatt hos oss :) Jag har verkligen världens finaste ungar!


I eftermiddag kommer pappa ner med en åkpåse som jag kan ha i vagnen. Samma åkpåse som både jag, lillasyster, mina kusiner & Hugo har haft på vintern. En äkta norsk ull-påse som är så varm & go. Den behövs nu när det är över 20 minusgrader utomhus. Den varmare overallen ska också plockas fram idag! För i eftermiddag ska vi ut & promenera.


Nä, vad massa svammel det blev!

Nu ska jag göra mig iordning för dagen & stoppa i mig lite frukost, sedan invänta att klockan blir efter 13 så jag får kramas med min äldsta unge! <3 :)



Skapa flashcards