Direktlänk till inlägg 7 december 2014

Andra advent

Av Linda Lindqvist - 7 december 2014 19:22

Godkväll i stugorna!


Sitter och laddar med en stor kopp kaffe inför nattjobb 21.45-07 Har fått sova några timmar på eftermiddagen (vilket inte alltid går) så denna natt kommer nog att funka.


Så. Redan andra advent & jag har i vanlig ordning glömt att tända ljuset. I år körde jag med små koppar med värmeljus så jag slipper störa mig på att se att jag glömt tända ljusen rätt dag ^^ Pontus går ändå och blåser ut dom.

Har inte gjort särskilt mycket idag. Pontus och Matthias for in till leklandet vid lunch och härjade så då passade jag på att städa övervåningen & få några timmars sömn.


Förra helgen var jag & Angelica iväg till Borlänge för julklappshandling. Nu har jag inte så mycket kvar på listan - skönt!

Alla Hugos julklappar är dock kvar, men det är så himla svårt. Vad ger man ett barn som har tammefan allt? Måste diskutera fram med honom när han kommer imorgon vad han har på önskelistan, samt prata med hans pappa om vad han tänkt ge honom. Himla svårt!


I helgen har vi även tagit tag i inbjudningskorten till bröllopet (äntligen!), så dom är beställda. Efter nyår skickas dom iväg & sedan kan vi börja fokusera på lite roligt. Jag har eventuellt en cateringssfirma på G, dom ska ringa i veckan och prata om menyer och ge kostnadsförslag. Har en gammal klasskompis i musikbranchen som ska hjälpa oss med band till kvällen & så ska jag knata över till Mimmi i grannkåken som äger ett bageri som ska få göra våran tårta och ta ett glas vin & bolla ideér inför det! Jag googlar frenetiskt runt på dekorationssidor och söker inspiration till dukning och dekorationer med vårat färgtema. Brudmakeup är bokat & håruppsättning likaså!


..och så har jag hittat "The One". Klänningen alltså! Gubben har jag hittat för länge sedan ;-) Har hittat både klänningen till mig & till lillasyster som ska vara tärna. Dom är fantastiska!! Dom ska beställas efter nyår också och vi väljer att specialbeställa efter våra mått så vi slipper lämna in och dona (förhoppningsvis).


Det händer grejer, med andra ord.


I onsdags var jag på julfest med jobbet & hade en toppenkväll! Och mitt i berusningen där så råkade jag lova att en SNÄLL möhippa gick för sig. Jag har tvärnekat en möhippa då jag helt enkelt inte ser tjusningen med att röva runt och sälja kådisar/kyssar/vadfansomhelst och göra bort mig. Jag har själv medverkat på två möhippor och knallat i bakgrunden och skämts å deras vägnar ^^ Mina nära känner mig och vet att jag skulle tvärvägra, och då skulle alla deras planer vara bortkastade. Men.. en snäll möhippa är OK. För jag trivs i mina vänners lag och en helkväll tillsammans med något tok i en acceptabel nivå är helt ok ^_^ Vi får la se om dom hittar på något nu när jag lovat.


Nä, dags att få på sig lite kläder (knallar runt i pyjamasbrallor ännu) och göra mig iordning.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda Lindqvist - 13 februari 2015 12:13

Jag har flyttat min blogg. Kika in på mitt nya place! :) www.nouw.se/lindapernilla ...

Av Linda Lindqvist - 12 februari 2015 20:35

Kommer inom kort flytta bloggen! Mer info kommer ^^ 1196666529 ...

Av Linda Lindqvist - 9 februari 2015 07:17

Godmorgon! Myser med min sjukling framför barnkanalen. Igårkväll kräktes han två gånger & jag slet fram handsprit och såg framför mig hur Matthias också skulle bli sjuk och att vi skulle behöva skjuta på att Hugo skulle komma hem pga smittan. Men ...

Av Linda Lindqvist - 8 februari 2015 19:43


Sjukstuga. Hög feber & spyor. Låt mitt lilla gryn bli frisk! ...

Av Linda Lindqvist - 5 februari 2015 11:45

Hej & hå.   Här hemma har mamman i familjen åkt på årets första dängförkylning. Kroppen orkar ingenting & iprenen flödar. Känns dock bra att det har brytit ut ordentligt så man slipper gå och vara smårisig i flera veckor. Snart är jag på G igen! ...

Skapa flashcards