Alla inlägg under juli 2013

Av Linda Lindqvist - 29 juli 2013 08:52

Hallådär!


Snart fyra månader sedan jag skrev sist. Låg i valet och kvalet om jag skulle fortsätta här eller skaffa en ny blogg, men nja.. jag har ju så lång tid av mitt liv här, så jag kör på här! Har saknat att skriva, samtidigt som jag har haft fullt upp med annat. Men nu är jag igång igen och tänker fortsätta med det.

  


Massor har förståss hänt sedan sista inlägget i början av april. En liten sammanfattning kanske?


- I mitten av Maj så gick flyttlasset hit till radhuset. Vi trivs kanon & det är himla skönt med en uteplats istället för en stekhet inglasad balkong. Bara det att kunna grilla, ha en liten pool till Pontus och att kunna sitta ute och njuta av solen är grymt skönt. Slippa böka upp med barnvagnen för trappor och att kunna ha dörren öppen fina dagar. Så ja, vi trivs!


- Matthias gick hem på pappaledighet i mitten av april och kommer att vara hemma tills Pontus börjar på dagis den 1:a November.


- Började mitt sommarvik på Tallen i mitten av juni, och nu är det bara 3 veckor kvar på det viket. Sommaren bara rusar iväg & snart är det höst och skoldags igen. Ska plugga vidare på lite ämnen som behövs till högskolan, sedan får vi se. Kommer samtidigt att ligga tillgänglig för jobb, så det kommer att bli en höst med fullt ös - heltidsplugg och jobb.


- I samma veva som Matthias gick hem på pappaledighet så började Hugo att vara hos oss på heltid, något som jag njutit varje sekund av. Vem vill inte ha sina knoddar jämt, liksom? :-) Vi trivs bra så och jag hade önskat att det alltid fick vara så, men det kommer inom en snar framtid att ändras igen och han kommer att börja vara hos sin pappa på halvtid igen.


- Hugo kommer hem idag efter två semesterveckor med sin pappa. Dom har tydligen gjort massor av roligheter så jag kommer nog få hem en väldigt nöjd kille.


- Pontus växer så det knakar. Idag blir han 11 månader & det är dags att börja planera kalaset inför 1-årsdagen. Tårta ska beställas, det ska funderas ut vad som ska bakas, presenter ska inhandlas och det ska planeras! Jag vill ha en perfekt dag till våran lilla grabbs första födelsedag :-)

Tänderna kommer upp en efter en, och här om dagen så tog han sina första steg! Liten blir stor.. för stor.


..så, en liten sammanfattning.

  

Skapa flashcards