Alla inlägg under mars 2011

Av Linda Lindqvist - 29 mars 2011 09:46

Hallåhallå ´


Hugo knallade iväg till skolan 7.40 imorse, och då satte jag direkt igång med storstädningen! Det är litegrann kvar, sedan är det avklarat - skönt.


Har precis kollat upp allt inom skolarbetes-väg som jag behöver göra. Morgondagen kommer tillbringas med näsan i boken & på torsdag ska jag till skolan för att se en film som jag missade när vi var i Stockholm på sjukhuset i torsdags.


Så, skolarbeten upp över öronen. Men ska beta av allting så jag är färdig med allt tills nästa vecka :)


På lördag blir det trevligheter för Hugo. Dock krockade det med kalasandet. Både Idun & min kusin har kalas på lördag, och eftersom Hugo var hos sin pappa när kusin fyllde år, så vill han gärna gå på hans kalas som ska hållas i SGA-hallen :)


Nu ska jag fortsätta dona, sedan fixa något att stoppa i magen /

Av Linda Lindqvist - 28 mars 2011 13:26

min lilla, älskade skatt.


Det sägs att när man får barn så lever man med sitt hjärta utanför kroppen.

Sanningens ord.


Jag minns dina små, små första sparkar och buffar när du låg i min mage.

Jag minns ditt första skrik som om det vore igår.

Jag minns dina första ord, första tänder, första steg.

..och nu är du inte så liten längre.


I höst börjar du i första klass. Du är en klok liten människa med många funderingar, många frågor som du kräver svar på. Många gånger blir du frustrerad och arg är allting inte går din väg, eller när du inte får som du vill. Andra gånger lägger du huvudet på sne och säger "jag förstår att det är så".


Du kommer alltid att möta på både motvind och medvind, och du kommer att leta på din egna väg som du själv väljer att gå genom livet. Du kommer alltid att ha din mamma och pappa bredvid dig, så att vägen ska bli lite lättare att gå.


Älskade barn.. jag tror inte att du är medveten om vilken fantastisk trygghet du skänker mig. Ibland trökar vi halvt ihjäl varandra och du blir arg på mig och håller dig på avstånd för en stund - för att sedan komma och krypa upp i min famn och låta mig hålla om dig länge, länge.


Du är den vackraste lilla skatt en människa kan äga,

du är mitt hjärta utanför kroppen, min vackraste ägodel & mitt allt.

sann och äkta kärlek - det är vad vi delar.

Du & jag - i all evighet, mitt älskade barn.


Puss & Kram, jag älskar dig, Hugo.

/ Mamma

Av Linda Lindqvist - 28 mars 2011 07:28

Godmorgon!

Måndag - ny vecka, nya tag!


Vädret är härligt. Solsken & fågelkvitter.. kan man vakna upp på ett bättre sätt? :)

Sitter här med kaffekoppen nu & väntar på att platt-tången ska bli varm så jag kan sätta igång att göra mig iordning för dagen. Ska ha en lektion i vård och omsorg mellan 9.00 - 12.00 idag, sedan hem och hämta hem Hugo, och därefter en tur in på IKEA för att köpa ett nytt vardagsrumsbord.


Vad gö'tt det är att vakna en måndagmorgon och inse att mitt lillhjärta kommer hem till mig idag! Det är så mysigt att gå ner och hämta honom på skolan och få höra på hemvägen hur hans vecka hos sin pappa har varit, och hur våran vecka kommer att bli så mysig tillsammans! Jag är så glad att han trivs så bra hos oss båda. Det värmer mamma-hjärtat!


Den här veckan kommer jag att tillbringa mycket tid framför datorn för att plugga. Jag har hemstudier & det kommer att ta en hel del tid när lillpluttis är i skolan!


Nu är det dags att göra sig klar, ser jag på klockan! //

Av Linda Lindqvist - 27 mars 2011 18:44

söndag..

Det är söndag & jag är fortfarande klen!


I fredags drog jag & brudarna ut på puben. Träffade mycket trevligt och roligt folk där och hade jätte roligt.. fram tills Tim lurade i mig något jävelskap från baren som var det jävligaste man kan dricka & det slog slint ganska rejält ;) Men roligt hade jag!


Igår var jag galet klen! Orkade inte ta mig ur sängen förän på eftermiddagen. Gick omkring som en zombie fram tills kvällen! Kvällen var både bra & dålig.

Mitt humör var dock inte att leka med när jag inte är pigg. Vilket resulterade i att det blir en tur till IKEA imorgon för att köpa ett nytt vardagsrumsbord. Dumt att bli arg!

Dock vart det bättre sedan & jag knallade iväg för att möta upp en galet full Matthias som kom hem ifrån kryssningen. Efter att ha suttit och lyssnat på honom en massa timmar & halvt skrattat ihjäl mig ett par gånger så knallade jag hemåt! Lite Matte-energi är välbehövt & det är gött att se honom så glad!


Idag har jag inte gjort mycket! Fortfarande galet seg & har legat på soffan fram tills... typ nyss! Har precis tagit en dusch och vaknat till liv, så ska ut en sväng om en stund och sedan götta mig i soffan framför BB!


//

Av Linda Lindqvist - 25 mars 2011 11:20

Hallå!


Gårdagens besök i Stockholm gick bra! Allting såg bra ut, förutom att Hugos ben var lite stela - men det beror på att han växer väldigt mycket just nu, sa sjukgymnasten. Så jag skulle massera och "böja" lite på hans ben så att inte sjukdomen påfrestar växtvärken för mycket när den kommer.


Nu sitter jag här med kaffekoppen och slappar. Har slagit igång en tvättmaskin och hällt upp diskvatten, så ska sätta igång att fixa lite. Sedan ska jag ge mig ut på en promenad tillsammans med min andra halva Angelica. Älskade vän!


Ikväll blir det en pubrunda tillsammans med Anna, Louise och Lisa! Det kommer att bli trevligt! Vi sitter hos mig först & ger oss sedan ut på stan och gör den osäker :)


När jag vaknade imorse så hade jag fått ett SMS av Hugos pappa.

"Fyfan, vad Hugo blivit duktig! Äter sjukt bra, lyssnar hela tiden och är så snäll".

Ja, det har blivit en stor förändring på Hugo! Han har genom alla år varit väldigt svår att få i mat, han har matvägrat väldigt länge och därmed haft ett sjujäkla humör. Man har varit tvungen att sagt åt honom tusen gånger om en sak & han har trotsat en hel del. Nu är han som en annan människa och är väldig, väldigt duktig! Vårat lilltroll <3

Av Linda Lindqvist - 24 mars 2011 06:47

Godmorgon!


Klockan ringde 6 (!) idag. Jag brukar vara rätt snabb upp ur sängen, men nu när klockan ringde så orkade jag verkligen inte kliva ur! Jag kröp ur.


Igår kväll låg jag med extrema magsmärtor igen! Suck! Det är värdelöst & det finns verkligen ingen ork alls kvar i mig efter en sån stund.


Men - ny dag & nya tag!

Om en halvtimme ungefär så ska vi börja röra oss emot Stockholm. Först träffa Sara (sjukgymnasten) klockan 10 för att se hur Hugos muskler "funkar". Sedan efter det så går vi vidadre till läkaren för att prata, fylla i lite papper, ta längd/vikt, blodtryck och lite sånt. Därefter ner till provtagningen och ta lite blodprover innan vi får bege oss hemåt igen! Brukar vara hemma igen mellan 14-15 tiden.


När vi kommer hem så ska jag åka och lämna av Hugo hos far sin igen, och sedan vidare ner till Anna för att hjälpa henne med lite grejer! Sedan finns inga planer alls, och jag tänker inta soffan hela kvällen.


Imorgon är det fredag & då blir det lite öl tillsammans med Anna. Vad vi gör, vart vi hamnar och när.. det visar sig! :)


Nu ska jag börja göra mig iordning så vi kommer iväg till 7.15 som vi planerat! Brukar kunna sega lite sådär ;)

Av Linda Lindqvist - 23 mars 2011 17:28

Här sitter jag.. funderar och spekulerar som jag så många gånger gjort. Vänder mig om lite då och då för att slänga ett öga på mitt fina barn och fylls av en sån värme och kärlek. Hjärtat omfamnas av en värme som jag bara känner när jag ser på honom. Han tittar upp från tv tittandet, ser mig i ögonen och ler. Jag säger att jag älskar honom, han ler ännu större och svarar att han älskar mig också, och går sedan tillbaka in i tv:ns värld.

Jag vill stoppa tiden, njuta, känna att tiden inte längre spelar någon roll - för den existerar inte & allt bara står stilla där vi är.


Jag tänker på livet.

Det finns för lite tid! Vi lever inte länge och vi har inte all tid i världen, inte i dagens läge. Allt måste prioriteras och man måste hela tiden sikta mot stjärnorna. Stressen har tagit över.


Allt för många människor bär på negativ energi och har svart bälte i att överföra den energin på andra. Om det är någonting jag har lärt mig genom mina år av terapi och psykologer, så är det hur man gör för att omvandla allt det negativa till något positivt. Att sluta ta åt sig och sluta vara omringad av "energitjuvar". Alla människor har dåliga dagar - självklart! Sådana har jag titt som tätt - men det är inte fel! Man får ha dåliga dagar, men inte låta livet vara omringat av negativ energi. Vi lever en gång, ta vara på det! Skaffa inga ovänner & tyck inte "illa om" bara för att det "ska vara så".


Jag har haft så många människor som har förpestat mig runt omkring mig, men jag har inte varit tillräckligt stark för att stå emot och inte låta mig trampas på.

Nu, nu finns det inte någon som kan lyckas få mig ur balans. Något kan få mig ur balans, men aldrig någon. Det är skillnad.


Jag får frågan ibland : "varför umgås du inte med folk?"

Enkelt! Jag vill inte. Jag har mina stjärnor till vänner som förgyller min tillvaro, men jag vill inte ha en massa människor omkring mig. Jag väljer mina nära med omsorg och låter aldrig någon trampa in i mitt liv med skitiga skor och lämna oreda efter sig.


..att älska & älskas, känna trygghet & vara med dom man tycker om.

Det är meningen med livet!

Av Linda Lindqvist - 23 mars 2011 15:27

Onsdag - mitt i veckan.


Igår knallade jag hem till Matthias på eftermiddagen. En massa tok, galenskaper & skratt blev det - precis som vanligt! :)

Vi är inte kloka!


I förmiddags mötte jag upp Johanna och gick på stan för att äta lunch. Laxsallad på Marangoni fick det bli! Galet gott!

Hade jätte trevligt i vanlig ordning. Det är alltid trevligt att umgås med gogumman! :)


Sedan hem, fixa och dona litegrann och nu har jag hämtat Hugo & bara njuter av att ha honom hemma hos mig! Dock åker han ju tillbaka till pappa sin imorgon efter sjukhusbesöket i Stockholm - men jag njuter den tiden han är hon mig lite extra :)


Får se vad som händer & sker. Om Sandra hade tid idag så går vi dit & pratar lite strunt, annars blir vi bara hemma & tar det lungt resten av dagen. En tur ner till ICA bara, för att handla hem mjölk & såna tröksaker!


Nu ska jag joina Hugo framför barnprogrammet en stund.

Jag är trött.

Ovido - Quiz & Flashcards