Direktlänk till inlägg 23 januari 2015

Nytt place

Av Linda Lindqvist - 23 januari 2015 01:27

Mitt i natta!


Inatt tillbringar jag natten på Tallen. Lugnt och skönt än så länge. Lyckades sova några timmar innan jag skulle iväg.


Har haft tre introdagar på Thore Petré i Storvik. Kände redan efter första kvällen där att jag kommer att stortrivas! Nu hoppas jag att jag kommer att få några pass där så jag kommer in ordentligt. Det roliga med att vara på olika ställen är ju variationen & dom olika arbetssätten, att träffa mycket nytt folk och få utvecklas.


Idag har jag varit iväg på spa & gjort en ansiktsbehandling (djuprengöring). Somnade av en stund när jag låg i "ånga" för att öppna porerna. Jösses vad skönt det är att skämma bort sig själv ibland! Dock så var portömningen förjävlig. Haha. Men fräsch i facet blev jag. På lördag ska jag bli klippt och så ska jag fjäska för min gubbe om att jag jag behöver hans hjälp att få barret färgat, sedan är man som ny! Skulle behöva införskaffa mig lite nytt smink också.. behöver förnya sminkväskan, men det är väl förjävla trökigt att inhandla!


Bröllopet närmar sig med stora steg. Vi har valt att göra lite ändringar kring det hela, så vi får lite mer anpassat till hur vi väljer att spendera budgeten. Men vi är förberedda med det mesta nu. Kyrkan, lokalen & catering är bokat, brudklänning & tärnklänning beställs nu i slutet av månaden, jag har pratat med två tjejer om håruppsättning & att servera på middagen, brudmakeup & nagelfix är bokat, inbjudningarna är ivägskickade. Jag ska kila över till grannen någon kväll & bolla ideér kring tårtan. Jag har koll med andra ord! :-)

Kikar massvis på dekoration & ideér. Känns fortfarande helt galet att jag snart är fru Riihimäki! Men jag längtar nå otroligt.


Nästa helg har Matthias pappa bett om att få låna Pontus en natt, så vi ska se om Hugo känner för att sova hos mormor eller morfar så ska jag & Matthias hitta på något. Egentid tillsammans är vi inte bortskämda med och vi behöver få rå om varandra lite mellan jobb, vardag & skitblöjor.


Snart dags för 02-rond! //

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda Lindqvist - 13 februari 2015 12:13

Jag har flyttat min blogg. Kika in på mitt nya place! :) www.nouw.se/lindapernilla ...

Av Linda Lindqvist - 12 februari 2015 20:35

Kommer inom kort flytta bloggen! Mer info kommer ^^ 1196666529 ...

Av Linda Lindqvist - 9 februari 2015 07:17

Godmorgon! Myser med min sjukling framför barnkanalen. Igårkväll kräktes han två gånger & jag slet fram handsprit och såg framför mig hur Matthias också skulle bli sjuk och att vi skulle behöva skjuta på att Hugo skulle komma hem pga smittan. Men ...

Av Linda Lindqvist - 8 februari 2015 19:43


Sjukstuga. Hög feber & spyor. Låt mitt lilla gryn bli frisk! ...

Av Linda Lindqvist - 5 februari 2015 11:45

Hej & hå.   Här hemma har mamman i familjen åkt på årets första dängförkylning. Kroppen orkar ingenting & iprenen flödar. Känns dock bra att det har brytit ut ordentligt så man slipper gå och vara smårisig i flera veckor. Snart är jag på G igen! ...

Skapa flashcards