Direktlänk till inlägg 22 december 2014

Julklappar & kort

Av Linda Lindqvist - 22 december 2014 02:30

Godnatt i stugorna!


Passar på att slänga in ett inlägg såhär på nattkröken. Har precis gjort 02-ronden så för tillfället är det lugnt :-)


Jag jobbar på i lagom tempo. Har haft mycket inbokat & resten av december är jag bokad på jobb också med undantag för julafton & nyårsafton som jag tagit bort tillgängligheten. Skönt att ha lite bokat ändå när resten av familjen har julledigt, annars går vi väl varandra på nerverna tillslut ;-) Dock så har jag inte så långa dagar, så jag får tid att umgås med mina hjärtan ändå!


Idag/igår när jag vaknade efter nattjobbet så tog jag med mig Tina in till valbo för att fixa dom sista julklapparna och för att köpa något snyggt till barnen att ha på sig på julafton. Det var faktiskt inte så mycket folk som jag trodde så det gick smidigt. Två små ynka julklappar kvar som Matthias får ordna imorgon när han ger sig ut på storhandla-mat-helvetestunén. Den får han minsann göra själv! Att trängas i matbutiker är bland det tråkigaste jag vet. Men, sedan är vi färdiga och det enda som återstår är julstädning och julbak och det delar vi upp på imorgon & tisdag.


I veckan kom inbjudningskorten till bröllopet som vi beställt. Jag är sådär löjligt nöjd & kan knappt vänta på att få skicka iväg dom! Men vi ska vänta tills efter nyår & alla röd/klämdagar. Så en vecka in i januari slänger vi dom på lådan & hoppas att alla hittar fram som dom ska.

Efter nyår ska vi även ta mått på mig & syrran så vi kan måttbeställa våra klänningar, och sedan får vi fan se till att hålla oss i den sizen tills efter bröllopet ;-) Förvånar mig inte om jag lyckas gå upp 10 kg i vikt, jag som kämpat sedan efter Hugos förlossning med att gå UPP i vikt.. allting kommer väl nu, 10 år senare, bara för att jag ska i en klänning.

  


Efter nyår så kommer vi att börja ha Hugo hos oss mera. Hugos pappa är ensamstående & vi kom fram till att det känns så löjligt att Hugo ska åka dit "bara för att det ska vara varannan vecka" och spendera vissa veckor mera med farmor än med pappa, så det känns himla skönt att få ha honom mera hos oss & att vi faktiskt kan samarbeta ordentligt. Hugo åker till sin pappa när han är ledig helt enkelt! Och jag klagar inte direkt över att få mer tid med min äldsta pöjk! Jag och Matthias tycker att det blir så "halvt" när Hugo är borta och vi inte är samlade. Mer samlad familj - jatack! :)


I övrigt så flyter allting på med hans medicinering. Vi har ökat dosen på hans Ritalin från 10 mg till 20 mg. Det funkar skapligt - väldigt bra när det gäller koncentrationen och skolan funkar, men sömnen är inte helt OK och han tappar aptiten vilket inte är bra då han redan är så smal & äter dåligt. Så efter nyår så ska vi göra en uppföljning och se vad vi kan göra åt detta, ny medicin eller hur det blir. Skönt iallafall att det är på G och att det händer något.


Nä, dags att knäppa en ny redbull & dona lite!

//

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda Lindqvist - 13 februari 2015 12:13

Jag har flyttat min blogg. Kika in på mitt nya place! :) www.nouw.se/lindapernilla ...

Av Linda Lindqvist - 12 februari 2015 20:35

Kommer inom kort flytta bloggen! Mer info kommer ^^ 1196666529 ...

Av Linda Lindqvist - 9 februari 2015 07:17

Godmorgon! Myser med min sjukling framför barnkanalen. Igårkväll kräktes han två gånger & jag slet fram handsprit och såg framför mig hur Matthias också skulle bli sjuk och att vi skulle behöva skjuta på att Hugo skulle komma hem pga smittan. Men ...

Av Linda Lindqvist - 8 februari 2015 19:43


Sjukstuga. Hög feber & spyor. Låt mitt lilla gryn bli frisk! ...

Av Linda Lindqvist - 5 februari 2015 11:45

Hej & hå.   Här hemma har mamman i familjen åkt på årets första dängförkylning. Kroppen orkar ingenting & iprenen flödar. Känns dock bra att det har brytit ut ordentligt så man slipper gå och vara smårisig i flera veckor. Snart är jag på G igen! ...

Skapa flashcards