Alla inlägg den 22 mars 2011

Av Linda Lindqvist - 22 mars 2011 07:48

Godmorgon världen!


Klev upp tidigt, före klockan 07, och slog på kaffe och bänkade mig på balkongen i morgonrocken och bara njöt av vårkänslorna som sprudlar inom mig! Tänk att vädret har sån makt att påverka hur jag ska må från dag till dag.


Idag är det tisdag, och det känns som att det var flera dagar sedan som Hugo åkte hem till sin pappa. Jag längtar efter honom varje minut. Morgonrutinerna! Smyga in på hans rum och vika upp persiennerna, sätta mig på hans sängkant, smeka honom på huvudet och säga "godmorgon min skatt".. Jag vill göra så varje morgon!

Men imorgon kommer han hem & är hos mig en natt iallafall! :-)


Jag sitter fortfarande i morgonrock, trots att jag borde klä på mig, ordna till frisyren och slänga på mig ett ansikte! Men nej, jag har ingen lust alls.. jag vill fortsätta morgonen på balkongen med kaffekoppen!

Men inte.. måste börja fixet snart så jag kan fara iväg till skolan.


Idag har jag medicinsk grundkurs mellan 9-12. Får skjuss till skolan idag, så behöver inte åka förän om 50 minuter.. så jag kan slappa en stund till!


Eftermiddagen/kvällen ska jag förmodligen tillbringa tillsammans med Matthias. Min solstråle & en av mina finaste vänner. Vad gjorde jag utan honom?

Igår var jag hemskt less på allting som fanns runtomkring mig. Jag hade en riktig piss-dag & allt gick emot mig. Skickade då ett SMS till honom och avreagerade mig litegrann och förklarade hur pissig jag kände mig, och fick ett värmande svar. Ett svar som gör att man känner hur värdefulla ens vänner är.

"Var inte ledsen, du har ju mig! Jag finns ju! :-)"

Det är så sant - vad ska jag vara nedstämd för? Jag har ju otroliga vänner!


Nu ska jag fixa till mig litegrann och begé mig iväg & sitta rastlös i ett klassrum, när jag hellre vill vara ute & njuta av solen! Men, tre timmar står jag nog ut :)


//



oslagbara, underbara, härliga vänner!

  

     

Ovido - Quiz & Flashcards