Alla inlägg under februari 2014

Av Linda Lindqvist - 25 februari 2014 16:04

Hej igen!


Lilleman är inte alls pigg. Vet inte om han har ont i armen efter sprutan? Han sov en halvtimme knappt tidigare på fm, sedan har det varit hysteri sedan dess. Nu sover han igen och har sovit 1½ timme. Hoppas han piggnar på sig, annars har jag syrran som backup imorgon om han skulle vara klen. Jag måste till skolan!


Har försökt plugga lite nu när han sover men det går inte. Jag får snällt sätta mig ikväll och tröka! Men först tänker jag unna mig ett hett bad när junior har somnat för natten, det har jag längtat efter länge nu.


Matthias är på G hem från jobbet.. han ringde och sa att "han skulle laga mat på hemvägen" (svänga förbi pizzerian). Helt OK idag, jag är inte sugen på nåt hemlagat idag ^^



Av Linda Lindqvist - 25 februari 2014 10:55

Hallådär!


Kastar in ett inlägg medan jag väntar på att lunchen ska bli färdig.


Idag är vi lediga från skola & dagis. Vi hade tid på bvc imorse klockan 8.15 för mätning, vägning och vaccination. Sprutan gick jätte bra! Lite grin i 30 sekunder och sedan var det bra. Det var en bra barnläkare där som blåste såpbubblor så Pontus kom på andra tankar ^^ 12,5 kg och 86 cm lång kille har vi nu. Han följer sin kurva perfekt!

Biverkningarna (feber) skulle komma om 7-10 dagar om det öht skulle komma något. Inte det smidigaste då jag har prov nästa vecka.. lika bra att börja leta en "utifall att" barnvakt några timmar.


fredag ska jag & Matthias åka till Stockholm för att gå på Avicii konsert och spendera natten på hotell. Det var min julklapp till honom. Ska bli gött att få spendera tid tillsammans som ett par och inte bara som föräldrar - man behöver det ibland, ett litet avbrott i vardagen. Angelica kommer hit & sover här hemma med Pontus.

  


Pontus somnade för en halvtimme sedan i min famn i soffan, så nu sover han gott i sin säng och jag ska passa på att äta lunch. Sedan ska vi ta oss en promenad i finvädret!


//

Av Linda Lindqvist - 14 februari 2014 11:50

Hallådär!


Fan, vad många gånger jag har varit in och påbörjat skrivandet men inte orkat avsluta.

Men här kommer ett litet inlägg.


Förra veckan var Pontus sjuk.. och jisses så dålig han var. Feber, hosta, snorigt och som grädde på moset så var det en bamsing till tand som valde att kika upp i samma veva. Så jag har så gott som burit runt på honom från tisdag till söndag då han hade sin första feberfria dag. Lilla hjärtat, så jag led med honom! Men nu är det full fart på honom & han är full av energi igen.


I måndags åkte vi in till valbo för att kika på en ny soffa & bestämde oss för en som vi fick hemkörd redan på tisdagen. Såååå himla skönt med nytt & fräscht och mycket större! Köpte även nya gardiner och ny rumsmatta, så det blev så fint! :) Vi är nöjda!


 

Gammalt sunk vs. nytt och fräscht.

 

 

Av Linda Lindqvist - 6 februari 2014 14:13

Goddagens!
Provar på att skriva inlägg med telefon, det kanske blir mera inlägg på det sättet eftersom jag inte sitter vid datorn om kvällarna när jag har tid att blogga.

Så.. spenderat förmiddagen i skolan, snabb och slapp lektion. Sedan hemgång för att byta av Matthias så han fick kila iväg och jobba och jag vara hemma med lilleman. Pontus är inte bättre, febern smyger omkring och igårkväll kräktes han 2 gånger, förmodligen pga den dumma slemhostan "/ Så nu får han kurera sig ordentligt under helgen och hoppas att han blir piggelin igen på måndag och blir redo för fsk igen :)

Av Linda Lindqvist - 5 februari 2014 11:04

Hej & hå!

 

Har försökt pilla lite med bloggens utseénde, men jag ger upp! Jag blir inte nöjd & såhär får det se ut tills jag får tid och lust (är nog mest lusten som spelar in) att fixa det. Man är ju ingen inbiten bloggare heller så det spelar ingen roll.

 

Det var ett tag sen.. igen. Mycket händer men ändå inte. Och det som väl händer, det där jobbiga och svåra, är ingenting jag vill dela med mig utav i dagsläget. Kanske kommer det senare när jag bearbetat lite och fått mer svar. Det visar sig!

 

Idag är jag hemma med Pontus som inte alls är piggelin. Febern kom på besök igårkväll och håller i sig ännu, men är inte hög tack & lov. Snoret rinner och det hostas på rejält. Den klassiska trökförkylningen! Så idag är jag hemma & vabbar. Imorgon ska dock Matthias ta ut en halv vabdag då jag måste till skolan på fm. Skönt att kunna "dela upp" lite när det behövs.
 Hoppas dock att han piggnar på sig till helgen då vi har lite roliga planer.

 

I lördags var jag till en tjej & fixade mina naglar. Skönt och känns så himla fräscht och snyggt! Så det är något jag kommer att fortsätta med, att tralla dit en gång i månaden och få dom fixade. Lite egentid och skämma bort sig själv.

 

Pontus sover och har sovit en timme nu & jag har haft tid att finslipa ett skolarbete som jag nu fått inskickat. Ännu en sak att beta av. Hugo slutar skolan vid 13 och dyker väl upp hemma efter det någongång. Veckorna som han är hos mig märks han knappt av & det är himla tråkigt för mig som bara vill vara med honom, men man minns ju själv hur man var.. som nästan 10-åring så hade inte jag heller någon lust att sitta hemma med morsan, då var det polarna som gällde dagarna långa efter skolan. Huvudsaken han har skoj!

  

 

Nu ska jag plocka och dona lite här hemma innan junior vaknar & det är lunchdags!

//

Skapa flashcards