Alla inlägg under oktober 2013

Av Linda Lindqvist - 29 oktober 2013 06:50

Godmorgon!

 

Klockan ringde 5.45 Jag hade inte behövt kliva upp så tidigt, men jag uppskattar den lilla ensamtiden jag får på mornarna. Dricka mitt kaffe utan små händer som försöker välta ut koppen, kläng och sitta i knät. Det är skönt att kunna tassa runt och greja med någonting i tystnat. Man får göra vad man kan ;)


Om en timme ca ska jag börja bege mig mot skolan. Ett prov ska göras och sedan bär det av hemåt igen och fortsätta plugga till ett annat prov som ska göras på torsdag. Full fart med andra ord!


Igår fick Matthias sin julklapp av mig. Väldigt mycket för tidigt, men för att han inte ska fixa den saken själv så valde jag att berätta vad det var för något. Jag har nämnligen bokat biljetter till Aviciikonserten den 28/2 i Stockholm. Och för att få lite mer tid för varandra så bokade jag även en hotellnatt på hotellet som ligger ganska precis bredvid Friens arena.

Själv är jag inget fan av Avicii och tycker det låter ganska illa.. men vad gör man inte för sin man? :)


Nä.. dags att stoppa näsan i boken en stund innan jag ska gå!

//

Av Linda Lindqvist - 25 oktober 2013 06:31

Godmorgon!


Sitter med kaffekoppen framför mig & vill egentligen inte känna efter hur jag mår. Jag trodde att det var på G att vända, den här förkylningen och hostan. Tydligen hade jag fel. Nu mår jag pest igen!


Vad händer?


Hugo har hunnit fylla 9 år, något som jag fortfarande har väldigt svårt att inse. Nästa år blir det tvåsiffrigt och tonåren börjar närma sig med skrämmande steg. Det som skrämmer mig är att när jag var i Hugos ålder så var det bara 5 år kvar tills jag skulle bli gravid (!). Förhoppningsvis så slipper jag bli farmor vid 30 års ålder & hoppas innerligt att han håller "den" i styr fram tills han blivit äldre (minst 35) ;)

Hugo var nöjd med sin födelsedag & fick äntligen sitt efterlängtade xbox 360 och dom spel han ville ha + en massa annat roligt.


Pontus är inskolad och klar på förskolan. Allting har gått utmärkt. Han har vinkat åt oss när vi lämnat honom där själv för att leka med kompisarna, varit nöjd & glad tills vi hämtat honom och allting har bara flytit på. Så skönt att det funkat! Nu ska han gå tre dagar nästa vecka, dom allmänna tiderna tisdag-torsdag 9-13.30 Skönt med en mjukstart innan Matthias börjar jobba veckan efter & det blir längre dagar. Dock inte så långa eftersom mina skoldagar inte är långa.. så det känns ju bra att det inte blir så himla många timmar.


Dags för hostmedicin och ipren för att orka med dagen - skulle bra gärna vilja hoppa ner i sängen & inte kliva upp på flera dagar.

Av Linda Lindqvist - 14 oktober 2013 07:57

Godmorgon måndag!


Jag gillar måndagar. Dom är helt ok! Helgens kaos är över och det blir lite rutin.


Sitter med kaffekoppen i lugn och ro. Hugo har cyklat iväg till skolan och Pontus sover med Matthias. Naturligtvis sover han med Matthias! I helgen så var han vaken vid den här tiden och buggade runt full av energi. Sovmornar med pappsen verkar vara hans grej! ;) Lika så kan han ligga och mysa länge uppe i sängen, babbla och busa när han är med pappa. Inte med mig! Då klättrar han ur sängen och lallar iväg.


Idag har jag hemmaplugg & ska försöka få någonting gjort. Men först ska jag ner på stan och inhandla dom sista födelsedagspresenterna till Hugo. Och så ska vi på inskolningsamtal på förskolan med Pontus. Spännande! :)


Igår var vi på leklandet. Jösses! Hur ska jag beskriva dagen? Hugo & hans kompis Melvin for som raketer konstant, och Pontus skulle ju givetvis hänga på i deras tempo. Det finns en avdelning för barn mellan 0-3 år, en lite lugnare avdelning. Skulle han vara där? NEPP! Upp i högsta borgarna, rusa i dom svåraste hindren och åka i största rutchkanan (i mammas knä) var det som gällde. Så jag och Angelica fick snällt varva med att kuta efter lilleman. Men roligt hade dom, svettiga blev dom och nöjda med dagen var dom. Det är väl huvudsaken! :-)


I eftermiddag ska Hugo åka till sin pappa & vara där tills på onsdag när han fyller år. Då kommer han hem hit & firar och sedan får vi se om han åker tillbaka till Johan eller stannar kvar hemma. Dom längtar sönder efter varandra, far & son. Det är lite jobbigt att veta/se hur tufft det är för dom att vara ifrån varandra. Men inom en snar framtid så kommer det ändras det också & dom får mera tid. Läget är ju som det är & jag är mer än nöjd att få ha Hugo på heltid, men det är inte roligt för dom att längta.


Nu ska jag fortsätta att njuta av lugnet. Sedan göra mig iordning.

//


 

Av Linda Lindqvist - 13 oktober 2013 10:07

Godmorgon!


Pontus gjorde morgon 7.30 Undra varför han kan ta såna långa sovmornar med sin pappa och inte med mig? Känns smått orättvist ;)


Igår var vi som sagt på dop. Jätte fint & gott fika efteråt. Pontus skötte sig fint trots att han var som en tornado i kyrkan och skulle göra allt annat än att sitta stilla. Men han är ju en speed-kille så jag hade inte förväntat mig annat. Riva ner psalmböcker och ropa efter "Bibiiii" vad hans grej i kyrkan.


Pontus slocknade som en stock runt 19 & då mölade jag och Angelica ner oss i soffan med hemmakvällspåsarna och såg en smått värdelös film tills ögonen gick i kors på oss.


Idag på eftermiddagen ska vi åka in till Gävle för att gå på leklandet. Ett perfekt söndagsnöje & barnen kan härja omkring bäst dom vill och köra slut på sig! ;)


Nu somnade Pontus om, så nu blir det en dusch och frukost!

//

Av Linda Lindqvist - 11 oktober 2013 19:49

Godkväll!


Fredagkväll. Matthias befinner sig på havet och kryssar med sin bror & blir borta tills på söndag. Pontus somnade som en stock vid 19 och Hugo har en kompis här som ska sova över, så dom har övertagit soffan framför en film med lite gotta. Jag borde plugga, och det ska jag också när jag kladdat färdigt här.


Resan till Turkiet var fantastisk! Massor av sol, värme, bad och shopping. En av dagarna var det dock oväder & det stormade rejält. Aldrig varit med om så mycket åska, regn och blixtar. Riktigt otäckt för någon som är så åskrädd som jag. Huuua! Men annars hade vi en fantastiskt härlig resa :-)


Så.. vad händer? På onsdag fyller Hugo 9 (!) år. Har beställt tårta & köpt en liten del av födelsedagspresenterna. Resten ska jag inhandla på måndag. Tänk att liten blir så stor! Det slog mig tidigare idag att idag, den 11/10, för 9 år sedan så var han beräknad. Men han valde att ligga kvar 5 dagar till. Nästa år blir det tvåsiffrigt och han börjar i mellanstadiet. Tonåren känns inte alls långt borta och det skrämmer mig litegrann samtidigt som jag älskar att se honom utvecklas!

  


Idag fick vi samtal från Pontus blivande förskola. På måndag ska vi dit på inskolningsamtal. Tänk att våran lilla parvel börjar på dagis! Helt vansinnigt. Där kommer han att trivas fint! Till en början så kommer han inte att vara där så många timmar per dag då jag inte går så länge i skolan. Han är en riktig dagisgrabb tror jag. En social, glad & charmig liten pojk som älskar andra barn. Det kommer att gå bra.


Imorgon ska vi iväg på dop. Emma & Mattias lilla Saga-Lie ska döpas. Hugo ska sova hos sin morfar så det blir bara jag och lilleman som är med. Ska bli roligt! Har träffat lilljäntan en gång bara, så nu är det dags att börja bekanta sig med tant-Linda ;-)


På söndag är det planerat att vi ska till leklandet! Jag, barnen, Hugos kompis & Angelica. Perfekt att kunna släppa dom stora barnen lösa och låta lilleman få busa runt lite.. och att dom vuxna emellanåt kan hinka kaffe ;-) Sedan hoppas vi på besök av Angelica O!

  

Nä, dags att ta tag i plugget!

//

Skapa flashcards