Alla inlägg den 11 april 2011

Av Linda Lindqvist - 11 april 2011 20:09

Godkväll!


Nu har Hugo äntligen kommit till ro & ligger i sängen och förhoppningsvis är på väg att somna. Han har varit lite trotsig nu på kvällen, vilket är förståeligt. Väldigt trött, en dag fylld av lek & lite "testa mammas gränser". Men bara man behåller lugnet och är sträng men rättvis så brukar det lösa sig. Han brukar förstå att det inte är någon idé att säga emot mig, det blir som jag säger ändå!


Själv sitter jag och inväntar en kebabrulle från viking. Jag har varit sugen på en sån i flera dagar nu, just från viking. Och så läste jag Saras blogg & där gick gränsen! Måste ha!! ;-) Så en sån goding är påväg hem hit nu. Mumma!


- - -


Jag har börjat tröttna nå oerhört på att bo i lägenhet! Dessa grannar som man alltid hör, varesig dom har fest eller om dom spolar toaletten. Att man själv måste respektera grannarna är också tråkigt! Om jag känner för att dammsuga efter tolv på natten så ska jag kunna göra det, men med respekt för grannar så låter man naturligtvis bli!

Jag har inga problem med att respektera människor - jag vill bara kunna göra vad jag vill, vilken tid på dygnet som helst!

Grannen vägg i vägg nyser varje kväll klockan 22.15 Varför? Hmpf.


Vrid & vänd-Hugo härjar omkring fortfarande, hör jag. Lite gäspar, lite vrid och lite stånk! Det är skönt att han aldrig har varit sån att han vill sova i min säng! Han har alltid viljat sova i sin egen säng sedan han var liten bebis. Så sånt är ju skönt iallafall.. så man slipper hans propeller-ben på nätterna :P


Nä, nu är snart kebabrullen här, så nu ska jag snart avnjuta den!

(Varför skrev jag avsuga istället för avnjuta först?) O_o

..

Av Linda Lindqvist - 11 april 2011 17:56

Hoho i stugan!


Det börjar dra sig emot kväll. Hugo har varit ute hela eftermiddagen & kom in för att äta strax efter klockan 17.oo Nu sitter lortgrisen i badet och ska skrubbas ren! Haha, efter en dag med utelek i skola och på hemmaplan så ser det ut som att han inte har badat på en månad. Lera & grus överallt! Så det är bad/dusch varje kväll som gäller den här årstiden.


Sedan börjar kvällsrutinerna. Titta på lite TV och äta kvällsfika vid 18.45 tiden, för att sedan borsta tänder och kura ner oss i hans säng för att prata lite om dagen och läsa en saga fram tills 19.30, sedan är det sovdags!

Imorgon har jag praktik mellan 7.30 - 13.30 lite lugn start sådär i början! :)

Får se hur mitt schema kommer att se ut för fyra veckor framöver också.


När Hugo har somnar ikväll så ska jag roa mig med det vanliga. Plugga litegrann & sedan invänta bigbrother och därefter krypa ner i sängen.

Finns ingenting bättre än att krypa ner i en säng med nybytta sängkläder!

Ljuvligt !


Nej, kära ni.. nu ska jag plocka upp lilleman från badet!

//


Av Linda Lindqvist - 11 april 2011 14:10

Uscha, jag är orolig!


Så fort någon vän, någon i familjen eller någon nära ska ge sig iväg - det spelar ingen roll vart, med vad (bil, flyg, tåg, mc) så blir jag så extremt orolig.


Min pappa har alltid varit otroligt överbeskyddande över mig & min syster. Än idag så får jag höra att jag inte ska gå över vägen utan att titta åt båda hållen två gånger, inte gå mot rött, akta mig för bilar.. you name it!

Det är väl därifrån det kommer.


Så nu sitter jag och är sådär nojig över att Matthias plan snart lyfter.

Fick precis ett lugnande SMS iallafall, och det var skönt!


Jag är överbeskyddande mot alla mina finaste hjärtan!

Så kommer det förbli.

Av Linda Lindqvist - 11 april 2011 13:20

Älskade lilla prins.

Jag älskar dig upp till stjärnorna & tillbaka.

Det kommer att bli tufft nu ett tag framöver, men vi kommer att fixa allt tillsammans, du och jag. Vi älskar varandra gränslöst, och det är allt som betyder någonting.


vi är en, hör ihop, som två träd med samma rot.

alltid.


 

 

Av Linda Lindqvist - 11 april 2011 11:31

Hej hopp!

Nu är jag tillbaka på hemmaplan igen!


Jag började morgonen med en lång och härlig promenad med hundarna ute i gråvädret. Det är så härligt att gå långt ut i järboskogarna, släppa småtrollen lös och bara springa, busa och leka. Dom är så duktiga & så charmiga. Lydiga och smarta. Jag önskar att jag hade tid för en hund själv, men det krävs ju en hel del. Pappa och Christel ger verkligen tid och kärlek till sina hundar och dom är så kärleksfulla och fina vovvar! Dom åker iväg på kurser inom lydnad, träningar, utställningar.. och en massa mer! Och dom är så otroligt duktiga & fina!


Dock är jag mer en kattmänniska. Jag älskar hundar, men jag är nog mer som en katt själv. Jag vill bara strosa runt utan några som helst "måsten". Jag vill bara finnas till och få kärlek och närhet, sedan är jag nöjd :)

Saknaden efter Elsa är stor, varje dag! Men tyvärr har jag inte ens tid för en liten misse just nu. Men det kommer, det kommer! :)


Nu är jag hemma. Har precis slagit mig ner med kaffekoppen!

Jag har bytt på sängarna & tvättmaskinen går för fulla muggar med sängkläder.

Gud, så smidigt och härligt det är med en egen tvättmaskin!

Har även precis dammsugit lite och tagit disken.


Klockan 15 ska jag hämta hem Hugo från skolan. Jisses, vad jag saknar honom! Idag ska vi verkligen mysa och kura tillsammans hela dagen. Bara ha det fint tillsammans! Eller ja, det kan jag inte svära på.. vädret är fint & han vill säkert vara ute och härja tillsammans med kompisarna! Men kvällen består av mys iallafall! :)


När jag hämtat Hugo så ska vi gå förbi ICA och handla hem lite tråk-varor. Mjölk, bröd & "behöva-ha-hemma" saker.


Nu ska jag fortsätta med fixet här hemma!

Bloggar mera senare /

Ovido - Quiz & Flashcards