Direktlänk till inlägg 11 april 2011

pust!

Av Linda Lindqvist - 11 april 2011 20:09

Godkväll!


Nu har Hugo äntligen kommit till ro & ligger i sängen och förhoppningsvis är på väg att somna. Han har varit lite trotsig nu på kvällen, vilket är förståeligt. Väldigt trött, en dag fylld av lek & lite "testa mammas gränser". Men bara man behåller lugnet och är sträng men rättvis så brukar det lösa sig. Han brukar förstå att det inte är någon idé att säga emot mig, det blir som jag säger ändå!


Själv sitter jag och inväntar en kebabrulle från viking. Jag har varit sugen på en sån i flera dagar nu, just från viking. Och så läste jag Saras blogg & där gick gränsen! Måste ha!! ;-) Så en sån goding är påväg hem hit nu. Mumma!


- - -


Jag har börjat tröttna nå oerhört på att bo i lägenhet! Dessa grannar som man alltid hör, varesig dom har fest eller om dom spolar toaletten. Att man själv måste respektera grannarna är också tråkigt! Om jag känner för att dammsuga efter tolv på natten så ska jag kunna göra det, men med respekt för grannar så låter man naturligtvis bli!

Jag har inga problem med att respektera människor - jag vill bara kunna göra vad jag vill, vilken tid på dygnet som helst!

Grannen vägg i vägg nyser varje kväll klockan 22.15 Varför? Hmpf.


Vrid & vänd-Hugo härjar omkring fortfarande, hör jag. Lite gäspar, lite vrid och lite stånk! Det är skönt att han aldrig har varit sån att han vill sova i min säng! Han har alltid viljat sova i sin egen säng sedan han var liten bebis. Så sånt är ju skönt iallafall.. så man slipper hans propeller-ben på nätterna :P


Nä, nu är snart kebabrullen här, så nu ska jag snart avnjuta den!

(Varför skrev jag avsuga istället för avnjuta först?) O_o

..

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda Lindqvist - 13 februari 2015 12:13

Jag har flyttat min blogg. Kika in på mitt nya place! :) www.nouw.se/lindapernilla ...

Av Linda Lindqvist - 12 februari 2015 20:35

Kommer inom kort flytta bloggen! Mer info kommer ^^ 1196666529 ...

Av Linda Lindqvist - 9 februari 2015 07:17

Godmorgon! Myser med min sjukling framför barnkanalen. Igårkväll kräktes han två gånger & jag slet fram handsprit och såg framför mig hur Matthias också skulle bli sjuk och att vi skulle behöva skjuta på att Hugo skulle komma hem pga smittan. Men ...

Av Linda Lindqvist - 8 februari 2015 19:43


Sjukstuga. Hög feber & spyor. Låt mitt lilla gryn bli frisk! ...

Av Linda Lindqvist - 5 februari 2015 11:45

Hej & hå.   Här hemma har mamman i familjen åkt på årets första dängförkylning. Kroppen orkar ingenting & iprenen flödar. Känns dock bra att det har brytit ut ordentligt så man slipper gå och vara smårisig i flera veckor. Snart är jag på G igen! ...

Ovido - Quiz & Flashcards