Alla inlägg den 12 april 2011

Av Linda Lindqvist - 12 april 2011 20:21

Godkväll!


Nu känns det bättre! Tänk vad lite góa kramar och mys kan göra allting så bra!

Att krypa ner med Hugo i sängen och läsa bok, prata om dagen och kramas.. finns det något bättre? Nej, det finns det inte. Han fångade mitt hjärta dagen då han föddes, den lille mannen.


Det är hårt att ha min största ägodel i hjärtat 100 % av all tid, men bara 50 % hemma hos mig. Jag delar något så fantastiskt med Hugos pappa, och vi kommer att dela på den skatten alltid. Därför tycker jag att det är så otroligt viktigt med bra kontakt som föräldrar, trots att vi valt att leva på olika håll.

Varför göra allting svårt & lägga över negativ energi på varandra när vi delar något så vackert? När vi kan samarbeta, prata, disskutera, komma fram till bra lösningar och kunna ha en fin relation till varandra trots nya liv?

Vi delar trots allt en skatt som är det värdefullaste vi har.

Jag har sagt det förr - jag är så tacksam över att jag och Hugos pappa har ett sån't bra teamwork och att vi kan prata med varandra utan hinder.


Att vara mamma är det mest fantastiska jag någonsin upplevt!

Det finns ingenting bättre.

Av Linda Lindqvist - 12 april 2011 18:41

Hejhopp!


Första dagen på praktiken gick galant, som jag hade gissat!

Imorgon ska jag praktisera mellan 13.30 - 21.15, så jag får inte träffa Hugo någonting alls förutom på morgonen imorgon :-(.


Idag fick jag en ångestattack igen. Låg i sängen och läste medans Hugo var ute och lekte, och fick jätte svårt att andas och allting blev svart framför ögonen. Orken att resa sig fanns inte, och jag ville för några sekunder bara dö! Jag kände att både mitt inre och yttre givit upp, och jag fann ingen ork att leva.

Efter en stund gav det med sig. Jag skakade ett par timmar efteråt, och nu har det så gott som givit med sig! Det är otäckt & jag hatar det.. men vad gör man?

Jag har precis tagit mig ur vinter-deppen & jag vägrar äta anti-depp som läkarna försöker knöla på mig! Inga piller i min kropp!


Nu ska jag börja göra kväller för min prins! <3

Av Linda Lindqvist - 12 april 2011 06:18

Godmorgon!


Tidig morgon! Eller ja, jag har varit vaken sedan 05.20 Jag vaknade då och kunde inte somna om, och när Hugo hörde att jag bökade omkring uppe så kom han upp strax efter. Så vi har myst lite i soffan nu på morgonen & kikat på barnprogram :).


Jag ska snart fixa iordning allt här. Hugo ska få på sig kläder, hans väska ska packas (matsäck, dom har utflykt idag!),  jag ska dubbelkolla så jag har allting med mig som jag behöver ha.. och ja, sedan är det dags att bege sig iväg till första dagen på praktiken! Kommer gå galant, jag är så "hemma" där redan ändå :).


Idag ska jag få tummen ur röven & ta upp våra cyklar från källaren och pumpa luft i däcken så vi kan börja hoja! Hugo kan knappt vänta.. han som älskar att cykla.

Så idag efter skola och praktik så ska vi dona med det.


Behöver få lite mer sömn inatt också! Somnade strax efter ett inatt, och vaknade vid tre för att gå upp och kissa, och sedan upp igen efter 5.. och hade svårt att somna om efter tre, så jag låg vaken i 45-minuter då. Så mycket sömn har det inte blivit! Kommer gå omkring som en zombie idag.


Nä, dags för fix!

Ovido - Quiz & Flashcards