Alla inlägg den 24 oktober 2011

Av Linda Lindqvist - 24 oktober 2011 19:32

Idag tog jag & rensade bort lite folk på min facebook.

Folk som jag knappt vet vilka det är. Folk som har varit väldigt tighta, men som på ett eller annat vis inte är det längre. Folk som man helt enkelt inte vill ha med & folk som bara skriver en massa skit´.

Typ.

Av Linda Lindqvist - 24 oktober 2011 15:24

Hallåj.


Satan, vad kallt det är ute! Långkallingar & benvärmare on. Tycker det är förbannat svårt med kläder åt Hugo också när han trippar iväg på mornarna, som jag nämnt i ett tidigare inlägg också. Pälsar på ungen så att han ser ut som en liten eskimå.. men vad tusan, fryser jag så lär väl han också frysa? Han får väl ta av sig om han svettas ihjäl på rasterna!

 


Junior sitter och spelar med en kompis. Jag håller på att smälla av pga trötthet! Jag borde verkligen plugga till den muntliga redovisningen på onsdag. Jag ska sätta mig med det ikväll, men hjärnan har slutat fungera lite. Vart ska jag börja? Hur ska jag lägga upp allt? Vad är intressant, vad är inte?

Ikväll är jag tvungen, för morgondagen är fullspäckad.

Först till skolan och läsa matte mellan 8.00-9.00, sedan möta upp två tjejer klockan 9.00 i skolan som jag ska göra ett arbete tillsammans med inom kursen Social omsorg. Ska göra ett arbete om missbruk.

Efter det så ska jag traska ner på stan för att köpa ramar till Hugos skolkort.. det kortet jag ska behålla + det som ska ges bort i julklapp. Och så ska jag köpa lite tunnare vantar åt Hugo. Han har inga såna, och dom tjocka vintervantarna blir nog lite för varma för honom redan nu.


 


När jag varit på stan så är det väl raka vägen hem & hämta hem Hugo från skolan som gäller. Och sedan ska det storhandlas! Suuuuck, vad tråkigt!

Kvällen imorgon spenderas väl med det sista av fixet inför redovisningen. Konstigt.. jag vill redan ha helg!

  



Av Linda Lindqvist - 24 oktober 2011 08:01

Godmorgon!

Vad fjottig bloggen såg ut? Bred & ful.


Måndag idag! Ny vecka & nya tag. Och så är det en så'n där bra måndag eftersom Hugo kommer hem i eftermiddag när han slutat skolan. Jag längtar efter min "lilla" pojk nu!


Helgen har varit bra.

I fredags tog jag en promenix iväg till svärföräldrarna i stensätra för lite kaffe & skitsnack.

Är glad att jag har såna fantastiska svärföräldrar - dom är heeelt underbara!

Därefter blev det en tur till järbo så att Christel fick plocka bort stygnen på mig.. lite skitprat där också innan det bar av hemåt för lite vila innan jag och Matthias drog oss in mot Gävle för att gå på bio.

Vi såg Contagion. Helt OK film, men lite småseg!


I lördags hade vi en riktig slappdag! Låg och glodde på Solsidan, en massa filmer och bara hade det gött tillsammans. Fram tills på kvällen då det blev strömavbrott & kolsvart. Mitt i en jävla skräckfilm! Hmpf.

Tog oss iallafall en tur med bilen då för att se hur långt i Sandviken det var strömavbrott. Haha, hela stan var kolsvart! Och så drog vi iväg till stensätra igen en tur.


Igår begav vi oss hem till Björksätra igen för att spendera veckan här eftersom lilltroll kommer hem idag.


Så.. det var min helg.


Sitter nu med kaffekoppen och försöker se över hur veckan ska se ut. En hel del plugg står på schemat iallafall.. suck. Men det lär ju göras. Ska iväg till skolan strax, och därefter blir det hem till Angelica på lite kaffe. Sedan hämta hem älskling.


Så.. vi får la' höras sen!

Ovido - Quiz & Flashcards