Direktlänk till inlägg 17 februari 2012

nattjobb, strul och ny graviditetsvecka!

Av Linda Lindqvist - 17 februari 2012 20:04

Godkväll!


Igårkväll for jag in till Gävle för att göra ett nattpass på AVA. Dra åt helvete vad trött jag var imorse när jag satt på bussen hem! Människan är fan inte gjord för att vara vaken på nätterna. Eller.. inte den här människan iallafall! Kände mig lite småkrasslig inatt också.. vet inte riktigt på vilket sätt, men kroppen var inte helt 100! Inte huvudet heller, men det är ju inte direkt några nyheter för löpsedeln.


Kom hem strax efter 07 i hopp om att få sova, men nepp! Då ska samtal ringas pga strul med allt och ingenting. Vid 9.00 fick jag slå ihop ögonen. Vaknade före 14 och kunde inte sova vidare, naturligtvis! Så 10 minuter efter uppvaknandet så kom Angelica hit på kaffe. Att hon inte vände i dörren måste betyda att hon älskar mig oerhört! Jag såg ut som helvete, lägenheten likaså!


Hugo följde med en polare hem efter skolan.. hämtade hem honom klockan 17. Nu ligger han mongotrött på golvet framför tv:n, käkar vindruvor och ställer såna där konstiga frågor som man måste fundera en extra gång på innan man svarar. Hur saker fungerar, hur man gör.. oftast får han svaret "jag vet inte". Som svar tillbaka på det brukar jag få "du är inte vuxen. du kan ju inget." Precis. Stackars lilleman som fått en hjärndöd mor.


Idag går jag in i en ny graviditetsvecka. Vecka 15. Om 5 veckor har havla tiden gått & jag fattar ingenting! Magen växer iallafall & kläderna blir allt mindre.


Dags att stoppa trötter i säng, sedan dags för mig oxå.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda Lindqvist - 13 februari 2015 12:13

Jag har flyttat min blogg. Kika in på mitt nya place! :) www.nouw.se/lindapernilla ...

Av Linda Lindqvist - 12 februari 2015 20:35

Kommer inom kort flytta bloggen! Mer info kommer ^^ 1196666529 ...

Av Linda Lindqvist - 9 februari 2015 07:17

Godmorgon! Myser med min sjukling framför barnkanalen. Igårkväll kräktes han två gånger & jag slet fram handsprit och såg framför mig hur Matthias också skulle bli sjuk och att vi skulle behöva skjuta på att Hugo skulle komma hem pga smittan. Men ...

Av Linda Lindqvist - 8 februari 2015 19:43


Sjukstuga. Hög feber & spyor. Låt mitt lilla gryn bli frisk! ...

Av Linda Lindqvist - 5 februari 2015 11:45

Hej & hå.   Här hemma har mamman i familjen åkt på årets första dängförkylning. Kroppen orkar ingenting & iprenen flödar. Känns dock bra att det har brytit ut ordentligt så man slipper gå och vara smårisig i flera veckor. Snart är jag på G igen! ...

Ovido - Quiz & Flashcards