Direktlänk till inlägg 9 mars 2012

ny graviditetsvecka, nattsömn och middagsgäster!

Av Linda Lindqvist - 9 mars 2012 11:37

Hallå i stugan!


Igår var vi på föräldragrupp hos barnmorskan. Intressant, faktiskt! Det var roligt i ungefär 10 minuter, tills man skulle presentera sig & varenda kotte satt med ansiktet vänt emot mig. Och jag som rodnar så förbannat lätt! Och så kände jag hur Matthias log med hela kroppen när jag behövde utsätta mig för sådana hemskheter! Dock så var det hans tur efter mig, så jag fick le med hela kroppen åt hans hackande röst och hans känsla av pinsamhet! HÄHÄ.


Efter besöket där så for vi iväg till valbo. En handling på IKEA, en sväng in på köpis och sedan vidare till Willys för att handla! Jag slapp irritationsvettningar och jag slapp bli arg på tvåhundra sega tanter eller mitt-i-vägen-gående farbröder. Tack och lov!!! Matthias tycker nog att det blir lite pinsamt ibland. Jag förstår honom.


Och vet ni? Jag sov hela natten inatt! Jag slapp vakna av att behöva kissa, ta nässpray och jävlas. Jag vaknade vid 7, och jag vet inte hur länge sedan det var jag fick sova så länge utan avbrott! Kanske var för att jag pressa in halva sprayflaskan i näsan igårkväll och gjorde allt jag kunde för att kissa ihjäl mig innan jag la mig.


Idag går jag in i en ny graviditetsvecka!

Vecka 18. Fan, vad tiden går fort nu!


Ikväll har vi bjudit över svärföräldrarna på middag! Det ska bli trevligt :)


Nä, nu ska jag dona omkring lite. Sedan tralla upp på ICA och handla det vi glömde igår - som vanligt!


//

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda Lindqvist - 13 februari 2015 12:13

Jag har flyttat min blogg. Kika in på mitt nya place! :) www.nouw.se/lindapernilla ...

Av Linda Lindqvist - 12 februari 2015 20:35

Kommer inom kort flytta bloggen! Mer info kommer ^^ 1196666529 ...

Av Linda Lindqvist - 9 februari 2015 07:17

Godmorgon! Myser med min sjukling framför barnkanalen. Igårkväll kräktes han två gånger & jag slet fram handsprit och såg framför mig hur Matthias också skulle bli sjuk och att vi skulle behöva skjuta på att Hugo skulle komma hem pga smittan. Men ...

Av Linda Lindqvist - 8 februari 2015 19:43


Sjukstuga. Hög feber & spyor. Låt mitt lilla gryn bli frisk! ...

Av Linda Lindqvist - 5 februari 2015 11:45

Hej & hå.   Här hemma har mamman i familjen åkt på årets första dängförkylning. Kroppen orkar ingenting & iprenen flödar. Känns dock bra att det har brytit ut ordentligt så man slipper gå och vara smårisig i flera veckor. Snart är jag på G igen! ...

Ovido - Quiz & Flashcards