Alla inlägg den 16 mars 2011

Av Linda Lindqvist - 16 mars 2011 21:59

Satt & tittade på bilder på Hugo som nyfödd & kunde inte låta bli att skratta när jag kom ihåg hur samtalet mellan mig & hans pappa lät när jag hade gjort ett graviditetstest.

Jag gjorde det hemma & skickade ett SMS till Johan och bad honom ringa upp.

Såhär lät det :


Johan - Hej.. du, medans jag kommer ihåg! Jag har träning ikväll.

Jag - Okej. Men du.. jag har precis...

Johan - Har jag innebandy skorna hos dig?

Jag - Jag vet inte.. men du..

Johan - Fan.. då måste jag åka hem & hämta dom.

Jag - MEN KAN DU LYSSNA? Jag har precis gjort ett graviditetstest, jag är med barn.

Johan - Okej, men tror du att du kan komma med sko..... VA!??!?! Skojar du?


Haha. Vilka minnen!

Av Linda Lindqvist - 16 mars 2011 18:55

Gah, ibland känns det som att jag tappar fotfästet litegran. Efter att ha levt många år med "stress-mage" så kan minsta lilla stress rubba mig. Jag har inte tid med hemska magsmärtor. Ja, ni hör väl.. jag har inte tid.


Men det är rätt mycket nu! Skolan suger en hel del krafter ur mig. Jag har en hel del i den kategorin. Jag blir även stressad över att jag inte finner någon ork här hemma! Storstädningen skjuts ständigt fram - till och med bädda sängen är en stor ansträgning, just av anledningen att jag inte orkar eller har någon lust!


Våren är på G iallafall, och jag känner att vinter-deppet börjar ge med sig rejält. Det tackar jag och bockar för! Vintern är en pina för mitt psyke.


Idag tog jag iallafall tummen ur röven & skickade in två inlämningsuppgifter till skolan, och belönade mig med att åka in till valbo en sväng! :)

Hittade en skitsnygg vår-jacka till Hugo. 349 :- på H&M, så det var inte alls farligt. Var även in på skohuset och tänkte köpa skor till honom, men det är svårt med storlekar. Vissa skor har han 33 på, andra 34 och vissa tillochmed 35. Så det är bättre att han får vara med själv och prova!


Tog en tur in på elgiganten också. Jag ska köpa en videokamera innan sommaren som får följa med på sommarens alla äventyr! Norge, rättvik & allt annat roligt man ska iväg på. Men jag hittade ingen som var OK, så jag kikar vidare.


Nu ska jag göra kväller för lillgrisen!

//

Av Linda Lindqvist - 16 mars 2011 08:40

Godmorgon!

Som sagt, vad härligt det är att vakna upp bländad av solen!


Klockan ringde 6.40, i vanlig ordning. Hugo kom upp utan problem & knallade iväg till skolan 7.40 Så, nu har jag suttit en timme med en skoluppgift som jag satt med hela kvällen igår. Tack & lov så blev jag färdig med den nu.

En klar - tusen åter! Att studera är inte alls roligt ibland. Det är väldigt mycket att göra och det är inte dom enklaste uppgifterna ibland heller! Jag har viljat ge upp många gånger, men å andra sidan så är det bara ett år kvar - jag har redan fixat ett år! Så det är bara att kämpa och ligga i.


Idag blir det fortsatt plugg! Tänkte hinna med så mycket som möjligt denna vecka. Sedan får vi se vad vi hittar på när Hugo slutar idag. Något roligt blir det alltid :)

Imorgon ska han vara hos skol-sköterskan klockan 15. Mätning och vägning & lite sånt, eftersom dom tar över efter BVC. Så vi går dit efter hämtningen imorgon.


Nä, jävla svammel! /

Ovido - Quiz & Flashcards