Direktlänk till inlägg 17 april 2012

trött på folk.

Av Linda Lindqvist - 17 april 2012 10:29

Jag har lessnat ur på folk!


När jag väntade Hugo så förstår jag att folk drog sig undan, tyckte att det var en knepig situation att ens 14-åriga kompis var gravid och skulle bli mamma. Jag har full förståelse för det och jag hade förmodligen reagerat på samma sätt om jag var 14 år och någon i min dåvarande ålder väntade barn.


Men nu.. nu förstår jag det inte.

Vad är det med en gravid kvinna som är så skrämmande? Eller man kanske bara har blivit riktigt tråkig för att man kanske inte är kapabel att hinka i sig alkohol längre? Jag är inte handikappad, inte rullstolsbunden.. jag är fortfarande kapabel till att hänga med ut på krogen, vara med på fester och umgås. Vad gör det att jag har en cola i handen istället för en drink?


Sedan dessa "vi måste träffas snart! Det var sååå länge sedan". Jag svarar att det bara är att höra av sig när tid finns, jag är ändå bara hemma. Men personerna i fråga verkar tro att det går stötar genom telefonen om man slår mitt nummer.


Så nä, nu skiter jag i folk! Tänker inte höra av mig till en käft längre. Bollen ligger hos dom!

 
 
Linda

Linda

17 april 2012 11:49

Jag vet precis hur du känner så var det när jag väntade Nea också kompisarna verkar tro att man har fått pest eller nå ! Jag träffas gärna för mej är det verkligen inget hinder att du är gravid jag kan också dricka cola :-) Kram

http://lindajoohansson.bloggagratis.se

 
Ina

Ina

17 april 2012 13:24

Hej gumman!
Vart exakt samma för mig, det är som man bär på någon sjukdom som smittas. Men det kan vara en bra sak för man ser vem som är ens riktigt vänner. Dom finns kvar varesej man är gravid eller inte. Men jag hoppas dina vänner tar vara på dig nu och förstår att det är ju nu när du verkligen behöver dom. Vet att vi har skrivit att vi ska ses men inget blir av dessvärre :(
Kram på dig och jag hoppas vi kan få till en dag, träffas och fika lite :)
Kramar till dig och glöm inte bort att du är värdefull, att det är människorna som inte hör av sig som går miste om dig och inte tvärt om. <3

http://inazackrisson.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda Lindqvist - 13 februari 2015 12:13

Jag har flyttat min blogg. Kika in på mitt nya place! :) www.nouw.se/lindapernilla ...

Av Linda Lindqvist - 12 februari 2015 20:35

Kommer inom kort flytta bloggen! Mer info kommer ^^ 1196666529 ...

Av Linda Lindqvist - 9 februari 2015 07:17

Godmorgon! Myser med min sjukling framför barnkanalen. Igårkväll kräktes han två gånger & jag slet fram handsprit och såg framför mig hur Matthias också skulle bli sjuk och att vi skulle behöva skjuta på att Hugo skulle komma hem pga smittan. Men ...

Av Linda Lindqvist - 8 februari 2015 19:43


Sjukstuga. Hög feber & spyor. Låt mitt lilla gryn bli frisk! ...

Av Linda Lindqvist - 5 februari 2015 11:45

Hej & hå.   Här hemma har mamman i familjen åkt på årets första dängförkylning. Kroppen orkar ingenting & iprenen flödar. Känns dock bra att det har brytit ut ordentligt så man slipper gå och vara smårisig i flera veckor. Snart är jag på G igen! ...

Ovido - Quiz & Flashcards