Direktlänk till inlägg 15 april 2011

Godmorgon!

Av Linda Lindqvist - 15 april 2011 07:40

Godmorgon!


Jag brukar skriva "äntligen fredag" på fredagar. Men nej, inte idag.. det finns ingen ledighet för mig, inte! Hela helgen kommer att bestå av praktik.


Inatt hörde jag om branden på Sandvik. Gick upp och läste lite om det, och stängde sedan igen ventilerna i alla rum & stängde fönstret i mitt sovrum.

Om inget annat sas, så bestämde jag mig för att låta Hugo vara hemma idag. Men dom gick ut på radion vid 6.30 att "faran var över" om man kunde vistas ute igen, så han har precis gått iväg till skolan.


Messade även pappa inatt. Han jobbar på Sandvik & jobbade natt. Byggnaden med branden ligger bredvid där han jobbar, så dom hade åkt hem allihopa.


- - -


Hur som haver, idag är jag iallafall ledig! Hugo går i skolan fram tills klockan 13, och jag ska ta och skriva lite på några uppgifter vi har. Gjorde ett finslip på en av arbeterna (farmakologi) som skulle in, så den skickade jag in nyss. Så jag ska fortsätta på lite filmfrågor och en till uppgift. Sedan är jag färdig för nu, men det kommer väl nya uppgifter nästa vecka!


Jag städade igår. Alla rum utom Hugos rum och köket hann jag med, så det ska jag också fixa innan Hugo kommer hem. Ikväll ska vi ha en riktig myskväll tillsammans! Men jag måste i säng i tid. Klockan ringer 5.30 imorgonbitti!

Hugo slipper iallafall kliva upp - så det är tur :)


Sedan får vi, som sagt, besök av Angelica & barnen.

 


Jag hoppas att vädret vill hålla i sig nu! När solen skiner så är allting så mycket lättare. Jag orkar ta mig för saker och jag har större lust till allting! Bort med höst & vinter mörker! Fram med sol, bad, sand mellan tårna, solbrillor & grillning! Sommaren är fantastisk.

 


Nu ska jag fortsätta att dona här hemma! Vika tvätt, städa, plugga, göra mig iordning för dagen, bädda sängar, diska.. och allt detta innan klockan 13 ;P

Måste även ner på affären & hämta ut ett paket. En skitsnygg handväska som jag beställt ligger och väntar på mig där! love it !


Påminnelse till mig själv.

Måste komma ihåg att ringa Samantha idag!! :)


puss

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda Lindqvist - 13 februari 2015 12:13

Jag har flyttat min blogg. Kika in på mitt nya place! :) www.nouw.se/lindapernilla ...

Av Linda Lindqvist - 12 februari 2015 20:35

Kommer inom kort flytta bloggen! Mer info kommer ^^ 1196666529 ...

Av Linda Lindqvist - 9 februari 2015 07:17

Godmorgon! Myser med min sjukling framför barnkanalen. Igårkväll kräktes han två gånger & jag slet fram handsprit och såg framför mig hur Matthias också skulle bli sjuk och att vi skulle behöva skjuta på att Hugo skulle komma hem pga smittan. Men ...

Av Linda Lindqvist - 8 februari 2015 19:43


Sjukstuga. Hög feber & spyor. Låt mitt lilla gryn bli frisk! ...

Av Linda Lindqvist - 5 februari 2015 11:45

Hej & hå.   Här hemma har mamman i familjen åkt på årets första dängförkylning. Kroppen orkar ingenting & iprenen flödar. Känns dock bra att det har brytit ut ordentligt så man slipper gå och vara smårisig i flera veckor. Snart är jag på G igen! ...

Ovido - Quiz & Flashcards