Direktlänk till inlägg 2 maj 2012

barnmorskan & ny graviditetsvecka!

Av Linda Lindqvist - 2 maj 2012 08:36

Godmorgon godmorgon!


Igår var det kanonväder! Härligt med lite sol och värme. Jag, Matthias och hans bror tog oss en tur in till valbo köpis då jag var i stort behov av nya underkläder! Så det blev tre par trosor och en BH inhandlat, och så avslutade vi med lunch på Sibylla i Sandviken. Mums! :)


Idag går jag in i en ny graviditetsvecka - vecka 26.

Har även en tid hos barnmorskan för första gången sedan inskrivning i vecka 12 (och sedan UL i vecka 19 då). Det ska bli spännande att få höra lillbus hjärtslag för första gången :'-) Och så ska det bli roligt att jämföra lite vikt, blodtryck och SF-mått sedan jag var gravid med Hugo. Har fortfarande hans journal kvar :) Och vet ni? I skrivande stund så sitter jag även och tittar på mammas journal sedan hon väntade mig!! :)


Så efter varje BM besök så kommer jag att skriva lillbus, Hugos och mammas graviditet vid mig och jämföra. Kan bli roligt att titta tillbaka på sedan :)


Nu ska jag slå på lite kaffe & sedan göra mig iordning för da'n.

Hörs sen!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda Lindqvist - 13 februari 2015 12:13

Jag har flyttat min blogg. Kika in på mitt nya place! :) www.nouw.se/lindapernilla ...

Av Linda Lindqvist - 12 februari 2015 20:35

Kommer inom kort flytta bloggen! Mer info kommer ^^ 1196666529 ...

Av Linda Lindqvist - 9 februari 2015 07:17

Godmorgon! Myser med min sjukling framför barnkanalen. Igårkväll kräktes han två gånger & jag slet fram handsprit och såg framför mig hur Matthias också skulle bli sjuk och att vi skulle behöva skjuta på att Hugo skulle komma hem pga smittan. Men ...

Av Linda Lindqvist - 8 februari 2015 19:43


Sjukstuga. Hög feber & spyor. Låt mitt lilla gryn bli frisk! ...

Av Linda Lindqvist - 5 februari 2015 11:45

Hej & hå.   Här hemma har mamman i familjen åkt på årets första dängförkylning. Kroppen orkar ingenting & iprenen flödar. Känns dock bra att det har brytit ut ordentligt så man slipper gå och vara smårisig i flera veckor. Snart är jag på G igen! ...

Ovido - Quiz & Flashcards