Alla inlägg den 19 februari 2013

Av Linda Lindqvist - 19 februari 2013 10:52

Kaffe, frukost, dusch, plock och fix.


Idag var vi verkligen uppe med tuppen.

Vi har haft lite krux med Pontus sovrutiner om kvällarna. Han har somnat mellan 23.00 - 00.00 på kvällarna, vilket innebär att han har väldigt trötta föräldrar vid den tiden. Så vi provade igår att ta bort hans sena middagslur och höll honom vaken från 16 för att sedan natta honom vid 20.30 Han somnade som en sten! Vaknade sedan för mat & napp tre gånger och somnade om direkt efter för att sedan vilja komma upp 5.30 Jätte duktig! Jag däremot, jag låg och vred mig och lyssnade om jag skulle höra honom. Det blev inte många timmar sömn, men det är väl en vanesak.

Jag vill ha ungarna i egna sängar! Hugo har aldrig sovit i min säng, förutom när han var mindre och var sjuk eller hade mardrömmar. Det är emot mina principer att ha barnen sovande i mammas och pappas säng. Dels så är jag rädd att aldrig få iväg dom därifrån när dom växer (haha) och dels så tycker jag att det är mitt och Matthias place! Ett ställe i hemmet lär man få ha ifred.


 

Pontus 5½ månad.


Pontus vilar för tillfället. Jag väntar på att plattången ska bli varm så jag kan göra mig iordning. Om någon timme ska vi vandra iväg till norrsätra för ett möte på cvl. Och jag hoppas att snöstormen kan hålla sig borta när jag går! Vi får se hur det går på mötet. Jag har inte allt för höga förhoppningar på att mina planer blir som jag vill varesig det gäller cvl eller csn. Men vi får se, annars får man helt enkelt planera om.. det blir som jag vill i slutändan endå.


 


Sedan ska det handlas. Blir en gryta till middag idag & naturligtvis glömde jag lite smått till den när vi var och storhandlade i lördags. Blir en tur förbi prix på hemvägen.


Dags för fix! //

Ovido - Quiz & Flashcards