Direktlänk till inlägg 25 februari 2014

bvc, vaccination och ledighet

Av Linda Lindqvist - 25 februari 2014 10:55

Hallådär!


Kastar in ett inlägg medan jag väntar på att lunchen ska bli färdig.


Idag är vi lediga från skola & dagis. Vi hade tid på bvc imorse klockan 8.15 för mätning, vägning och vaccination. Sprutan gick jätte bra! Lite grin i 30 sekunder och sedan var det bra. Det var en bra barnläkare där som blåste såpbubblor så Pontus kom på andra tankar ^^ 12,5 kg och 86 cm lång kille har vi nu. Han följer sin kurva perfekt!

Biverkningarna (feber) skulle komma om 7-10 dagar om det öht skulle komma något. Inte det smidigaste då jag har prov nästa vecka.. lika bra att börja leta en "utifall att" barnvakt några timmar.


fredag ska jag & Matthias åka till Stockholm för att gå på Avicii konsert och spendera natten på hotell. Det var min julklapp till honom. Ska bli gött att få spendera tid tillsammans som ett par och inte bara som föräldrar - man behöver det ibland, ett litet avbrott i vardagen. Angelica kommer hit & sover här hemma med Pontus.

  


Pontus somnade för en halvtimme sedan i min famn i soffan, så nu sover han gott i sin säng och jag ska passa på att äta lunch. Sedan ska vi ta oss en promenad i finvädret!


//

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda Lindqvist - 13 februari 2015 12:13

Jag har flyttat min blogg. Kika in på mitt nya place! :) www.nouw.se/lindapernilla ...

Av Linda Lindqvist - 12 februari 2015 20:35

Kommer inom kort flytta bloggen! Mer info kommer ^^ 1196666529 ...

Av Linda Lindqvist - 9 februari 2015 07:17

Godmorgon! Myser med min sjukling framför barnkanalen. Igårkväll kräktes han två gånger & jag slet fram handsprit och såg framför mig hur Matthias också skulle bli sjuk och att vi skulle behöva skjuta på att Hugo skulle komma hem pga smittan. Men ...

Av Linda Lindqvist - 8 februari 2015 19:43


Sjukstuga. Hög feber & spyor. Låt mitt lilla gryn bli frisk! ...

Av Linda Lindqvist - 5 februari 2015 11:45

Hej & hå.   Här hemma har mamman i familjen åkt på årets första dängförkylning. Kroppen orkar ingenting & iprenen flödar. Känns dock bra att det har brytit ut ordentligt så man slipper gå och vara smårisig i flera veckor. Snart är jag på G igen! ...

Ovido - Quiz & Flashcards