Direktlänk till inlägg 6 december 2012

imorgon.

Av Linda Lindqvist - 6 december 2012 08:53

Godmorgon!

 

Snön fortsätter att vräka ner. Himlen måste ha öppnat sig helt & glömt hur man "stänger portarna" till snöfallet. Plogbilarna jobbar hårt & alla stackare som handskottar sliter verkligen! Ibland, men bara ibland, är det skönt att bo i lägenhet och slippa fundera så mycket på det där. Dock så verkar det inte skottas utanför porten här, så att ta sig ut med vagnen är nästintill omöjligt nu.

 

Imorgon packar vi in oss i bilen och drar oss emot Stockholm. Eller ja, vi ska inte in i city och härja så vi kanske slipper den värsta kaosen. Har frågat lite på ett forum jag är med i på facebook (Augustibebisar -2012) där dom flesta är bosatta i Stockholm, för att höra hur vägarna ser ut. Stora vägen dit verkar vara skaplig iallafall, så vi får hoppas på det! Vi ska ju på kryssning imorgon. Håll tummarna för att vi slipper ligga och fisåka i 30 km/h!


Jag tog ledigt till Hugo imorgon så vi ska kunna åka i tid. Båten går 17.00, incheckning senast 16.30 så vi behöver fara iväg i tid för att inte missa båten.

 

Inatt har jag sovit som en gud! Jag hade sån huvudvärk igårkväll & gick och la mig redan klockan 20. Matthias tog hand om kvällsrutiner & annat här + att han tog Pontus inatt så jag skulle få sova. Så jag sov till 6.15 imorse! Gissa om jag känner mig utvilad? Jag har verkligen världens bästa man! Den bästa i världen. Och han är verkligen fantastisk på alla vis. Hans engagemang, hans sätt att ta hand om barnen och allt han gör utöver det. Är tacksam över att ha träffat en sån underbaring!

 

 

 

Igår ställde jag mig och bakade lussekatter. Supergoda blev dom! Och på eftermiddagen for vi upp till mamma för att fira henne, hon fyllde år igår. Fika, skitprat & sedan for vi hemåt.

 

Nu ska jag fylla på kaffekoppen & sedan hänga tvätt!

//

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda Lindqvist - 13 februari 2015 12:13

Jag har flyttat min blogg. Kika in på mitt nya place! :) www.nouw.se/lindapernilla ...

Av Linda Lindqvist - 12 februari 2015 20:35

Kommer inom kort flytta bloggen! Mer info kommer ^^ 1196666529 ...

Av Linda Lindqvist - 9 februari 2015 07:17

Godmorgon! Myser med min sjukling framför barnkanalen. Igårkväll kräktes han två gånger & jag slet fram handsprit och såg framför mig hur Matthias också skulle bli sjuk och att vi skulle behöva skjuta på att Hugo skulle komma hem pga smittan. Men ...

Av Linda Lindqvist - 8 februari 2015 19:43


Sjukstuga. Hög feber & spyor. Låt mitt lilla gryn bli frisk! ...

Av Linda Lindqvist - 5 februari 2015 11:45

Hej & hå.   Här hemma har mamman i familjen åkt på årets första dängförkylning. Kroppen orkar ingenting & iprenen flödar. Känns dock bra att det har brytit ut ordentligt så man slipper gå och vara smårisig i flera veckor. Snart är jag på G igen! ...

Ovido - Quiz & Flashcards