Direktlänk till inlägg 17 december 2012

länge sedan.

Av Linda Lindqvist - 17 december 2012 08:04

Godmorgon!


Nu ska jag försöka få in ett helt inlägg utan att påbörja skrivandet för att sedan klicka bort sidan. Blogglusten försvann för ganska länge sedan. Jag ska försöka hålla igång bloggen så gott jag kan.

 

Egentligen så händer det inte så mycket just nu. Det närmar sig jul och trots att jag suttit sedan i höstas och planerat med julklappar och annat så är jag ändå ute i sista sekund med allt! Blir så trött på mig själv. Men nu har jag inte så mycket klappar kvar att handla. Det sista ska köpas på torsdag! Då får Matthias vara hemma med barnen så jag kan släpa med mig Angelica in till valbo och få det sista fixat. Sedan kan jag andas ut!

 

Julen i år kommer att se väldigt annorlunda ut i jämförelse med alla andra år. På gott & ont. Jag tänker på hur olika vi ser julafton i familjen. Jag & min lillasyster har växt upp tillsammans & delat alla jular som små. Ändå är vi helt olika. Hon älskar julen, tomtar, gran och allt vad julen innebär. Skulle hon bestämma så skulle eländet fram redan i september ;) Själv är jag lite av en grinchen. Tycker att julen är ett påhitt & en enda lång stressperiod. Jag tycker att tomtar ser ut som skit & granen kan jag gärna skippa! Det hade jag gjort om det inte var för Hugo, som är minst lika "julig" som syrran. Vadfan? När ungarna flyttat hemifrån så flyttar gran & tomtar med dom. Då dansar jag ut julen för gott & spenderar jul och nyår utomlands någonstans.

 

Nog om den skiten.

Sitter med morgonkaffet framför mig och ska försöka vakna till liv idag också. Hugo kom hem till oss i lördags och ska stanna till juldagen! Extra tid uppskattas!!! Han har varit sjuk i veckan men idag var han pigg & kunde kila iväg till skolan. På torsdag har dom skolavslutning och då väntar ett härligt jullov för honom som varar tills 9:e januari.

 

Vet inte alls vad jag & Pontus ska roa oss med fram tills Hugo slutar. En promenad får det bli iallafall. Skulle behöva städa också, men jag tror minsann att jag väntar till helgen (som om vi inte har nog att göra då!) eftersom vi får gäster på julafton. Så slipper det bli dubbelt & jag bjuder inte hem folk om det ser ut som helvete här! ;)

 

Nä, hinka upp kaffet!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda Lindqvist - 13 februari 2015 12:13

Jag har flyttat min blogg. Kika in på mitt nya place! :) www.nouw.se/lindapernilla ...

Av Linda Lindqvist - 12 februari 2015 20:35

Kommer inom kort flytta bloggen! Mer info kommer ^^ 1196666529 ...

Av Linda Lindqvist - 9 februari 2015 07:17

Godmorgon! Myser med min sjukling framför barnkanalen. Igårkväll kräktes han två gånger & jag slet fram handsprit och såg framför mig hur Matthias också skulle bli sjuk och att vi skulle behöva skjuta på att Hugo skulle komma hem pga smittan. Men ...

Av Linda Lindqvist - 8 februari 2015 19:43


Sjukstuga. Hög feber & spyor. Låt mitt lilla gryn bli frisk! ...

Av Linda Lindqvist - 5 februari 2015 11:45

Hej & hå.   Här hemma har mamman i familjen åkt på årets första dängförkylning. Kroppen orkar ingenting & iprenen flödar. Känns dock bra att det har brytit ut ordentligt så man slipper gå och vara smårisig i flera veckor. Snart är jag på G igen! ...

Skapa flashcards