Direktlänk till inlägg 17 april 2011

söndag.

Av Linda Lindqvist - 17 april 2011 07:34

Godmorgon!


Har sovit som en kratta inatt. Svettats, frysit om vartannat. Febern hänger kvar & vid 6.30 gav jag upp och klev upp. Hugo sover fortfarande & jag avundas honom som sover så gott! :-)


Jag knarkar ipren och känner mig hängig. Skulle egentligen gå delad tur idag, men jag stannar hemma på förmiddagsturen och ger mig iväg på eftermiddagsturen istället. Så mellan 16.30 - 21.15 är jag på praktik. Jag vill inte missa för mycket heller.. så med en massa ipren i kroppen så ska jag nog fixa det också!


Igår kväll kurade jag och Hugo ihop oss i soffan och myste framför tv:n fram tills klockan var 22, då han somnade så gott! Älskade unge!


Det är en skum fågel som håller på att dryga på mig utanför här! Sedan jag klev upp för en timme sedan så har han suttit på fönsterbrädan utanför på lill-fönstret i vardagsrummet. Han pickar på fönstret och tittar på mig! Trodde först att han inte kunde flyga & hade gjort sig illa, men nej.. ibland flyger han runt huset och sätter sig vid köksfönstret och pickar, sedan vidare till Hugos fönster, mitt sovrumsfönster och stora fönstret i vardagsrummet. En liten pippifågel! Vill han komma in, eller vad är det frågan om? ;P


Nu kom Hugo upp.. han är så söt i sin sverigepyjamas, tofflor & morgonrock med gosehunden i famnen & håret åt alla håll! Han är den finaste ungen i världen! :)


Igårkväll låg jag och funderade.. om Hugo får barn i samma ålder som jag fick barn (vilket jag hoppas inte händer) så har jag bara 7 ½ år kvar tills jag blir farmor! Aldrig, liksom! :P

Tänker mig Hugos pappa som farfar! Hahahaha.. vilken jävla syn.

Farfar Rossa! Men gud.


  hugos pappa & hugo på förlossningen.


Nu ska jag  fortsätta njuta av min kaffekopp, äta ipren och fixa frukost till Hugo.

//


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda Lindqvist - 13 februari 2015 12:13

Jag har flyttat min blogg. Kika in på mitt nya place! :) www.nouw.se/lindapernilla ...

Av Linda Lindqvist - 12 februari 2015 20:35

Kommer inom kort flytta bloggen! Mer info kommer ^^ 1196666529 ...

Av Linda Lindqvist - 9 februari 2015 07:17

Godmorgon! Myser med min sjukling framför barnkanalen. Igårkväll kräktes han två gånger & jag slet fram handsprit och såg framför mig hur Matthias också skulle bli sjuk och att vi skulle behöva skjuta på att Hugo skulle komma hem pga smittan. Men ...

Av Linda Lindqvist - 8 februari 2015 19:43


Sjukstuga. Hög feber & spyor. Låt mitt lilla gryn bli frisk! ...

Av Linda Lindqvist - 5 februari 2015 11:45

Hej & hå.   Här hemma har mamman i familjen åkt på årets första dängförkylning. Kroppen orkar ingenting & iprenen flödar. Känns dock bra att det har brytit ut ordentligt så man slipper gå och vara smårisig i flera veckor. Snart är jag på G igen! ...

Ovido - Quiz & Flashcards