Direktlänk till inlägg 29 november 2013

vab

Av Linda Lindqvist - 29 november 2013 09:12

Godmorgon.


Det har varit morgon länge för mig. Klockan ringde 6 och idag var suget att kliva upp på tok för litet! Kanske beror på att det är fredag. En efterlängtad fredag, iallafall för Hugo.


Den här veckan har faktiskt varit riktigt tråkig. Jag har varit hemma med en sjuk Pontus sedan i tisdags, förutom igår då Matthias var hemma från jobbet med honom då jag hade en viktig lektion att gå på. Det blir lite mycket nu i slutet i skolan & jag vill inte missa för mycket. Snart ska allt lämnas in & betygsättas och jag har då ingen lust alls att sitta över julen och dona. Nu hoppas jag att Pontus blir pigg & frisk tills på måndag - nästa vecka är knökfull med saker som ska göras! :)


Julen är på ingång. Trots att jag inte är något stort fan av detta pyntande så kom iallafall nya gardiner & stakarna i fönstret upp igårkväll, men det får räcka så tills några dagar innan jul då granen ska upp. Det blir faktiskt en myskänsla, men hundratals tomtar och småplock är inte min grej - det får min syster & mamma sköta om, dom som är juliga. Jag går i pappas spår & ser inte riktigt charmen ;)


Pontus somnade just om efter frukost och lite rännande. Jag förstår inte hur man kan ha så pass mycket energi när snoret rinner konstant & febern kan komma upp i över 40 grader? Det har varvat mellan allt från 38,5-40,6 dom här dagarna. Igår var han feberfri från morgonen till sena eftermiddagen, men just som vi skulle packa ihop oss och åka iväg till min moster då hennes man fyllde år, så visade tempen 40 grader igen! Så typiskt. Men vi löste det som så att Matthias var hemma med junior så ställde Angelica upp att köra mig och Hugo dit :)


Nä, dags att försöka få lite gjort medans lillplutt sover /

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda Lindqvist - 13 februari 2015 12:13

Jag har flyttat min blogg. Kika in på mitt nya place! :) www.nouw.se/lindapernilla ...

Av Linda Lindqvist - 12 februari 2015 20:35

Kommer inom kort flytta bloggen! Mer info kommer ^^ 1196666529 ...

Av Linda Lindqvist - 9 februari 2015 07:17

Godmorgon! Myser med min sjukling framför barnkanalen. Igårkväll kräktes han två gånger & jag slet fram handsprit och såg framför mig hur Matthias också skulle bli sjuk och att vi skulle behöva skjuta på att Hugo skulle komma hem pga smittan. Men ...

Av Linda Lindqvist - 8 februari 2015 19:43


Sjukstuga. Hög feber & spyor. Låt mitt lilla gryn bli frisk! ...

Av Linda Lindqvist - 5 februari 2015 11:45

Hej & hå.   Här hemma har mamman i familjen åkt på årets första dängförkylning. Kroppen orkar ingenting & iprenen flödar. Känns dock bra att det har brytit ut ordentligt så man slipper gå och vara smårisig i flera veckor. Snart är jag på G igen! ...

Ovido - Quiz & Flashcards