Alla inlägg den 13 november 2013

Av Linda Lindqvist - 13 november 2013 06:48

Godmorgon!


Det går så långt mellan gångerna jag skriver så jag vet knappt vart jag ska börja och vad jag ska dela med mig av. Det är full fart i vardagen & det händer mycket, men allt kanske inte är intressant.


Magsjukan kom som en ovälkommen gäst och stormade in hos oss i slutet av förra veckan. Natten till fredag var hemsk då Pontus kräktes hela natten & vi bytte sängkläder i hans säng tills det tog slut på påslakan. Lilla stackare, det var inte en rolig upplevelse för honom. Natten till söndag var det Matthias tur att drabbas och han har gått runt som en zombie sedan dess tills nu. Själv klarade jag mig trots att jag torkade kräkor efter dom båda - jag måste vara immun!

Hugo slapp eländet iallafall som var hos sin pappa & fick stanna en extra dag så jag hann sanera bort snusket, så han kom hem igår eftermiddag.


Annars så flyter allting på bra. Pontus trivs på förskolan & fröknarna är fantastiska! Det är en trygghet att lämna honom där och jag är nöjd med valet av förskola. Hugo har gått där förut, men inte på den avdelningen. Pontus går inte så långa dagar då jag inte har behovet av det än när jag studerar, det blir väl annat när det är jobbdags antar jag.


Hugo har börjat vara hos sin pappa varannan vecka igen. Det känns.. konstigt. Nu har han varit "min" sedan i April & att behöva vara ifrån honom hela veckor igen känns inte alls bra. Men det går ju inte att vara egoistisk i den frågan - han har rätt till sin pappa, dom har rätt till varandra!


Idag blir vi hemma, jag & Pontus. Han är ännu inte helt återställd trots att han är "friskförklarad" sedan i söndags. Han är trött, gnällig och klängig. Maten krånglar och han vill helst bara sitta i knät och ha närhet, så han får vara hemma idag så får vi se hur resten av veckan ser ut.


Nu är det frukostdags för Hugo som ska iväg till skolan om ett tag

//

Skapa flashcards