Direktlänk till inlägg 25 oktober 2013

ger inte upp

Av Linda Lindqvist - 25 oktober 2013 06:31

Godmorgon!


Sitter med kaffekoppen framför mig & vill egentligen inte känna efter hur jag mår. Jag trodde att det var på G att vända, den här förkylningen och hostan. Tydligen hade jag fel. Nu mår jag pest igen!


Vad händer?


Hugo har hunnit fylla 9 år, något som jag fortfarande har väldigt svårt att inse. Nästa år blir det tvåsiffrigt och tonåren börjar närma sig med skrämmande steg. Det som skrämmer mig är att när jag var i Hugos ålder så var det bara 5 år kvar tills jag skulle bli gravid (!). Förhoppningsvis så slipper jag bli farmor vid 30 års ålder & hoppas innerligt att han håller "den" i styr fram tills han blivit äldre (minst 35) ;)

Hugo var nöjd med sin födelsedag & fick äntligen sitt efterlängtade xbox 360 och dom spel han ville ha + en massa annat roligt.


Pontus är inskolad och klar på förskolan. Allting har gått utmärkt. Han har vinkat åt oss när vi lämnat honom där själv för att leka med kompisarna, varit nöjd & glad tills vi hämtat honom och allting har bara flytit på. Så skönt att det funkat! Nu ska han gå tre dagar nästa vecka, dom allmänna tiderna tisdag-torsdag 9-13.30 Skönt med en mjukstart innan Matthias börjar jobba veckan efter & det blir längre dagar. Dock inte så långa eftersom mina skoldagar inte är långa.. så det känns ju bra att det inte blir så himla många timmar.


Dags för hostmedicin och ipren för att orka med dagen - skulle bra gärna vilja hoppa ner i sängen & inte kliva upp på flera dagar.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda Lindqvist - 13 februari 2015 12:13

Jag har flyttat min blogg. Kika in på mitt nya place! :) www.nouw.se/lindapernilla ...

Av Linda Lindqvist - 12 februari 2015 20:35

Kommer inom kort flytta bloggen! Mer info kommer ^^ 1196666529 ...

Av Linda Lindqvist - 9 februari 2015 07:17

Godmorgon! Myser med min sjukling framför barnkanalen. Igårkväll kräktes han två gånger & jag slet fram handsprit och såg framför mig hur Matthias också skulle bli sjuk och att vi skulle behöva skjuta på att Hugo skulle komma hem pga smittan. Men ...

Av Linda Lindqvist - 8 februari 2015 19:43


Sjukstuga. Hög feber & spyor. Låt mitt lilla gryn bli frisk! ...

Av Linda Lindqvist - 5 februari 2015 11:45

Hej & hå.   Här hemma har mamman i familjen åkt på årets första dängförkylning. Kroppen orkar ingenting & iprenen flödar. Känns dock bra att det har brytit ut ordentligt så man slipper gå och vara smårisig i flera veckor. Snart är jag på G igen! ...

Ovido - Quiz & Flashcards