Alla inlägg den 30 september 2011

Av Linda Lindqvist - 30 september 2011 12:05

Att ha kraften att va' stark, att ha vishet att va' klok.

Allt det där, det lär du dig tillslut.

Och på resan som du gör nu, dina frågor vill ha svar.

Det är du som väljer vägen, det är du som ger och tar.


Se himlen nu, öppna hjärtat - känn dig fri.

Var det livet lät dig bli.

En dag är du glad att du är du.


Du får lära själv att leva, ingen finns att ta din hand.

Med förtröstan, tro och tillit ska du växa från barn till man.


Och så lär du dig tillslut utav det du själv lär ut,

du tar din plats bland dom du håller av.

Sånt som du har drömt om, den längtan som du haft.

Se, du närmar dig ditt mål nu - tog dig dit av egen kraft.

Av Linda Lindqvist - 30 september 2011 07:18

Godmorgon!


Äntligen är helgen här. Slippa ge sig upp i ottan och ge sig iväg, och få slappa omkring på morgonen utan att skicka iväg Hugo till skolan - underbart!


Igår var vi hundvakt åt Goldie och Colin, och idag kommer dom tillbaka igen då pappa och Christel jobbar kväll idag igen. Såå mysigt att ha gotrollen här!

 


Jag har, precis som många andra, tokfastnat för wordfeud! Haha. Jag är beroende! Matthias beroende började igår också när han låg förkyld & jävlig på soffan.. då tog han min telefon & började plippa med det där också, och hade svårt att lägga ifrån sig telefonen ;-) Det är ju skitkul! Någon mer som fastnat för det?


Idag ska jag plugga. Har lite arbeten som ska lämnas in och ska beta av allt som vi har just nu, så det blir tomt på pluggfronten innan nästa vecka! Skönt.

Jag ska också rensa i skrubben. Det ser ut som fan där inne och man kommer knappt in till tvättkorgen! En massa skit ska ner i källaren, och det ska jag greja idag också. Skulle behöva rensa i kökskåpen också, då Matthias höll på att få grejer i huvudet igår när han öppnade ett skåp ^_^.


Så jag har att göra idag, med andra ord!


 

Ovido - Quiz & Flashcards