Alla inlägg under augusti 2011

Av Linda Lindqvist - 22 augusti 2011 17:10

Poppar musik, dansar runt & trivs.

Eller poppar och poppar.. så gott det går med det här runk-dataljudet!


Ensamhet är bra att besöka, men inte att bosätta sig i.

Och sån är jag, jag behöver besöka ensamheten ibland för att uppskatta sällskapet mera. Kalla mig moggis, men så är det.


Nu har jag gjort mig iordning & ska snart ge mig ut på en promenad.. sedan tänker jag trippa hem till min älskling, pussa ihjäl honom & bara vara.

Jag älskar honom... jättemycket.


- - -


Ibland kan jag sakna det som var. Som liten.

En trökig lillasyster som förstörde mina Leonardo Dicaprio affischer genom att måla musch på honom, tog det som var mitt, skyllde på att jag slog henne trots att jag var i ett annat rum.

Jag kan sakna att vara en del av något, att ha familjen under samma tak, att inte vara så utspridda. Jag är vuxen, men jag är inte så säker på att jag gillar det.

Att bilda min egen familj är något jag gruvar inför, samtidigt som jag ser det som något vackert, något häftigt & något som verkligen kommer "vara" förevigt. Kluvet.. kanske.


Nej.. hej.

Av Linda Lindqvist - 22 augusti 2011 15:11

Dagen D är här.

Min lilla grabb är en förstaklassare. Ettan! Jag förstår inte vart tiden ta'tt vägen.


Allt gick bra imorse. Vi gick iväg till skolan & han kände sig trygg direkt. Samma klasskompisar som i 6-årsgruppen och en fröken som verkade vara kanon! Så det ska nog inte alls bli några problem det där. Jag ska ringa hans pappa sen för att prata med Hugo & göra hur allt gått. Det blir ju pappa-vecka nu.


Själv går jag bara omkring här hemma. Jag tänker & spekulerar och det gör jag bäst ensam.. mycket som ska planeras, tänkas om, vridas & vändas på.

Vart är pausknappen?


Nu ska jag slå igång lite kaffe, hänga tvätt & göra mig färdig.

//

Av Linda Lindqvist - 19 augusti 2011 09:37

Minns när denna låt strömmade ur högtalarna för många gånger per dag,

och den var sann.

Är inte så längre, och det är jag världens lyckligaste för! :)


Ingen ser på, vet vad som händer, nu när vi två gör det i hemlighet -

det som bara stjärnorna vet.

Blickar och prat, misstänksamheten glömmer vi snart.

Du och jag vet en värld där vi kan väcka varje känsla vi har för varann.


Ta mig ända hem, jag har väntat på dig.

Följ mig bort och sen öppnas allting för mig.

Jag vill leva nu - långt, ja långt härifrån.

Ta mig ända hem till en värld för oss två.

Allt vi förstår är kärlekens språk.


Blunda för krav, glöm alla risker, kom ge dig av.

Dörren har öppnat sig - kom och lek med elden och mig.

Håll om mig hårt, låt mig vara nära - för jag vill ge allt du kan begära.

Säg att du vill glömma alla gränser vi har en gång till.

Av Linda Lindqvist - 19 augusti 2011 09:07

Godmorgon!


Ser ut att bli en härlig dag & jag hoppas att det håller i sig!


Sitter här med kaffekoppen i vanlig ordning. Ska snart börja göra mig iordning och bege mig iväg till bussen upp till järbo.


Hugo åkte upp till sin mormor igår för att spendera dagen/natten där. Själv tog jag tag i storstädningen, så nu är det snyggt här hemma igen!

Jag åker upp till järbo idag för att hämta honom & kila iväg några kvarter bort hem till pappa. Vi tillbringar dagen & natten där eftersom dom ska åka iväg till Stockholm, så vi blir hundvakt till gotrollen tills imorgon! :-)

Blir att köpa lite gotta till kvällen & ha järbo-fredagsmys ikväll. Jag & lillhjärtat.

Sista helgen av "sommarlovet".


Hugo börjar första klass på måndag. Jag tror nog att jag är mer spänd & ivrig än Hugo. Det ska bli jätteroligt, men samtidigt har jag svårt att inse att mitt lilla hjärta, som nyss var en bebis, blivit så stor & ger sig in i skoltiden som kommer att vara i så många år! <3


Igår beställde jag en ny stationär dator! Så det är vad pengarna kommer gå åt denna månad. Pga att mitt ex gjorde en fuling med mig så går det inte att fixa min dator, så den ska kastas åt skogen & en ny kommer i början av nästa vecka.

Tack.

Måste ju ha en dator nu när skolan sätter igång. Min laptop sjunger på sista versen, som sagt.


 


Näe, dags att börja göra sig iordning & tralla iväg om en stund!

Ha en fin dag.

Av Linda Lindqvist - 18 augusti 2011 11:48

Har rensat & städat idag.

Blandannat bland mina skor!


Jag har så mycket fina skor. Högklackade, oanvända & som bara står där och ser ledsna ut för att jag inte använder dom.


Detta skit använder man :


 

Detta äger man :


  Dom jag använder är dom rosa & dom svarta med "hål" i..


Tycker synd om dessa stackare som står & ser fina ut men inte får bli använda.

Varför köper jag dom? Jo, just därför.. dom är snygga.


Suck.

Av Linda Lindqvist - 16 augusti 2011 09:31

Godmorgon!


Sitter här med mitt morgonkaffe & försöker vakna till liv. Vad fan gjorde man utan kaffe på morgonen? Det är guld!


Igår kom mitt lilltroll hem, så nu känner man sig hel igen. Att höra honom tassa omkring här hemma är värt allt.


Idag, tisdag. Inga planer! Vi orkar inte planera något, så vi kommer att tassa runt i morgonrockarna ett tag till innan vi orkar engagera oss i dagen. Hugo ränner förmodligen ut om ett tag. Det märktes igår att han inte träffat grannpojkarna på över 14 dagar - det tog inte lång tid innan han sprang ut för att härja när han kom hem! :)


fredag tillbringar vi iallafall natten i Järbo hos pappa. Dom ska åka iväg & vi ska vara hundvakt tills på lördag. Mys!


Näe, dags att fylla på koppen!

Av Linda Lindqvist - 15 augusti 2011 21:46

* Du är tillsammans med? – Matthias Riihimäki.

* Och varför det? – För att jag älskar honom.

* Har han fått något smeknamn av dig? – Hmm.. topsen, när han inte hör.

* När blev ni tillsammans? – 28:e Maj -2011.

* Hur träffades ni? – En filmkväll tillsammans med min dåvarande bästa vän & en av hans kompisar.

* Kände ni varandra innan ni blev ihop? – Vi kände varandra i ca 1,5 år innan vi blev ett par.

* Hur gammal är han? – 23.

* Älskar du honom? – Oerhört mycket!

* Har du roligt med honom? – Vi har superkul ihop!

* Skulle du kunna bo med honom? – Ja.

* Beskriv honom med tre ord? – Snygg, trygg & härlig!

* Hur länge tror du ni kommer vara tillsammans? -  Vill leva med honom resten av livet, så det hoppas jag stenhårt på.

* Får han dig att skratta? – Varje dag!

* Säg ETT ord hur du känner för honom? - Kärlek!

* Vad för slags filmer ser ni på ihop? – Det är blandat! Allt.... nästan!

* Får du fjärilar i magen när du ser honom? - Såklart.

* Vad har han för ögonfärg? - Blå.

* Vad är det finaste du fått av honom? – Hans kärlek.

* Har ni samma humor? – Ja, till stor del!

* Planerar ni framtiden ihop? – Självklart.

* Skulle han bli en bra pappa? – Han skulle bli en otroligt bra pappa!

* Vad gjorde ni senast ni träffades? -  Han sitter i soffan & glor tv och småpratar. Jag är inne i det här & är inte allt för social.

* Vad gör han när han inte är med dig? – Jobbar, umgås, spelar... mer vill jag nog inte veta ;P

* Är du svartsjuk ? - Nej.

* Har ni bråkat någon gång? - Ja.

* Har ni haft ett uppehåll i ert förhållande? – Nej.

* Skulle du kunna vara otrogen? – Aldrig!

* Hur länge har ni varit ifrån varandra som längst? – En vecka, tror jag?

* Vem håller i fjärrkontrollen? – Jag!

* Går ni ut ofta? – Njeaeeee.

* Har ni samma musiksmak? - Ibland! Eller, ja.. mycket. Men.. ja.

* Är han romantisk? - När han vill så.. :)

* Stöttar han dig med dina drömmar och mål? - Ja.

* Har han någon fobi? - Cellskräck.

* Gillar han sport? - Ja, sådär lagom så jag slipper störa mig på det ;)

* Spelar han nått instrument? – Nej.

* Kan han laga mat? – Ja, hundra gånger bättre än mig.

* Är han envis? – Jo!

* Tycker han om att resa? – Det tror jag. Eller ja, det verkar så.

* Vad gjorde han som fick dig att gapskratta sist? –Han får mig att skratta varje dag. Men när han stoppade in ostkrokspåsen i kalsongerna dog jag nästan.

* Vad är det sötaste han sa sist? – "dina stuvade makaroner smakar gröt.." Kanke inte så schysst, men det lät sött! ;-)

Av Linda Lindqvist - 15 augusti 2011 12:42

Hallådär!


Min frånvaro i bloggen lyser. Men det är inte roligt att blogga på en dator som har noll teamwork med mig! Skitdator.


Så. Vad har hänt?

I onsdags var jag på den efterlängtade Alan Jackson konserten. Gud, så bra det var! Helt otroligt bra! Trots lite dåligt väder & några tabbar efter vägen (som absolut händer när jag & pappa är påväg någonstans) så var det en kanonkväll!


Kom hem på torsdagen & tillbringade dagen i soffan tillsammans med Matthias. Trött & slut i kroppen.


I fredags blev det kaffe hos Lena på em/kvällen, lite skitprat & en massa kaffe satt inte helt fel. Fick frågan om jag ville följa med till Gävle på tjejfest på lördagen, så det blev så. Kvällen fortsatte med ost&kex tillsammans med Matthias.


Lördagen kom. Gick hem till Lena vid 16-tiden. Gjorde oss iordning, drack vin & härjade omkring tills klockan blev omkring 19 & Johan körde in oss till Gävle. Träffade härliga, nya människor, drack vin, spelade spel & bara hade supertrevligt! Matthias kom & joinade en stund och sedan for vi hemåt vid tolvtiden.


Idag kommer äntligen mitt lilla troll hem! Sista veckan innan han börjar i skolan. På måndag sätter det igång. Storkillen! <3


Näepp, lite kaffe på detta & inväntning av lilleman.

Sedan får vi besök av Angelica & barnen också!


..jag älskar mina två. igår, idag, imorgon - alltid!

ni är bäst.

Ovido - Quiz & Flashcards