Direktlänk till inlägg 11 juni 2011

jag har börjat leva nu .

Av Linda Lindqvist - 11 juni 2011 16:28

Två texter som verkligen är jag..


Jag har vandrar vägarna, men har aldrig känt mig fri.

Jag har varit fast besluten, men har ändå låtit bli.

Jag har trott på kärleken som det största på vår jord,

men jag minns dom vackra fraserna som mest var tomma ord.


Men idag så mår jag ändå bra..

..för jag har börjat leva nu, jag har kommit hem.

Och jag känner en lust att leva länge än.


Som när dagen vaknar, just när mörkret ger sig av,

då kan min oro sjunka undan, jag är fri från alla krav.

Som när fågeln flyger, som när vågen slår mot land,

så ska mitt hjärta slå för framtiden och kärleken ibland.


- - -


Drömmer om ett liv i harmoni, och jag hoppas alla stormar har dragit förbi.

Att jag duger som jag är fast jag gjort mina missar ibland.

Behöver nu en varm och trofast hand.


Låt min starka låga brinna så att alla kan få se,

det finns mer för mig att vinna, jag har mycket kvar att ge.

Som en stjärna vill jag lysa, få göra det jag vill.

Låt min starka låga brinna, så länge jag finns till.


Har länge känt mig vilsen i min själ,

och ofta tänkt att söka en annan väg.

Jag har gått genom eldar, har levt i svarta hål.

Det är dags att hitta nya mål.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda Lindqvist - 13 februari 2015 12:13

Jag har flyttat min blogg. Kika in på mitt nya place! :) www.nouw.se/lindapernilla ...

Av Linda Lindqvist - 12 februari 2015 20:35

Kommer inom kort flytta bloggen! Mer info kommer ^^ 1196666529 ...

Av Linda Lindqvist - 9 februari 2015 07:17

Godmorgon! Myser med min sjukling framför barnkanalen. Igårkväll kräktes han två gånger & jag slet fram handsprit och såg framför mig hur Matthias också skulle bli sjuk och att vi skulle behöva skjuta på att Hugo skulle komma hem pga smittan. Men ...

Av Linda Lindqvist - 8 februari 2015 19:43


Sjukstuga. Hög feber & spyor. Låt mitt lilla gryn bli frisk! ...

Av Linda Lindqvist - 5 februari 2015 11:45

Hej & hå.   Här hemma har mamman i familjen åkt på årets första dängförkylning. Kroppen orkar ingenting & iprenen flödar. Känns dock bra att det har brytit ut ordentligt så man slipper gå och vara smårisig i flera veckor. Snart är jag på G igen! ...

Ovido - Quiz & Flashcards