Alla inlägg den 15 december 2014

Av Linda Lindqvist - 15 december 2014 01:38

Godnatt!

Befinner mig på jobbet & passar på att slänga in ett inlägg mellan ronder & dokumenterande.


Igår (läs lördags) var jag barnvakt till Liam, så efter att vi kört Matthias till Gävle där han skulle gå på hockey med kollegorna så åkte vi upp till Järbo för att spendera några timmar i trollskogen tillsammans med pappa. En mysig utflykt med små rövarhistorier, korvgrillning och kikat på troll. Därefter tog vi en tur hem till mamma där jag äntligen fick krama om dom efter resan. Det blev för lång tid utan min syster & nu släpper jag henne inte på länge! Inte sådär länge.


Kvällen avslutades med pizza med Mattias (Liams pappa) innan dom for hemåt och Pontus somnade som en stock, och jag också. Hugo stannade kvar hos pappa för att spendera natten där. Morfarungen min!


Dagen idag har inte bestått av mycket alls. Var iväg till Angelica på fika på förmiddagen & sedan vidare för att hämta Matthias som spenderade natten hos bror sin på stan. Sovit ett bra tag, något som inte alltid funkar när jag ska iväg på nattskift. Så än så länge är jag piggelin!


Sitter & kikar på olika håruppsättningar till bröllopet. Skor, assocearer och lite annat smått & gott kikar jag också på. Åh, vad jag vill visa klänningen jag har valt! Men då vi vill ha det klassiskt och Matthias inte får se mig innan vi ska traska in i kyrkan så får jag hålla det hemligt till den stora dagen. Men den är så himla vacker!


Det är så himla mycket runtomkring, mycket roligt men också mycket planering & fix som måste gå enligt planerna för att det ska funka. Men nog ska det bli bra!


Snart julafton också. Jag har handlat färdigt 98 % av alla julklappar, dvs bara lite småfix kvar. Känns riktigt skönt faktiskt! Ska också kika över vad barnen ska ha på sig & inhandla det som behövs till dom. Mina stiliga grabbar!


fredag ska jag & Matthias äta julbord med Matthias jobb i Furuvik. Det är tredje gången vi äter där (en gång åt vi i Högbo) och det är verkligen sååå mysigt där! Angelica ska ha Pontus över natten så det känns gött att få lite vuxentid med varandra. Det händer inte allt för ofta nu för tiden ^^


Nä, dags att jobba!

Ovido - Quiz & Flashcards