Direktlänk till inlägg 11 januari 2013

länge sedan!

Av Linda Lindqvist - 11 januari 2013 10:10

Nu var det lääänge sedan någonting blev skrivet här. Jag har varit in flera gånger och påbörjat skrivandet men inte orkat fortsätta. Nu ska jag försöka.


Så. 2012 har passerat. Under det gångna året så har jag hunnit byta bostad från min trea på västerled till en fyra på sätralinjen. Jag har varit gravid & fött mitt andra barn. Jag har träffat nya vänner samtidigt som några "gamla" har vandrat vidare på sina håll. Mycket annat har hänt, mycket nytt & stora omställningar.


Barnen växer så det knakar. Hugo har börjat andra terminen i andra klass. Efter sommarlovet så börjar han i trean, sista året på lågstadiet. Känslan av att inte hinna med slår mig hela tiden & jag letar ständigt efter pausknappen för att hinna njuta av tiden. Snart är han stor & ännu mer självständig än vad han redan är. Han är duktig & det är inget större krångel med honom förutom att han är väldigt envis vad gäller mat. Något han egentligen har varit i hela sitt liv. Vi jobbar på det och försöker att få i honom så gott det går.


Pontus har blivit 4 månader. Små smakportioner har vi börjat med & han är verkligen en liten knubbis. På senaste bvcbesöket (i onsdags) så vägde han 7730 gram och var 66 cm lång. Massor av valkar och hull, något som ska finnas på en bebis! Han är glad för det mesta, skrattar och jollrar och charmar allt och alla. Sover som bäst i sin vagga men har ännu inte börjat sova hela nätter. En bra natt vaknar han bara en gång för mat, en dålig natt upp till 4-5 gånger för mat & att han har tappat nappen.


 

Nyfödd Pontus & storebror Hugo.

 


Själv så njuter jag av mammaledigheten. Den varar till mitten av april, sedan är det Matthias tur att få vara pappaledig. Pontus är då ca 8 månader gammal. Själv så ska jag plugga & jobba, något jag både ser fram emot och inte. Nu är det bara härligt att gå hemma och få spendera tid med barnen, men samtidigt så känner jag att jag vill ut bland folk & göra något om några månader. Det kommer nog att bli bra.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda Lindqvist - 13 februari 2015 12:13

Jag har flyttat min blogg. Kika in på mitt nya place! :) www.nouw.se/lindapernilla ...

Av Linda Lindqvist - 12 februari 2015 20:35

Kommer inom kort flytta bloggen! Mer info kommer ^^ 1196666529 ...

Av Linda Lindqvist - 9 februari 2015 07:17

Godmorgon! Myser med min sjukling framför barnkanalen. Igårkväll kräktes han två gånger & jag slet fram handsprit och såg framför mig hur Matthias också skulle bli sjuk och att vi skulle behöva skjuta på att Hugo skulle komma hem pga smittan. Men ...

Av Linda Lindqvist - 8 februari 2015 19:43


Sjukstuga. Hög feber & spyor. Låt mitt lilla gryn bli frisk! ...

Av Linda Lindqvist - 5 februari 2015 11:45

Hej & hå.   Här hemma har mamman i familjen åkt på årets första dängförkylning. Kroppen orkar ingenting & iprenen flödar. Känns dock bra att det har brytit ut ordentligt så man slipper gå och vara smårisig i flera veckor. Snart är jag på G igen! ...

Ovido - Quiz & Flashcards