Alla inlägg den 2 maj 2012

Av Linda Lindqvist - 2 maj 2012 15:46

Allting gick bra hos barnmorskan idag! Lilltroll i magen verkar må finfint och hjärtat slår fint.


Mitt järnvärde var dock inte så bra, så jag knallade iväg till apoteket efter besöket hos BM för att köpa järntabletter. Så jag hoppas nu att det kommer att kännas bättre :)


Någonting som inte var särskilt trevligt var att jag fick bekräftat att jag har foglossning. Enligt mina beskrivningar så låter det exakt som foglossning enligt BM. Så nu måste jag varva ner, inte belasta ryggen och bära tungt. Blir det jävligare så blir jag tvungen att bli sjukskriven "/ suck.


Hoppas det inte blir värre än såhär.

Av Linda Lindqvist - 2 maj 2012 08:36

Godmorgon godmorgon!


Igår var det kanonväder! Härligt med lite sol och värme. Jag, Matthias och hans bror tog oss en tur in till valbo köpis då jag var i stort behov av nya underkläder! Så det blev tre par trosor och en BH inhandlat, och så avslutade vi med lunch på Sibylla i Sandviken. Mums! :)


Idag går jag in i en ny graviditetsvecka - vecka 26.

Har även en tid hos barnmorskan för första gången sedan inskrivning i vecka 12 (och sedan UL i vecka 19 då). Det ska bli spännande att få höra lillbus hjärtslag för första gången :'-) Och så ska det bli roligt att jämföra lite vikt, blodtryck och SF-mått sedan jag var gravid med Hugo. Har fortfarande hans journal kvar :) Och vet ni? I skrivande stund så sitter jag även och tittar på mammas journal sedan hon väntade mig!! :)


Så efter varje BM besök så kommer jag att skriva lillbus, Hugos och mammas graviditet vid mig och jämföra. Kan bli roligt att titta tillbaka på sedan :)


Nu ska jag slå på lite kaffe & sedan göra mig iordning för da'n.

Hörs sen!

Skapa flashcards