Direktlänk till inlägg 16 maj 2012

onsdagmorgon.

Av Linda Lindqvist - 16 maj 2012 09:46

Godmorgon!


Onsdag idag. Eller "fredag" för så många eftersom det är röddagar och klämdagar och allt vad det innebär!

För mig är det som vilken dag som helst. En vanlig jävla onsdag.


Klev upp ur sängen 7.30 imorse. Klockan 8.30 kom Anna hit för att dricka morgonkaffe! :) Pratat om allt mellan himmel och jord. Kul att vi tagit upp kontakten igen, verkligen! :) Stumpis!


Annars idag så ska jag vika lite tvätt, dona och fixa lite och så ska jag träffa Angelica för kaffe och skitprat!

 


Jag sitter och har rix morgonzoo på i bakgrunden här. Tidigare imorse så hade dom en diskussion över hur män och kvinnor gör såna "speciella" saker. Det har jag suttit och funderat på. I den här familjen så är det ombytta roller. Jag är mer en man än vad Matthias är. Han är duktig på att lägga kläderna i tvätten när dom är skitiga - jag slänger omkring mitt & gnäller sedan som fan över att det ligger kläder överallt. Han är duktig på att hänga upp handduken efter att han har duschat - jag slänger den antingen i soffan, sängen, golvet eller som en knöl någonstans. Han har tålamod, kan dona med saker och behålla humöret - jag kastar skiten åt helvete om det inte funkar direkt och svär som en idiot över att ingenting går som jag vill.

Det kanske är därför jag inte har något riktigt intresse.. jag ger upp direkt & orkar inte försöka om jag misslyckas med någonting på en gång. Jag är envis på vissa fronter, men inte när det gäller att prova nya saker. Funkar det inte direkt så skiter jag i't.


Så har det varit sedan jag var liten. Minns min första cykel utan stödhjul. Hoppade upp på skiten, trampade tre gånger och slog en vurp och sedan fick cykeln stå! Lika med min BOB som jag fick i julklapp. Upp i backen, åkte i ett gupp, vurpade och sen fick den stå. Skidorna också! Åkte ett varv runt huset och sedan kastade jag dom åt helvete.


...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda Lindqvist - 13 februari 2015 12:13

Jag har flyttat min blogg. Kika in på mitt nya place! :) www.nouw.se/lindapernilla ...

Av Linda Lindqvist - 12 februari 2015 20:35

Kommer inom kort flytta bloggen! Mer info kommer ^^ 1196666529 ...

Av Linda Lindqvist - 9 februari 2015 07:17

Godmorgon! Myser med min sjukling framför barnkanalen. Igårkväll kräktes han två gånger & jag slet fram handsprit och såg framför mig hur Matthias också skulle bli sjuk och att vi skulle behöva skjuta på att Hugo skulle komma hem pga smittan. Men ...

Av Linda Lindqvist - 8 februari 2015 19:43


Sjukstuga. Hög feber & spyor. Låt mitt lilla gryn bli frisk! ...

Av Linda Lindqvist - 5 februari 2015 11:45

Hej & hå.   Här hemma har mamman i familjen åkt på årets första dängförkylning. Kroppen orkar ingenting & iprenen flödar. Känns dock bra att det har brytit ut ordentligt så man slipper gå och vara smårisig i flera veckor. Snart är jag på G igen! ...

Ovido - Quiz & Flashcards