Direktlänk till inlägg 12 maj 2011

torsdagmorgon.

Av Linda Lindqvist - 12 maj 2011 07:23

Morr'n, morr'n!


Idag kom Hugo in och väckte mig 6.29 en minut innan klockan ringde. Då hade han redan hunnit gjort iordning frukost, ätit och plockat undan efter sig.

Undrar när fan han klev upp? O_o


Märks att liten blir stor.. han fixar och pysslar själv och frågar väldigt sällan efter hjälp i det han håller på med. Har fortfarande oerhört svårt att förstå att ungen börjar första klass om tre månader.


Ska snart skicka iväg honom till skolan.. det verkar bli ett riktigt skitväder idag. Molnen är nästan svarta och det åskar inte långt härifrån.. hör små smällar lite då och då. Kul? Jag som är livrädd för åska. Har sagt åt Hugo att cykla fort utav helvete till skolan.


Sitter och dricker kaffe & försöker vakna till liv. Har sovit som en kratta inatt pga mardrömmar. Eller ja, mardrömmar vet jag inte.. men skumma, konsiga drömmar som jag inte förstår ett jota av. Gamla X, smörgåsrån och hav. Och allt däremellan, inprincip. Allt står nog inte rätt till uppe i skallen på mig.

Men det var ju ingen nyhet.


Dags att hämta upp Hugos cykel.......


...sådär! Fan, vad snygg jag måste ha sett ut i rutiga pyjamasbrallor, håret åt alla håll & ballerinaskor!


Nu är han på G till skolan iallafall & jag ska sätta mig och plugga lite snart.


ÅH, dra mig baklänges vad det åskar..

FY!


//

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda Lindqvist - 13 februari 2015 12:13

Jag har flyttat min blogg. Kika in på mitt nya place! :) www.nouw.se/lindapernilla ...

Av Linda Lindqvist - 12 februari 2015 20:35

Kommer inom kort flytta bloggen! Mer info kommer ^^ 1196666529 ...

Av Linda Lindqvist - 9 februari 2015 07:17

Godmorgon! Myser med min sjukling framför barnkanalen. Igårkväll kräktes han två gånger & jag slet fram handsprit och såg framför mig hur Matthias också skulle bli sjuk och att vi skulle behöva skjuta på att Hugo skulle komma hem pga smittan. Men ...

Av Linda Lindqvist - 8 februari 2015 19:43


Sjukstuga. Hög feber & spyor. Låt mitt lilla gryn bli frisk! ...

Av Linda Lindqvist - 5 februari 2015 11:45

Hej & hå.   Här hemma har mamman i familjen åkt på årets första dängförkylning. Kroppen orkar ingenting & iprenen flödar. Känns dock bra att det har brytit ut ordentligt så man slipper gå och vara smårisig i flera veckor. Snart är jag på G igen! ...

Ovido - Quiz & Flashcards