Direktlänk till inlägg 21 november 2014

Nattjobb.

Av Linda Lindqvist - 21 november 2014 03:27

God..natt.


Befinner mig på nattjobb. Den lugnaste natten på länge må jag säga, vilket inte är min grej riktigt. Jag måste ha något att göra, annars blir jag rastlös.. eller trött.. eller båda delar. Blöh.


Pontus är frisk. Två feberfria dagar, så han ska till förskolan imorgon (idag) så att jag kan sova efter jobbet. Han behöver leka av sig efter en hel vecka hemma med ledighet, helg och sjukdom. Sedan är det helg igen & vi ska försöka göra något av den. Jag jobbar dock natt på lördag igen, men någonting hinner vi nog göra.


Hugo åkte utomlands i tisdags. Jag har messat lite med honom och han har det bra. Vädret är tydligen inte helt hundra men det skulle vända nu. Han kommer hem igen på tisdag & jag längtar efter honom mer än vanligt, förmodligen pga vetenskapen om att han är så långt ifrån mig.


Nästa lördag åker jag och Angelica iväg på en solo-trip till Borlänge för att knalla runt på Kupolen. Julklappshandling står på schemat & det ska bli förjäkla trevligt att åka iväg och bara prata strunt, sjunga allsång i bilen och gå varandra på nerverna inne i köpcentret ;-) Ska bli skönt att checka av lite prylar på klapplistan!


Igår satt jag och kikade igenom inbjudningarna till bröllopet. Jag känner inte för att ha ett "stort" bröllop längre. Jag vill ha det lite mindre, lite mer intimt och bara med våra absolut närmaste, dom som vi vill dela våran stora dag med. Jag fick stryka några stycken som jag känner att jag glidit ifrån, några som jag inte riktigt vet vart jag har. Men så är det.. vi blir familjen och våra närmaste vänner. Det känns allra bäst! :-)


Jag var upp till mamma idag och kikade igenom hennes smyckeskrin. Där hade hon sina smycken som hon hade när hon gifte sig med pappa för.. hundra år sedan. Njä, men 24 år sedan iallafall. Jag kommer att ha samma smycken när vi gifter oss. Och jag hoppas att lillasyster vill bära dom på sitt bröllop, samt om någon av oss får döttrar i framtiden. Sånt är fint att gå i arv som tradition på bröllop!


Sitter och kikar lite på resor också. Vart vi vill spendera våran smekmånad. Sol & bad är en självklarhet, det vet vi.. men vart? Det blir våran första solresa tillsammans och vi vill passa på att åka tillsammans utan barn innan nästa ska börja "bakas". Det är en procedur det där.


Så.. mer att skriva kommer jag inte på.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda Lindqvist - 13 februari 2015 12:13

Jag har flyttat min blogg. Kika in på mitt nya place! :) www.nouw.se/lindapernilla ...

Av Linda Lindqvist - 12 februari 2015 20:35

Kommer inom kort flytta bloggen! Mer info kommer ^^ 1196666529 ...

Av Linda Lindqvist - 9 februari 2015 07:17

Godmorgon! Myser med min sjukling framför barnkanalen. Igårkväll kräktes han två gånger & jag slet fram handsprit och såg framför mig hur Matthias också skulle bli sjuk och att vi skulle behöva skjuta på att Hugo skulle komma hem pga smittan. Men ...

Av Linda Lindqvist - 8 februari 2015 19:43


Sjukstuga. Hög feber & spyor. Låt mitt lilla gryn bli frisk! ...

Av Linda Lindqvist - 5 februari 2015 11:45

Hej & hå.   Här hemma har mamman i familjen åkt på årets första dängförkylning. Kroppen orkar ingenting & iprenen flödar. Känns dock bra att det har brytit ut ordentligt så man slipper gå och vara smårisig i flera veckor. Snart är jag på G igen! ...

Skapa flashcards