Direktlänk till inlägg 18 november 2014

Sjukstugan

Av Linda Lindqvist - 18 november 2014 09:25

Godmorgon!


Här hemma är det sjukstuga. Pontus fick feber igår eftermiddag och imorse (efter ca 14 timmars sömn) så visade tempen strax under 40 grader. Så han är inte piggelin idag. Själv vaknade jag med en ömmande hals, värk i kroppen och en näsa som rinner & är täppt omvartannat. Får helt enkelt inse att det var våran tur nu, vi har klarat oss ganska länge ändå. Förkylning & feber brukar slå till efter sommarlovet - så vi ska vara nöjda ändå ^^


Jag har tagit bort tillgängligheten på jobb några dagar nu så vi får kurera oss så gott vi kan.


Igår var jag och Hugo in till Gävle för att träffa en sköterska och prata om hans medicin. Det har inte riktigt funkat, men man får ju alltid börja med en låg dos för att se hur kroppen reagerar. Så nu har dom höjt dosen för honom och dom ska ringa mig om ca 14 dagar för att kolla av, och så får han gå till skolsköterskan för att lämna blodtryck så vi slipper fara in till Gävle bara för att kolla det. Skönt!


Igår efter besöket i Gävle så åkte Hugo till sin pappa. Imorgon förmiddag sätter han sig på ett plan till varmare länder. Om jag är sotis? Så in i.. samtidigt är jag rädd och orolig. Han har aldrig varit så långt ifrån mig & pga min egen flygrädsla så är jag nojjig. Men jag har pratat med hans pappa & han får då minsann skicka ett sms så fort dom landat så jag vet att allt är OK, samt uppdatera mig litegrann hur det går för honom. Min stora kille!


Nu har alvedonen börjat göra sitt för Pontus så nu är det frukostdags för honom & kaffedags för mig, så ska vi se vad vi ska göra av dagen. Nackdelen är att bara vara inomhus och tröka! -.- Samtidigt som det är ganska gött att bara tassa omkring med pyjamas halva dagen :-)


Ting sålänge!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda Lindqvist - 13 februari 2015 12:13

Jag har flyttat min blogg. Kika in på mitt nya place! :) www.nouw.se/lindapernilla ...

Av Linda Lindqvist - 12 februari 2015 20:35

Kommer inom kort flytta bloggen! Mer info kommer ^^ 1196666529 ...

Av Linda Lindqvist - 9 februari 2015 07:17

Godmorgon! Myser med min sjukling framför barnkanalen. Igårkväll kräktes han två gånger & jag slet fram handsprit och såg framför mig hur Matthias också skulle bli sjuk och att vi skulle behöva skjuta på att Hugo skulle komma hem pga smittan. Men ...

Av Linda Lindqvist - 8 februari 2015 19:43


Sjukstuga. Hög feber & spyor. Låt mitt lilla gryn bli frisk! ...

Av Linda Lindqvist - 5 februari 2015 11:45

Hej & hå.   Här hemma har mamman i familjen åkt på årets första dängförkylning. Kroppen orkar ingenting & iprenen flödar. Känns dock bra att det har brytit ut ordentligt så man slipper gå och vara smårisig i flera veckor. Snart är jag på G igen! ...

Ovido - Quiz & Flashcards