Alla inlägg den 18 oktober 2014

Av Linda Lindqvist - 18 oktober 2014 12:49

Hallå i stugorna!


I torsdags fyllde Hugo 10 år. En dag med frukost på sängen, firande & en väldigt nöjd 10-åring. Han fick sin efterlängtade telefon blandannat och sken som en sol resten av dagen. Hans gamla hade 8 (!) HÅL. Hur det nu ens är möjligt?


Pontus fikade så extremt (han är inte van med så mycket socker) så igår på dagis hade han kräkts och när vi kom hem så visade det sig att han hade hög feber. Dock så kom det ingen mer kräka & idag är febern som bortblåst. Då vi begränsar sockerintaget för honom ordentligt & att han endast får någon enstaka gång & när det är kalas så blev det väl för mycket för hans lilla kropp då han verkligen pressade i sig kakor & tårta. Plupp!


Pappa och Christel kom förbi för att fira igår & det slutade med att Hugo följde med dom till järbo för att spendera natten där. Så han kommer hem i eftermiddag. Själv ska jag spendera kvällen på Tallen & lika så imorgon natt.


På Tisdag är det dags för ett besök på Bup med Hugo. Läkarundersökningen ska göras & medicinering ska diskuteras. Jag hatar mediciner och piller, jag har dålig erfarenhet av sånt i släkten. Men jag får vänja mig vid tanken då det kommer att hjälpa honom. Som läget är nu så har han givit upp, han orkar inte kämpa och det förstår jag då skolan inte har en gnutta förståelse för hans tillstånd. På måndag ska jag ringa ett samtal till rektorn efter en riktigt oduglig sak som hände i fredags. Jag är så arg att jag kokar! Blir det ingen skillnad efter detta så blir det skolbyte & en anmälning.


Två månader kvar till jul också! Jag har alltid varit så "anti" julen. Stress, krångel & bök. Men i år ser jag faktiskt fram emot det. Jag har kikat efter julklappar (vill lägga tid vid varje julklapp och gärna se till att dom blir lite personliga), skrivit upp lite ideér och så. I år har jag även båda barnen hemma på julafton så det blir ordentligt mysigt. Ser tillochmed fram emot julbaket! Då har det slagit slint ;-)


Nä, dags att pyssla runt lite innan jag ska bege mig iväg till jobbet.

/

Ovido - Quiz & Flashcards