Alla inlägg den 14 oktober 2014

Av Linda Lindqvist - 14 oktober 2014 08:15

Lilla vän, jag vet precis hur det är inom dig - för det är precis lika inom mig. Att ständigt leva i en fartfylld tornado av tankar, analyserande, funderande.. i en rasande fart och gärna hundra gånger om.
Jag vet hur det är att inte bli förstådd, att inte kunna sätta ord på känslor och tankar. Att bli VÄLDIGT glad, VÄLDIGT arg eller VÄDIGT ledsen. Aldrig det där stegandet, känslan kommer på en gång & går inte riktigt att styra över. Jag vet frustrationen av att alltid få höra "du kan bättre" trots att du redan kämpat allt och lite till med det du gjort. Självförtroendet, självkänslan.. bortblåst. Jag vet hur det är att inte kunna sätta ord på känslor, att behöva förklara dig om och om igen och ändå inte bli förstådd. Att folk inte tar dig på allvar för att du inte kan ha riktig ögonkontakt för att du ständigt är på jakt efter något nytt att analysera - ofrivilligt. Att få höra "du måste koncentrera dig!" när du redan försökt allt du bara orkar.

Jag vet att det är hårt, att världen är formad efter det "normala", att du faller ihop i gråt av frustration och att du tappar både respekt och känsla för skolan där du inte får förståelse. Att du kryper ihop i korridoren för att du inte längre orkar. Att du behöver mig där, för att jag förstår dig. För att jag kan sätta ord på dina känslor - för att jag sitter i samma båt som du. Vi ror tillsammans, vi är varandras hjälp.

Vi är påväg. Vi kämpar för att du ska få den hjälp du behöver. Vi ska ro iland.

Älskade Hugo. ADHD är ett helvete, jag vet. Men det går.. och jag ska hjälpa dig allt jag bara kan, och ännu mera.

Skapa flashcards