Direktlänk till inlägg 24 september 2014

Kyla.

Av Linda Lindqvist - 24 september 2014 09:13

Godmorgon!


Brr, vad kallt! Löven skiftar färg & hösten är kommen. Det är mysigt på sitt vis, att bulla ner sig med filtar och tända ljus. Men det för med sig att mina leder börjar säga ifrån och att jag blir mer eller mindre handikappad i perioder. Snoriga näsor och hostande medföljer också och håller i sig så gott som till våren börjar komma.


Jag var iallafall och köpte en ny vinterjacka i veckan. Jättenöjd då jag vill ha en jacka som täcker rumpan och så ville jag ha en annan färg en svart som mina jackor alltid brukar vara. Med presentkortet som jag fick av svärfar i födelsedagspresent så blev det inte så dyrt heller.


 

Lånad från cubus.se


Sitter med kaffekoppen i högsta hugg. Idag är jag & lilleman lediga och trallar runt i pyjamaser ännu. Klev upp strax efter 07 och ska snart göra oss iordning och göra någonting av dagen. Vad vet vi inte ännu. Vid 14 får vi kaffebesök iallafall & det ser vi fram emot! En handling ska göras & bilen behöver tankas också.


I veckan står lite jobb på schemat & imorgon eftermiddag ska vi till BVC för 2-årskontroll & träff med tandhygenisten.

Ska bli spännande att se hur mycket lilleman väger och hur mycket han har växt. Jag har Hugos BVC-bok kvar och det är roligt att jämföra pojkarna. Pontus ligger en bra bit över medel och Hugo låg ganska precis på vikt men han skjöt iväg på längden vilket märks fortfarande. Han är bra lång & snart går han ikapp mig.


Har plockat och rensat bland barnens vinterkläder. Lite smått ska inhandlas så som raggsockor och mössor, men resterande är fixat vilket är skönt! Vi är redo.


Dags för påfyllning av kaffekoppen & roande av Pontus som börjar bli rastlös.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda Lindqvist - 13 februari 2015 12:13

Jag har flyttat min blogg. Kika in på mitt nya place! :) www.nouw.se/lindapernilla ...

Av Linda Lindqvist - 12 februari 2015 20:35

Kommer inom kort flytta bloggen! Mer info kommer ^^ 1196666529 ...

Av Linda Lindqvist - 9 februari 2015 07:17

Godmorgon! Myser med min sjukling framför barnkanalen. Igårkväll kräktes han två gånger & jag slet fram handsprit och såg framför mig hur Matthias också skulle bli sjuk och att vi skulle behöva skjuta på att Hugo skulle komma hem pga smittan. Men ...

Av Linda Lindqvist - 8 februari 2015 19:43


Sjukstuga. Hög feber & spyor. Låt mitt lilla gryn bli frisk! ...

Av Linda Lindqvist - 5 februari 2015 11:45

Hej & hå.   Här hemma har mamman i familjen åkt på årets första dängförkylning. Kroppen orkar ingenting & iprenen flödar. Känns dock bra att det har brytit ut ordentligt så man slipper gå och vara smårisig i flera veckor. Snart är jag på G igen! ...

Ovido - Quiz & Flashcards