Alla inlägg den 5 mars 2014

Av Linda Lindqvist - 5 mars 2014 13:54

Hej & hå.


Familjen sjuk här igen! Precis före lektionen började idag så fick jag ett samtal från förskolan - magsjuka. Är det inte typiskt!? Det var tydligen ett rejält kräk & skitkalas där idag så jag gick med raska steg för att hämta hem lillgrodan. Dock så hade han inte kräkts något, det hade bara varit extremt "skitigt".. jag hoppas det håller sig så. Man kan ju korsa fingrarna för att det var något tillfälligt också, men oavsett så blir han hemma nu fram tills på måndag. Vill inte riskera något.


Jag har massvis att göra, så detta kom ganska olägligt. Man får helt enkelt göra så gott det går ändå. Imorgonbitti har jag prov, men Matthias blir hemma med vård av barn halva dagen imorgon och jag kommer hem före lunch och byter av honom. Smidigt att man kan göra så! Att ha ett prov ligga släpandes är ingenting jag gillar.


Hugo kom nyss hem med en kompis så jag stoppade dom i dörren och sa att det inte var någon bra idé att umgås här hemma, så dom stack iväg till kompisen istället ^^


Just nu sover lilleman, han somnade sittande på hallgolvet när vi kom in så förhoppningsvis tar han sig en rejäl vila nu.


Annars så flyter allting på. Massor att göra men det funkar ändå! Helgen är fullproppad av aktiviteter (om vi får vara friska). På lördag fyller Angelica år och på söndag fyller min kusin Benjamin tonåring! Så det blir kalasande två dagar och jag håller tummar och tår att man är frisk tills dess. Utöver det så blir det bara mysande hemma. Hugo skulle eventuellt sova hos morfar sin någon natt i helgen också.

Imorgon ska Hugo iväg med mormor sin till frissan för att ta bort trollhåret han har. Maken till envis unge har jag aldrig varit med om. Jag har varvat hot med mutor i flera månader för att få honom till frissan men icke! Så i förrgår kom han ner för trappen och sa "jag vill klippa mig i veckan". Två minuter senare satt jag i telefon med mamma och bestämde dag :-) Det är lite deras grej det där.. mormor & Hugo. Frissa & ett besök på ett fik efteråt ^^ Äntligen blir han tjusig i barret igen!


Nu ska jag försöka plugga till provet imorgon. Noll motivation.

//

Ovido - Quiz & Flashcards