Direktlänk till inlägg 5 januari 2014

rutin & vardag.

Av Linda Lindqvist - 5 januari 2014 11:59

Hej & hå!


Så var 2014 här. Inga nyårslöften att bryta, det är ingen idé.. man blir bara besviken! Däremot har jag satt upp ett mål, någonting som ska vara ordnat innan årets slut, någonting som jag vet att jag kan ordna bara jag vill.


Snart är det slut med ledighet. Riktigt skönt tycker jag! Jag är en rutinmänniska och vill tillbaka till vardagen med skolor & förskolor.. känns bra att ha dagarna planerade och veta vad som ska göras. I veckan blev jag trött på ledigheten och satt på torsdagen och la mig lite tillgänglig för jobb, och vips så ramlade det in sms med förfrågningar så hela helgen blev uppbokad. Sköööönt! Ett dagpass & en kvällspass avklarat, så om några timmar ska jag bege mig iväg för ett kvällspass igen.

  


Pontus har krånglat rejält inatt. Matthias kom upp och la sig 4.30 imorse, och då vaknade Pontus & skulle minsann inte somna om! Han låg och försökte få mig att kliva upp genom att pussas en gång i minuten ^^ Charmigt, men jag ville sova! Jag gav upp och klev upp med honom efter en timme.


Imorgon kommer Hugo hem igen efter att ha spenderat en vecka hos pappa sin igen. Det bästa jag vet är när familjen är samlad! Pontus går och ropar efter "BIBIII" (Hugo) hela tiden & saknar sin brorsa!

  


Nu ska jag hinka i mig kaffet, vänta på att Pontus slutat sjunga uppe i sängen och somnat så jag kan ta en snabbdusch och sedan göra mig iordning. Ha en fin dag!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda Lindqvist - 13 februari 2015 12:13

Jag har flyttat min blogg. Kika in på mitt nya place! :) www.nouw.se/lindapernilla ...

Av Linda Lindqvist - 12 februari 2015 20:35

Kommer inom kort flytta bloggen! Mer info kommer ^^ 1196666529 ...

Av Linda Lindqvist - 9 februari 2015 07:17

Godmorgon! Myser med min sjukling framför barnkanalen. Igårkväll kräktes han två gånger & jag slet fram handsprit och såg framför mig hur Matthias också skulle bli sjuk och att vi skulle behöva skjuta på att Hugo skulle komma hem pga smittan. Men ...

Av Linda Lindqvist - 8 februari 2015 19:43


Sjukstuga. Hög feber & spyor. Låt mitt lilla gryn bli frisk! ...

Av Linda Lindqvist - 5 februari 2015 11:45

Hej & hå.   Här hemma har mamman i familjen åkt på årets första dängförkylning. Kroppen orkar ingenting & iprenen flödar. Känns dock bra att det har brytit ut ordentligt så man slipper gå och vara smårisig i flera veckor. Snart är jag på G igen! ...

Ovido - Quiz & Flashcards