Alla inlägg den 31 december 2013

Av Linda Lindqvist - 31 december 2013 12:45

2013 är över om några timmar. Jag ska försöka sammanfatta året som har gått!


Vi får se vad jag minns av året.


Januari

Jag var fortfarande mammaledig & skulle vara det till mitten av April. Någonstans här började jag känna att jag var less på trapphus & balkong och ville ha någonting annat. Antingen radhus eller en lägenhet på bottenplan.

Pontus döptes i Högbo kyrka & det blev en väldigt fin dag.

Vi hade överraskningsfest för Matthias som fyllde 25. Riktigt lyckat men det var en kamp att försöka hålla allt hemligt. Så.. fastän det var riktigt roligt så planerar jag aldrig något liknande igen ;P


Februari.

Sökandet efter nytt boende tog fart på allvar & vi hittade en kanonfin radhuslägenhet här på Zirkongatan som vi ville ha. Efter en lång väntan på svar (vi låg 2a) så visade det sig att vi fick den & att det skulle bli inflytt i mitten av maj.


Mars

Tror inte det hände något speciellt där? Inte vad jag kan minnas iallafall ^^


April

I mitten av April så var det Matthias tur att gå hem på pappaledighet. I samma veva som han gick hem så började vi ha Hugo på heltid av olika anledningar, vilket för mig var helt underbart & skönt! Jag började även läsa några kurser på cvl för att "fördriva tiden" tills jobbet skulle sätta igång.


Maj

Flyttlasset till Zirkongatan gick! Helt galet skönt med en uteplats med möjlighet att grilla, sola & bara vara till skillnad från lägenhet med balkong. Två våningar & större yta. Här trivs jag!


Juni

Sommarjobbet satte igång. Befann mig som vanligt på Tallen där jag trivs som fisken i vattnet! Vi fortsatte att komma iordning i nya hemmet och Hugo fick sommarlov.


Juli

Jobbade på! Matthias åkte på en trip ner till Skåne & när han kom hem så följde tre vänner från Skåne med upp hit och spenderade några dagar här. Pontus spenderade den helgen hos min mamma så vi kunde hitta på saker.


Augusti

Slutade jobba & skolan satte igång med skolan igen. Pontus fyllde 1 år & det firades för fulla muggar! :)


September
Jag fyllde 24. Inget märkvärdigt direkt!

Jag och Angelica bokade en resa till Turkiet, åkte i slutet av September & hade en kanoooonvecka med sol och bad! :)


Oktober

Hugo fyllde 9 år & firades för fullt! Pontus började inskolas på förskolan & inskolningen gick helt perfekt.


November

Matthias pappaledighet tog slut och vi återgick till vardagen. Pontus började ordentligt på dagis och Hugo började vara hos sin pappa varannan vecka igen. Jag påbörjade julklappshandlingen i början av November och det resulterade i att jag kunde släppa tankarna på det i tid! Nästa år ska jag garanterat göra samma grej!


December
Julplanering & julfix. Värsta månaden på året enligt mig!

Var på julfest med jobbet & på julbord med Matthias jobb. Julafton spenderades med min familj på dagen & Matthias familj på kvällen. En mysig dag och kväll måste jag säga!


Det var väl det stora hela.. har förmodligen glömt en del, men man kan inte minnas allt ^^


2013 har faktiskt varit ett bra år.

I årskiftet 2012/2013 hade jag ett löfte som jag visste att jag skulle fixa, och det var att verkligen "rensa" bland mina kontakter och det har jag gjort. 2013 skulle bli året då jag verkligen kände efter vilka jag ville ha i min omgivning, och alla dom som bara tog utan att ge stängde jag igen som en bok. Några har lämnat, några nya har kommit. Det känns bra som det är.


Hugo åker till sin pappa idag. Vi ska fira in det nya året med god middag & dryck, efterrätt, bingolotto, sällskapspel & skumpa vid 12-slaget tillsammans med Marcus & Emma! Dom kommer om 4 timmar, så dags att lägga på en rem med allt som ska fixas :P


Gott nytt år allihopa! Hoppas att det nya året blir ett kanonår!

//


Skapa flashcards